Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Chcesz prowadzić skuteczne kampanie reklamowe? Dowiedz się więcej o Adwords na sterydach

3 sekundy, aby podnieść wskaźniki zapamiętania reklamy!

5 min 1262
Ula Ziemska | 05.04.2017

Ilu użytkowników Facebooka klika w reklamę? Czy ciasteczka są dobrą metryką do analizy danych? Czym jest autobidding w AdWords? Dowiesz się tego w dzisiejszym wpisie.

Kolejny raz uczestniczyliśmy w cyklicznej konferencji specjalistów branży SEM – SEMcamp. Odbywa się ona dwa razy w roku i porusza m.in tematykę marketingu sponsorowanego, analityki internetowej, reklam wideo oraz SEO i pozycjonowania. Dziś chcemy podzielić się z wami wartościowymi danymi i ważnymi wnioskami!

Skuteczna reklama na Facebooku

Polska jest krajem mobile. 80% Polaków korzysta ze smartfonów, a średni czas użytkowania wynosi 3 m 37 s. Użytkownicy korzystający z telefonu bardzo często dopiero pierwszy raz widzą produkty, np. na newsfeedzie Facebooka. Dodatkowo wykorzystują swój telefon np. do porównywania cen. Ważne jest, że ludzie konsumują treści szybciej na urządzeniach mobilnych. Wystarczy tylko 1,7s do scrollowania newsfeeda na urządzeniu mobilnym, natomiast na desktopie ta czynność wydłuża się do 2,5 s.

Czy ciasteczka mówią nam dużo o użytkowniku?

75% użytkowników ma więcej niż jedno ciasteczko, a 15% więcej niż 10 ciasteczek. Ciasteczka przestały więc być dobrą metryką do analizy danych, biorąc pod uwagę także to, że Facebook nie ma ciasteczek. Ta liczba jest więc znacznie zaniżona.

Gdzie szukać konwersji na Facebooku?

Ważne jest, że obecnie do konwersji dochodzi wszędzie. Ponad 67% zakupów zaczyna się na jednym urządzeniu, a kończy na innym.Większość sprzedaży odbywa się bez klikania w reklamę (85% kupujących nigdy nie kliknęło w reklamę).

Zachowania na Facebooku prezentują się następująco:

  • 10% użytkowników klika we wszystko

  • 15% użytkowników czasami klika

  • 25% użytkowników klika rzadko, ze skłonnością do nieklikania

  • 50% użytkowników nie klika

Co ważne, klikacze są 4,8 raza drożsi niż 50% użytkowników mniej skorych do klikania. Wystarczą tylko 3 s, aby podnieść wskaźniki zapamiętania reklamy. Ogromną role odgrywają brand i kreacja reklamowa kampanii na facebooku. Prawdopodobieństwo sprzedania czegoś nowym klientom wynosi 5-20%, natomiast aktualnym klientom 60-70%.

Autobidding w AdWords, czyli jak robić efektywne kampanie

Optymalizując kampanię manualnie poświęcamy około 80% czasu na rutynowe działania. Strategia bidowania pozwala na pełne wykorzystanie sygnałów, które zależą od przeglądarki, z której korzysta użytkownik, urządzenia i czasu. Autobidding analizuje te wszystkie elementy, określa stawkę dla każdej aukcji i decyduje, jak wyświetlić danemu użytkownikowi reklamę.

Główne strategie bidowania w AdWords:

   

Enhanced CPC system AdWords określa na podstawie prawdopodobieństwa konwersji. Może obniżyć stawkę maksymalnie o 100% lub podnieść maksymalnie o 30%. Tę strategię można uruchomić na początku kampanii.

