W Polsce powstaje obecnie około 800 tysięcy nowych mieszkań, dobra passa na rynku trwa już od kilku lat. Jest to efektem wzrostu wynagrodzeń oraz coraz tańszych kredytów hipotecznych. To wszystko wiąże się jednak z coraz bardziej wymagającymi Klientami, którzy oczekują coraz wyższej jakości usług. Czy w social mediach można do nich dotrzeć i w skuteczny sposób zainteresować ich ofertą? Jak buduje się zaangażowanie na tego typu profilach, jakie działania reklamowe warto podejmować? Zapraszam Was do analizy działań socialowych największych firm deweloperskich w Polsce.
Jako pierwszy pod lupę wzięłam profil facebookowy firmy Dom Development, który osobiście najbardziej przypadł mi do gustu. Na profilu widać kilka linii postów (ankiety, porady wnętrzarskie, posty rozwijane czy też standardowe posty ofertowe). To wszystko buduje spójny przekaz komunikacyjny marki i z pewnością zachęca do poznania szerszej oferty dewelopera. Odpowiednio dobrane kreacje graficzne powodują, że oferta nie jest nachalna i zdecydowanie przyciąga wzrok.
Na podstawie analizy statystyk z profilu, wykonanych za pomocą narzędzia Socialbakers, możemy wywnioskować, że liczba fanów na profilu sukcesywnie wzrasta (wzrost jest zapewne uzależniony od ilości płatnych działań reklamowych).
Wykres odnoszący się do najbardziej angażujących treści potwierdza, że komunikacja graficzna jest odpowiednio dopasowana do grupy docelowej. Warto natomiast byłoby popracować nad liczbą i częstotliwością postów publikowanych w ciągu miesiąca. W analizie publikacji widzimy, że można by ją zdecydowanie zwiększyć i bardziej zadbać o harmonogram publikacji, tak aby pojawiały się one w równych odstępach czasu. Ciekawym urozmaiceniem profilu byłyby również częściej publikowane treści video w formie postów oraz relacje, np. informujące nabywców mieszkań o postępach w budowie.
Drugi profil, który poddałam analizie Socialbakersa, to profil marki Atal. W porównaniu z poprzednim przykładem dużo mniej się na nim dzieje i zdecydowanie można by tu popracować nad budowaniem zaangażowania. W połączeniu z dobrze targetowanymi działaniami PPC może ono stanowić prawdziwą bombę sprzedażową!
Analizując poniższe wykresy widzimy, że podobnie jak na profilu konkurencji można zdecydowanie popracować nad częstotliwością i prawidłowym harmonogramem publikacji. Tak duzi deweloperzy jak Atal, mający na swoim koncie wiele inwestycji, z pewnością są w stanie wygenerować content na minimum cztery posty w miesiącu. Jeśli popatrzeć na treści, które są publikowane, to znaczna ich część opiera się na grafikach, ale należy się również plus za treści video. Brakuje moim zdaniem takich formatów jak ankiety, posty rozwijane czy też proste zgadywanki. Można by również wprowadzić linię postów “ekpert radzi”, w których architekt wnętrz przekazywałby praktyczne porady wnętrzarskie. Oczywiście tak jak w poprzednim profilu zdecydowanie postawiłabym na dodawanie relacji do profilu, ponieważ to w znaczny sposób zwiększa zasięg organiczny. Warto też poszerzyć zakres dobrze stargetowanych działań płatnych w celu dotarcia do większej liczby osób.
Czy deweloperzy powinni brać pod uwagę Instagrama w działaniach marketingowych? Moim zdaniem, jak najbardziej tak! Instagram to miejsce, które kocha piękne zdjęcia, a tworząc nowy obiekt z ciekawą infrastrukturą, content do publikacji jest właściwie na wyciągnięcie ręki. Wystarczą dobre kadry, odpowiednio dobrana dzięki hasztagom komunikacja, relacje i reklamy na Instastory – to wszystko składa się na sukces murowany! Warto też przy okazji tego kanału wspomnieć o influencer marketingu. W przypadku pozyskania topowego influencera sprzedaż może dosyć mocno poszybować w górę, bo z pewnością znajdą się chętni do zamieszkania tuż obok swojego ulubieńca.
Ciekawą sytuację możemy zauważyć, analizując markę deweloperską MURAPOL, która zniknęła z Facebooka, nie ma jej również na Instagramie, ale jest za to na Linkedinie. Taki wybieg może mieć na celu chęć pozyskania Klienta premium. Ten ostatni kanał daje również dużo większą precyzyjność w targetowaniu reklam ze względu na targetowanie po zawodach i stanowiskach. Dodatkowo odbiorcy są mniej skłonni do wyrażania negatywnych opinii, tak jak ma to miejsce na pozostałych kanałach.
Większość z wiodących firm deweloperskich w Polsce docenia również YouTube’a i bardzo dobrze, ponieważ porządnie zrobione video doskonale sprzedaje. Dodatkowo w wersji 3D pozwala zwizualizować nieruchomość od środka. Poniżej przykład z kanału firmy Budimex.
Po poniższych wykresach widzimy również, że u tego dewelopera video jest najbardziej angażującym formatem na profilu, brawo!
Trudno nie zauważyć, że obecnie firmy deweloperskie funkcjonują na wielu kanałach w social mediach. Wynika to przede wszystkim z dużej liczby potencjalnych odbiorców, którzy na co dzień z nich korzystają. Media społecznościowe ułatwiają dotarcie z wartościowym przekazem. To nie tylko oferta przedstawiona na targach lub ulotka dana do ręki, tu firmy mają szansę na zbudowanie trwałej relacji z użytkownikami i skuteczne zainteresowanie ofertą, które poprowadzi do domknięcia sprzedaży. Warto pamiętać, że w obecnej dobie platformy zbierają bardzo wiele informacji na temat użytkowników, co w znaczący sposób ułatwia dotarcie do tej właściwej osoby z ofertą.
Odpowiednio dobrana komunikacja, budowanie zaangażowania, targetowanie reklam oraz remarketing – to wszystko z pewnością pozytywnie wpływa na wyniki sprzedażowe poszczególnych firm.
Grzegorz
Maliszewski
HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT
tel. +48 577 997 701
e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl
PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.
Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.
Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.