SEO Maps, czyli pozycjonowanie lokalne

Kilka słów

o usłudze

Prawie połowa zapytań kierowanych do Google dotyczy firm lokalnych, a aż 80% z nich kończy się konwersją. Dlaczego? Bo SEO lokalne pozwala Ci dotrzeć do użytkowników zainteresowanych Twoją ofertą – a nie przypadkowych internautów. 

Wiemy, jakie działania podjąć, by zwiększyć widoczność Twojej firmy na zapytania lokalne. Każdy krok poprzedzamy skrupulatnymi analizami, a decyzje podejmujemy na podstawie obiektywnych danych. Korzystamy z najlepszych narzędzi, by przyciągnąć do Twojej marki klientów z okolicy.  Sprawdź, jak będzie przebiegać nasza współpraca!

Narzędzia i strategie,
które stosujemy

Profil Firmy w Google

Zwiększamy widoczność Twojego biznesu w wyszukiwarce i mapach, korzystając ze wszystkich możliwości, które udostępnia Google.

Center.AI

Dzięki niemu praca z Twoją wizytówką będzie jeszcze bardziej efektywna. Z Center.AI zoptymalizujemy wszystkie Twoje wizytówki jednocześnie i z jednego miejsca!

Autorski raport w Looker Studio

Dzięki Google Analytics i Looker Studio (dawniej Google Data Studio) stworzyliśmy dashboard, w którym znajdziesz zawsze aktualne wyniki dotyczące Twojej wizytówki.

Surfer Local

Za jego pomocą dokładnie analizujemy wszystkie parametry Twojej wizytówki, które mają wpływ na SEO lokalne.

Ahrefs

Skrupulatna analiza słów kluczowych i widoczności konkurentów to podstawa w SEO lokalnym – Ahrefs nam to umożliwia.

Autorski panel współpracy

W jednym miejscu podsumowujemy i prezentujemy efekty prowadzonych działań.

SEO Maps to działania skierowane w celu polepszenia wyniku biznesu offline, ale także online. Przede wszystkim skupiamy się na poprawie widoczności wizytówek, dzięki którym więcej klientów może pojawić się w naszym punkcie. Widać to na przykładzie case study Screenlab, gdzie nowa wizytówka po optymalizacji poprawiła widoczność i Klient zauważył zdecydowanie więcej klientów w punkcie. Dodatkowo wpływa to na online, ponieważ pozwala użytkownikowi zapoznać się z usługami, a często także dokonać zakupu internetowego.

Jak wygląda proces SEO Maps?

1

Krok 1

Analiza wizytówki

Nie można mówić o skutecznym pozycjonowaniu lokalnym bez selekcji odpowiednich słów kluczowych. Pierwszy etap naszej współpracy to analiza, która ma na celu ich wyłonienie. Wykorzystujemy najlepsze narzędzia, by wybrać frazy, dzięki którym dotrzesz do swoich przyszłych klientów. Dobierając je, skupiamy się na Twojej ofercie i na regionie, w którym działasz.

2

Krok 2

Optymalizacja

Przygotowujemy rekomendacje dotyczące wszystkich elementów wizytówki, które mają wpływ na pozycjonowanie. Następnie wdrażamy niezbędne zmiany. Optymalizujemy między innymi nazwę i opis firmy, jej kategorie i usługi. Przeprowadzamy również optymalizację podstron związanych z lokalizacją znajdujących się w obrębie Twojej witryny.

3

Krok 3

Cykliczne działania

Dbamy o to, aby efekty pozycjonowania lokalnego utrzymywały się jak najdłużej. Twoja firma to żywy organizm, co powinna odzwierciedlać jej wizytówka. Stale ją aktualizujemy, by Twoi klienci mieli dostęp do prawidłowych informacji. Dodajemy także wpisy, zdjęcia, filmy i odpowiadamy na opinie.

4

Krok 4

Analiza i weryfikacja wyników

Regularnie analizujemy wyniki naszych działań i szukamy obszarów do rozwoju. Trzymamy rękę na pulsie i w razie potrzeby ponownie optymalizujemy Twoją wizytówkę. Sytuacja w wyszukiwarce może się dynamicznie zmieniać (np. z powodu aktywności konkurencji czy aktualizacji algorytmów), a my podejmujemy działania, by Twoja firma utrzymała się na najwyższych pozycjach.

Poznaj marki, które nam zaufały

Wspólnie planujemy, analizujemy i wdrażamy działania, które stawiają na rozwój naszych Partnerów i pomagają im kreować lepszą przyszłość.

Nasze case study

Efekty spójnej wizji i współpracy klasy PRO

+538 wzrost zaangażowania na FB
+33% zwiększenie widoczności w top10

Jak zmieniliśmy wizerunek 
marki VanityStyle?

155% wzrostu sprzedaży z kampanii y/y
8089% wzrostu konwersji z kampanii PRG y/y

Zintegrowana kampania urodzinowa dla marki sportowej

Zobacz przepis na rekordowe wyniki urodzinowe!

17,26% wzrostu sesji organicznych
20,45% wzrost przychodów

“Gdy inflacja puka do drzwi.”

