Audyt SEO i jego wdrożenie jest podstawą budowania widoczności w Google! Efekty mogą Cię zaskoczyć.
Karol Wójcik
Head of SEO, PromoTraffic

Dowiedz się jak możemy Ci pomóc. Skontaktuj się z nami lub wypełnij brief.
Skontaktuj się z namiJak wygląda proces?
Zebranie danych
Audyt techniczny
Keyword Discovery
Audyt treści
Audyt SEO + Rekomendacje
Support wdrożeniowy
Zanim rozpoczniemy audyt zgromadzimy i przeanalizujemy dane. Na tym etapie kluczowa będzie analiza Google Search Console i Google Analytics. Serwis przeanalizują też nasze narzędzia diagnostyczne SEO.
Wieloletnie doświadczenie oraz setki przeanalizowanych stron, pozwoliły nam zbudować kompleksową checklistę. Twoja strona przejdzie bardzo głęboką diagnozę. Każdy aspekt zostanie oceniony, a te wymagające poprawy otrzymają rekomendacje.
Poprawa aspektów technicznych to jedno. Ale doskonała technicznie strona nie zdobędzie popularności w Google jeśli nie zaimplementujemy do niej właściwych słów kluczowych. Wraz z audytem SEO otrzymasz analizę słów kluczowych i rekomendacje ich wykorzystania na stronie.
Po pierwsze klient. To dla niego jest Twoja strona. Ale jeśli Google ma pokazać stronę Twoim potencjalnym klientom musi na niej znaleźć właściwe treści. Zbadamy jak Google ocenia Twoje treści, czy jest ich wystarczająco dużo i czy są wystarczająco angażujące, abyś znalazł się wyżej niż Twoi konkurenci w wynikach wyszukiwania?
Efektem całego procesu jest dokument Audytu SEO wraz z rekomendacjami. Na kilkudziesięciu stronach przedstawimy Ci wszystkie elementy wymagające poprawy oraz wskażemy drogę do sukcesu w Google. Całości nadamy priorytety i omówimy z Tobą i Twoim zespołem, by ostatecznie stworzyć harmonogram wdrożenia rekomendacji.
Skuteczne wdrożenie rekomendacji z Audytu SEO bardzo często wymaga kompromisów. Zapewnimy Ci czas na konsultacje i pomoc wdrożeniową. Wspólnie będziemy szukali rozwiązań, które pozwolą osiągnąć maksymalnie pełne wdrożenie.
Dlaczego nasze SEO jest skuteczne?

Technology Driven
Inwestujemy w najlepsze na świecie narzędzia i kompetencje Zespołu w ich wykorzystaniu.
Chcemy aby dostarczały wiedzę o Twojej stronie, stronach konkurentów i o trendach.
Chcemy by technologie, wykorzystujące AI wspierały nasze decyzje i wpływały na efekty.

Data Driven
Nasze strategie są zawsze poparte liczbami. Zawsze mają logiczne uzasadnienie i zawsze ukierunkowane są na zaplanowany efekt.
Każda Twoja złotówka inwestowana jest przez nas w oparciu o dane.
Najlepsze światowe narzędzia połączone z naszymi autorskimi rozwiązaniami i narzędziami przekładają się na unikalne środowisko analityczne, jakie stworzyliśmy i rozwijamy. Nie strzelamy kulą w płot. Z aptekarską precyzją dobieramy rozwiązania potrzebne by osiągnąć efekt.

Skuteczne Strategie SEO
Twój biznes jest wyjątkowy, taka będzie też strategia którą zaproponujemy i zrealizujemy.
Technologie, narzędzia i unikalna, autorska analityka pozwalają nam zaplanować strategię, która przyniesie sukces.
Kochamy liczby! Analizujemy potencjał, badamy konkurencję, określamy cel, planujemy ścieżkę do jego zrealizowania, czas w jakim nam się to uda i zasoby, które są do tego potrzebne.

