Home Blog 3 sekundy, aby podnieść wskaźniki zapamiętania reklamy!

3 sekundy, aby podnieść wskaźniki zapamiętania reklamy!

Czas czytania : 4 min
05 kwietnia 2017

Ilu użytkowników Facebooka klika w reklamę? Czy ciasteczka są dobrą metryką do analizy danych? Czym jest autobidding w AdWords? Dowiesz się tego w dzisiejszym wpisie.

Kolejny raz uczestniczyliśmy w cyklicznej konferencji specjalistów branży SEMSEMcamp. Odbywa się ona dwa razy w roku i porusza m.in tematykę marketingu sponsorowanego, analityki internetowej, reklam wideo oraz SEO i pozycjonowania. Dziś chcemy podzielić się z wami wartościowymi danymi i ważnymi wnioskami!

Skuteczna reklama na Facebooku

Polska jest krajem mobile. 80% Polaków korzysta ze smartfonów, a średni czas użytkowania wynosi 3 m 37 s. Użytkownicy korzystający z telefonu bardzo często dopiero pierwszy raz widzą produkty, np. na newsfeedzie Facebooka. Dodatkowo wykorzystują swój telefon np. do porównywania cen. Ważne jest, że ludzie konsumują treści szybciej na urządzeniach mobilnych. Wystarczy tylko 1,7s do scrollowania newsfeeda na urządzeniu mobilnym, natomiast na desktopie ta czynność wydłuża się do 2,5 s.

Czy ciasteczka mówią nam dużo o użytkowniku?

75% użytkowników ma więcej niż jedno ciasteczko, a 15% więcej niż 10 ciasteczek. Ciasteczka przestały więc być dobrą metryką do analizy danych, biorąc pod uwagę także to, że Facebook nie ma ciasteczek. Ta liczba jest więc znacznie zaniżona.

Gdzie szukać konwersji na Facebooku?

Ważne jest, że obecnie do konwersji dochodzi wszędzie. Ponad 67% zakupów zaczyna się na jednym urządzeniu, a kończy na innym.Większość sprzedaży odbywa się bez klikania w reklamę (85% kupujących nigdy nie kliknęło w reklamę).

Zachowania na Facebooku prezentują się następująco:

Co ważne, klikacze są 4,8 raza drożsi niż 50% użytkowników mniej skorych do klikania. Wystarczą tylko 3 s, aby podnieść wskaźniki zapamiętania reklamy. Ogromną role odgrywają brand i kreacja reklamowa kampanii na facebooku. Prawdopodobieństwo sprzedania czegoś nowym klientom wynosi 5-20%, natomiast aktualnym klientom 60-70%.

Autobidding w AdWords, czyli jak robić efektywne kampanie

Optymalizując kampanię manualnie poświęcamy około 80% czasu na rutynowe działania. Strategia bidowania pozwala na pełne wykorzystanie sygnałów, które zależą od przeglądarki, z której korzysta użytkownik, urządzenia i czasu. Autobidding analizuje te wszystkie elementy, określa stawkę dla każdej aukcji i decyduje, jak wyświetlić danemu użytkownikowi reklamę.

Główne strategie bidowania w AdWords:

   

Enhanced CPC system AdWords określa na podstawie prawdopodobieństwa konwersji. Może obniżyć stawkę maksymalnie o 100% lub podnieść maksymalnie o 30%. Tę strategię można uruchomić na początku kampanii.

System AdWords za pomocą targetu CPA określa największą ilość konwersji przy ustalonym koszcie konwersji CPA. Teoretycznie można tę strategię uruchomić na początku tworzenia kampanii, ale w praktyce dobrze jest zrobić to przy 30 konwersjach. Co istotne, warto dostosowywać target CPA do różnych urządzeń, np. na podstawie wartości konwersji. Target ROAS natomiast system AdWrods określa jako największą liczbę konwersji przy największym zwrocie, wartości produktu. Sami możemy określić, jaki poziom marży nas interesuje. Teoretycznie ta strategia będzie działała przy odnotowanych 15 konwersjach miesięcznie, ale w praktyce potrzeba tych konwersji 50. Większa liczba konwersji ułatwi systemowi analizę danych, dzięki czemu koszty konwersji będą bliskie temu, co zakładaliśmy. Dodatkowo, widoczny jest szybszy czas reakcji na zmiany przy wyższej liczbie konwersji. Autobiddowanie to ważna część programistyczna. Istotna jest nie tylko dla małych reklamodawców. Niezwykle ważne podczas implementacji są szczegóły. Ponadto, jak każde nowe rozwiązanie, wymaga testowania. Dzięki tej strategii możemy zaoszczędzić czas i osiągnąć większą liczbę konwersji.  

Integracja danych, czyli marketing oparty na danych

Zastanawiasz się czy integracja danych jest dla Ciebie? Zobacz czy spełniasz poniższe warunki:

 

 

Wszystkie te elementy stanowią podstawę odpowiedniej atrybucji i innych analiz marketingowych. Warto pamiętać, że jakość danych wpływa na jakość analiz i wymaga to jedności danych wśród wszystkich interesariuszy.

Proces integracji danych opiera się na kilku istotnych fazach:

  1. Przegląd konta/klienta Istotne jest określenie celów biznesowych klienta. Sprawdzamy, co klient posiada w stosunku do celów, które chce osiągnąć.

  2. Ustawienie systemu źródeł i ocena jakości danych Należy ocenić strukturę danych, np. strukturę adresów URL czy źródła danych. Warto eliminować podstawowe elementy, jak np. umieszczanie wszystkiego w jednej kampanii, nazywanie jednego rodzaju źródła kilkoma wyrażeniami

  3. Gotowość atrybucyjna oraz plan działania Należy odpowiedzieć sobie na podstawowe kwestie: czy sam rozumiem czym jest atrybucja, na czym ona polega i co mi daje.

Podsumowanie

SEMcamp to ważne wydarzenie dla specjalistów branży SEM. Prezentowane są na nim najnowsze rozwiązania w branży marketingu internetowego. Dodatkowo omawiane są nowinki, będące jeszcze w fazie testowej. Oprócz samych szkoleń można poznać innych specjalistów i podzielić się z nimi doświadczeniem. Podczas tej edycji prelegenci nie skupiali się tylko na samym Google, ale poruszali także kwestie zbierania danych oraz Facebooka. To pokazuje, że nasze kompetencje muszą poszerzać się o nowe kanały.

Udostępnij wpis jako PROtip

Porozmawiajmy

Opowiedz nam o swojej marce

Grzegorz
Maliszewski

HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT

tel. +48 577 997 701

e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl

PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.

Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.

Zaufaj jakości PRO

Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.