System AdWords za pomocą targetu CPA określa największą ilość konwersji przy ustalonym koszcie konwersji CPA. Teoretycznie można tę strategię uruchomić na początku tworzenia kampanii, ale w praktyce dobrze jest zrobić to przy 30 konwersjach. Co istotne, warto dostosowywać target CPA do różnych urządzeń, np. na podstawie wartości konwersji. Target ROAS natomiast system AdWrods określa jako największą liczbę konwersji przy największym zwrocie, wartości produktu. Sami możemy określić, jaki poziom marży nas interesuje. Teoretycznie ta strategia będzie działała przy odnotowanych 15 konwersjach miesięcznie, ale w praktyce potrzeba tych konwersji 50. Większa liczba konwersji ułatwi systemowi analizę danych, dzięki czemu koszty konwersji będą bliskie temu, co zakładaliśmy. Dodatkowo, widoczny jest szybszy czas reakcji na zmiany przy wyższej liczbie konwersji. Autobiddowanie to ważna część programistyczna. Istotna jest nie tylko dla małych reklamodawców. Niezwykle ważne podczas implementacji są szczegóły. Ponadto, jak każde nowe rozwiązanie, wymaga testowania. Dzięki tej strategii możemy zaoszczędzić czas i osiągnąć większą liczbę konwersji.  

Integracja danych, czyli marketing oparty na danych

Zastanawiasz się czy integracja danych jest dla Ciebie? Zobacz czy spełniasz poniższe warunki:

 

  • Wiedza o tym, co chce osiągnąć biznesowo i do czego dążę
  • Łączenie działów offline i online (należy łączyć dane pochodzące z obu tych źródeł)
  • Zbieranie danych z całej platformy analitycznej na podstawie wyświetleń, kliknięć, konwersji i kosztów
  • Świadomość ważności danych – wszyscy muszą dokładnie wiedzieć, w jakim kierunku idą nasze działania

 

Wszystkie te elementy stanowią podstawę odpowiedniej atrybucji i innych analiz marketingowych. Warto pamiętać, że jakość danych wpływa na jakość analiz i wymaga to jedności danych wśród wszystkich interesariuszy.

Proces integracji danych opiera się na kilku istotnych fazach:

  1. Przegląd konta/klienta Istotne jest określenie celów biznesowych klienta. Sprawdzamy, co klient posiada w stosunku do celów, które chce osiągnąć.

  2. Ustawienie systemu źródeł i ocena jakości danych Należy ocenić strukturę danych, np. strukturę adresów URL czy źródła danych. Warto eliminować podstawowe elementy, jak np. umieszczanie wszystkiego w jednej kampanii, nazywanie jednego rodzaju źródła kilkoma wyrażeniami

  3. Gotowość atrybucyjna oraz plan działania Należy odpowiedzieć sobie na podstawowe kwestie: czy sam rozumiem czym jest atrybucja, na czym ona polega i co mi daje.

Podsumowanie

SEMcamp to ważne wydarzenie dla specjalistów branży SEM. Prezentowane są na nim najnowsze rozwiązania w branży marketingu internetowego. Dodatkowo omawiane są nowinki, będące jeszcze w fazie testowej. Oprócz samych szkoleń można poznać innych specjalistów i podzielić się z nimi doświadczeniem. Podczas tej edycji prelegenci nie skupiali się tylko na samym Google, ale poruszali także kwestie zbierania danych oraz Facebooka. To pokazuje, że nasze kompetencje muszą poszerzać się o nowe kanały.

Ula Ziemska

PromoTraffic

Pełni żalu i bólu zawiadamiamy, że osoby piszącej ten tekst nie ma już wśród nas, pracowników PromoTraffic. Jesteśmy pewni, że doświadczenie zdobyte w naszej firmie sprawiło, że radzi sobie ona wyśmienicie w dalszym życiu zawodowym i wszystko u niej dobrze. Spodobał Ci się ten artykuł? Dołożyliśmy starań, by pozostałe były równie dobre i ciekawe! Piszemy o aktualnych tematach branżowych, śledzimy najnowsze trendy, analizujemy rynek i dzielimy się doświadczeniem. Wpisy na PromoBlogu pojawiają się mniej lub bardziej regularnie, ale nie uświadczycie tu „martwej ciszy”, jesteśmy pełni życia!

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "od briefingu do kickoffu - Jak dobrze zacząć współpracę (nie tylko z agencją)" bezpośrednio na Twoją skrzynkę.