Specjaliści - Pasjonaci SEO
Kochamy to co robimy i chcemy robić to codzienne lepiej. Stale się rozwijamy, szukając nowych metod i narzędzi.
Twoje cele powierzysz dedykowanemu Specjaliście, który wierzy w to co robi, który sam stworzy strategię i wyznaczy cele. Specjaliście, który osobiście będzie odpowiadał za projekt i jego rozwój. Ale zaraz za nim będzie stał Zarząd, Zespół i Eksperci SEO PromoTraffic monitorujący efekty i zasoby potrzebne do osiągnięcia celu.

#GrowWithUs
Misją PromoTraffic jest rozwój Twojego biznesu. Poza skutecznością samej usługi SEO, chcemy być także Partnerem w rozwoju. Stąd troska z naszej strony o:
- pełną transparentności działań,
- rozbudowane raportowanie usługi,
- uczciwość i szczerość w komunikacji,
- transfer wiedzy do Twojego Zespołu,
- stałe szukanie nowych rozwiązań wspierających Twój biznes.
Nasz audyt SEO składa się z 13 obszarów:
Analityka
Analityka stanowi bardzo ważną kwestię w procesie pozycjonowania stron, więc audyty SEO rozpoczynamy od oceny widoczności strony internetowej poprzez narzędzie Senuto, która pozwala nam na sprawdzenie, na jakie frazy aktualnie jesteśmy widoczni i czy wzrosty/spadki widoczności zbiegają się z aktualizacjami algorytmu, czy też mają one związek ze zmianami w witrynie. Następnie sprawdzamy, czy kody analityczne są prawidłowo podpięte i przechodzimy do analizy witryny poprzez Google Analytics oraz Google Search Console, która ma na celu sprawdzenie, czy nie ma niepokojących danych np. spadku sesji, wzrostu współczynnika odrzuceń, które będą istotne pod kątem tworzenia strategii SEO dla wybranej strony www. Ważna jest również analiza stanu indeksacji witryny, która pozwala na wykrycie adresów URL, które są zaindeksowane, a nie powinny być np. adresy URL z parametrami.
Meta tagi
Tytuł i opis strony internetowej to jeden z głównych czynników rankingowych Google. Analizując meta tagi, zwracamy uwagę przede wszystkim na ich unikalność oraz obecność najważniejszego słowa kluczowego. Po audycie SEO, przeprowadzana jest analiza słów kluczowych, po której zostają przygotowane title i description dla strony głównej oraz wszystkich podstron kategorii w serwisie. Sprawdzamy również obecność meta keywords - w 2009 roku Google ogłosiło, że meta keywords nie jest brany pod uwagę przy ocenie strony, zatem jeśli występują w witrynie, to zalecamy ich usunięcie. Google na pewnym etapie zrozumiało, że webmasterzy starają się w tym sposób manipulować wynikami organicznymi, dlatego pozostawienie uzupełnionych znaczników meta keywords może mieć negatywny wpływ przy ocenianiu witryny.
Treści
Jednym z elementów audytu strony internetowej jest również ocena jakości treści na stronie www. Celem jest sprawdzenie, czy treść spełnia wymagania pod kątem SEO oraz czy jest wartościowa pod kątem użytkownika. Weryfikujemy, czy na stronie głównej, podstronach kategorii oraz produktowych występuje treść dobrej jakości i czy jest odpowiednio zoptymalizowana. Następnie istotna jest również analiza treści pod kątem duplikacji zewnętrznej i wewnątrz serwisu. Jeśli występuje blog – dokonujemy jego dokładnej analizy, aby treści przyczyniły się do wzmocnienia pozycji strony internetowej.
Adresy URL
Analiza adresów URL pozwala nam na sprawdzenie czy adresy URL:
- w czytelny sposób informują użytkownika oraz wyszukiwarkę, co znajduje się na stronie. W przeciwnym razie, wyszukiwarka może mieć problem z interpretacją.
- Nie są powielone - duplikacja adresów URL pojawia się wtedy, gdy strona jest dostępna pod kilkoma wersjami np. pod adresem kończącym się na /index.php.