Zobacz, jak na Twój biznes może wpłynąć dobrze poprowadzony content i optymalizacja SEO. Sprawdź nasze case study, gdzie mimo zawirowań na rynku, osiągnęliśmy bardzo dobre efekty w działaniach organicznych.

1590% wzrostu ruchu org
3955% wzrostu zaangażowania

Optimeal – Social Media budujące markę

Jak zbudować silną i zaangażowaną społeczność, która wpływa na markę? Zobacz jak działają social media oparte o dane.

7,48% COS last click
75% wzrost przychodów last click non direct

Sportowe zagranie – kampanie PPC dla Intersport

Zobacz, jak wygląda nasz maraton w działaniach performance. Rekordowe wyniki w dyscyplinie kampanii produktowych.

102% wzrost przychodów z kanału
46% wzrost CTR nowości

Automatyzacja przynosząca efekty – marketing automation dla branży Beauty

Sprzedająca strategia marketing automation dla branży beauty. Zobacz, jak przeprowadziliśmy projekt.

809% wzrost liczby wzmianek
599% wzrost zasięgu w SoMe

Reporter Young – siła kampanii influencerskiej 

Odkryj potencjał inwestycji w influencer marketing oparty na danych i analizie.

510% wzrost nowych użytkowników
38% wzrost wyświetleń wizytówki

SEO Maps dla salonów meblowych

Wzrost wyników organicznych dzięki optymalizacji wizytówek oraz contencie opartym na danych. Odkryj siłę optymalizacji słowa.

43,02% wzrost współczynnika konwersji
45,21 wzrosty nowych użytkowników w sklepie

Piękno udanej współpracy – PPC dla branży kosmetycznej

Dynamiczne działania dla branży kosmetycznej. Zobacz jaką strategię PPC zastosowaliśmy.

76,31% wzrostu liczby użytkowników
192% wzrostu przychodów w sklepie online z Instagrama

PSIEdobre Social Media zbudowane na emocjach

Nasze działania w social mediach pozwoliły na dotarcie do większej liczby fanów zwierzaków i pokazały, że Instagram sprzedaje!

Najczęściej zadawane pytania

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne to szereg działań, których celem jest zwiększenie widoczności danej firmy w wyszukiwarce na zapytania związane z konkretnym obszarem. Istotną częścią pozycjonowania lokalnego jest optymalizacja wizytówki Google.

Czy pozycjonowanie lokalne jest dla mnie?

Pozycjonowanie lokalne to skuteczna strategia przede wszystkim dla firm prowadzących działalność stacjonarną lub takich, którym zależy na pozyskaniu klientów z konkretnego regionu. To rozwiązanie idealne np. dla salonów fryzjerskich, wszelkich sklepów, lokali gastronomicznych, gabinetów lekarskich, warsztatów itd.

Jak zacząć pozycjonować się lokalnie w internecie?

Pozycjonowanie lokalne to proces, który składa się z wielu etapów i czynników. Należy go rozpocząć od audytu wizytówki i innych analiz, które wskażą niezbędne działania. Skontaktuj się z nami, a przedstawimy Ci skuteczny plan na zwiększenie widoczności Twojej strony na zapytania lokalne!

Dlaczego warto pozycjonować firmę lokalnie?

Pozycjonowanie lokalne pozwala Ci dotrzeć do klientów, którzy nie tylko są zainteresowani Twoją ofertą, ale chcą z niej skorzystać w miejscu, w którym ją udostępniasz. To ogromne możliwości w zakresie personalizacji działań marketingowych, budowania przewagi nad konkurencją i zwiększenia grona potencjalnych odbiorców.

Ile czeka się na efekty SEO maps?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie – czas oczekiwania na efekty zależy od konkretnego przypadku, aktywności konkurencji i podjętych działań. Rezultaty pozycjonowania nigdy nie pojawiają się natychmiast – zazwyczaj musi upłynąć minimum kilkanaście dni, a w niektórych przypadkach nawet kilka miesięcy. Raz wypracowane efekty mogą jednak utrzymywać się nawet przez całe lata – oczywiście przy odpowiedniej optymalizacji.

Co mam źle na wizytówce i dlaczego?

Twoja wizytówka powinna zawierać jak najwięcej przydatnych dla użytkowników informacji, które powinny być prawidłowe i zawsze aktualne. Bez szczegółowej analizy trudno powiedzieć, czy i jakie błędy zawiera Twoja wizytówka. Skontaktuj się z nami, a pomożemy!

Dlaczego ważne jest pilnowanie informacji na wizytówce?

Nieprawidłowe informacje na wizytówce mogą zniechęcić potencjalnych klientów do skorzystania z Twojej oferty lub nawet im to uniemożliwić. Na bieżąco analizuj więc dane adresowe Twojej firmy, godziny jej otwarcia czy numer telefonu.

Czy trzeba regularnie odpowiadać na opinie?

Oczywiście nie ma takiego obowiązku. Warto jednak odpowiadać na opinie jak najszybciej – zarówno na te pozytywne, jak i negatywne. Budujesz dzięki temu relacje z klientami i podkreślasz, że ich zdanie jest dla Ciebie ważne.

Porozmawiajmy

Opowiedz nam o swojej marce

Grzegorz
Maliszewski

HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT

tel. +48 577 997 701

e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl

PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.

Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.

Zaufaj jakości PRO

Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.