- Zawierają linki kanoniczne – jeśli je zawierają, to czy są one odpowiednio ustawione. Jeśli jest kilka adresów URL tej samej podstrony, to Google wybiera jeden z nich jako kanoniczny. Dzięki nim możemy określić, który adres URL ma być widoczny w wynikach wyszukiwania.
- Są przekierowane na inny adres URL – jeśli np. adres URL został przeniesiony na nową stronę i dzięki niemu poinformujemy użytkownika oraz roboty indeksujące o zmianie.
Struktura linkowania wewnętrznego
Prawidłowe linkowanie wewnętrzne strony skutecznie przenosi jej moc (tzw. link juice) oraz wskazuje robotom wyszukiwarek, jakie podstrony w witrynie są istotne. Dobrze podlinkowane wewnętrznie podstrony są częściej odwiedzane przez roboty wyszukiwarek. Podczas analizy SEO sprawdzamy:
- orphan pages - są to strony istniejące w witrynie bez żadnych linków prowadzących do nich. Użytkownicy nie mogą ich znaleźć podczas poruszania się po witrynie, ponieważ w całym serwisie nie ma do nich linka.
- linki wychodzące – jeśli tego typu np. linki prowadzą do strony z błędem 404, to nie powinno być ich w serwisie.
- breadcrumbs - nawigacja breadcrumbs pozwala użytkownikom zrozumieć, w której części serwisu obecnie przebywają. Wzmacnia ona również wewnętrzne linkowanie.
- wygodę użytkownika- ważne jest, aby mógł swobodnie poruszać się po stronie.
Grafiki
Kolejnym elementem audytu SEO jest analiza grafik w serwisie. Za pomocą narzędzia Screaming Frog, pobieramy adresy URL wszystkich grafik w serwisie i sprawdzamy, czy nazwy, alty i wielkość grafik są prawidłowe. Nazwy grafik powinny informować użytkownika oraz roboty Google, co znajduje się na obrazku. Prawidłowa nazwa składa się ze słów oddzielonych “-” oraz nie zawiera polskich liter ani znaków specjalnych. Warto tutaj też pamiętać o umieszczeniu najważniejszych fraz przypisanych do danej strony.
Elementy techniczne
Podczas audytu SEO badamy:
- Mapę strony, która pozwala robotom Google na przeskanowanie od razu wszystkich podstron w serwisie.
- Plik robots.txt, który przekazuje robotom wyszukiwarek informacje, które strony i pliki w witrynie mogą być indeksowane. Używa się go głównie po to, by witryna nie była przeciążona żądaniami.
- Dane strukturalne – są to znaczniki na stronie, które pomagają robotom Google zrozumieć znaczenie poszczególnych elementów. Na stronie internetowej treść możemy oznaczyć m.in. jako organizację, lokalny biznes, artykuł oraz produkt.
- Błędy 404 i 500 – które informują nas o błędach w witrynie
- Analiza błędów z Google Search Console
- Pliki CSS i JavaScript - często pliki CSS i JavaScript są współdzielone pomiędzy wieloma podstronami. Dzięki temu, możemy je przenieść do osobnych plików, przez co umożliwiamy dołączenie ich do wielu podstron w wygodny sposób. Ta metoda pozwala wygodnie edytować duże strony internetowe, a wykorzystując pamięć podręczną przeglądarki, oszczędzamy miejsce na serwerze
- IP domeny i lokalizacja serwera - adres IP domeny powinien być unikalny, gdyż w przypadku sąsiedztwa domen niskiej jakości Google może nas powiązać z tymi domenami zaniżając ranking naszej domeny. Lokalizacja serwera powinna być adekwatna do kraju, w którym prowadzimy działalność. Dzięki temu reakcja serwera jest krótsza co wpływa pozytywnie na szybkość ładowania się poszczególnych zasobów.
Prędkość ładowania strony
Audyt strony składa się również z analizy prędkości ładowania strony ma na celu sprawdzenie stanu obecnego i przygotowanie zaleceń, których wdrożenie pozwoli przyspieszyć działanie strony www. Prędkość ładowania strony ma duży wpływ na współczynnik odrzuceń – jeśli na przykład podstrona produktu Twojej strony nie załaduje się w kilka sekund, to użytkownik opuści stronę i przejdzie do innego sklepu internetowego.
Wersja mobilna
Bardzo ważnym elementem analizy SEO strony internetowej jest dokładne zbadanie wersji mobilnej. Google zwraca coraz większą uwagę na wersję mobilną strony, aby użytkownicy mogli swobodnie się po niej poruszać oraz była odzwierciedleniem wersji na komputery. W marcu 2018r. Google oficjalnie ogłosił, iż wdrożył aktualizację algorytmu potocznie znaną jako Mobile First Index, co oznacza, iż Google w pierwszej kolejności ocenia wersję mobile strony, a w drugiej wersję desktop. Historycznie sytuacja wyglądała zupełnie odwrotnie, ale podąrzając za trendami użytkowników, którzy w większości przeglądają strony z urzędzeń mobilnych Google zmienił standardy.
Wizytówka
Jeśli firma ma siedzibę, w której przyjmuje klientów lub sklep online wraz ze sklepem stacjonarnym to powinna mieć wizytówkę w Google. Konto w Google Moja Firma to wizytówka, ale również bezpłatny profil firmy, który pozwala łatwo kontaktować się z klientami w Internecie. Sprawdzamy, czy wizytówka jest dobrze zoptymalizowana, jeśli nie – przygotowujemy odpowiednie rekomendacje do wdrożenia.
Linki przychodzące
Analiza SEO pod kątem linków, polega na sprawdzeniu, jaka jest liczba linków zwrotnych i ich jakość. Ważne jest, aby linki były pozyskiwane ze zdywersyfikowanych źródeł. Jeśli strona posiada dużo linków niskiej jakości, przygotowujemy plik disavow i zgłaszamy go w Google Search Console.
SEO międzynarodowe
Każda wersja językowa strony internetowej powinna być zoptymalizowana pod kątem SEO, aby widoczność rosła. Sprawdzamy inne wersje językowe strony pod kątem technicznym, ale też pod kątem użytkownika. Jedną z najważniejszych kwestii jest ustawienie atrybutu hreflang, który wskazuje na język i lokalizację treści w danym języku. Dzięki temu, użytkownik dostanie treści dostosowane do języka przeglądarki, z której korzysta oraz lokalizacji, z której pochodzi.
Elementy UX
Podczas audytu SEO sprawdzamy również elementy UX strony internetowej, aby mieć pewność, że użytkownik może swobodnie poruszać się po stronie i nie zaatakuje go pop-up, którego jest ciężko się pozbyć. Dokładnie analizujemy ścieżkę zakupową, gdyż nie powinna zawierać zbędnych elementów, które sprawią, iż użytkownik zrezygnuje z zakupu.
Wszystkie elementy audytu SEO Twojej strony internetowej są starannie sprawdzane i przygotowywany jest dokument zawierający rekomendacje wraz z checklistą wdrożeń, aby zacząć zmiany od najważniejszych elementów i niczego nie pominąć. Zwiększ widoczność Twojej witryny w Internecie razem z nami!

I i II miejsce I miejsce w kategorii "Kampania SEO",
"Kampania e-commerce" i II miejsce w kategorii "Kampania Google Ads"
semKRK Awards 2019/2020/2021

I miejsce
W kategorii "Best Low Budget Campaign (PPC)"
European Search Awards 2020

Jesteśmy w programie
Facebook Marketing Partners for Agencies

Należymy do 2%
Najlepszych agencji SEM na świecie!

Nominacja w konkursie
MIXX Awards Europe 2019 w kategorii Campaign Effectivness
Zobacz jak pomogliśmy innym rozwinąć biznes
Case study - Firmy farmaceutycznej
Zobacz, jak dla naszego klienta z branży farmaceutycznej, zwiększyliśmy ruch organiczny o 2051%
Zobacz case studyCase study kampanii kreatywnej PSG
Zobacz, jak przeprowadziliśmy dla naszego klienta kampanie kreatywną, pozyskując 209 publikacji medialnych!
Zobacz case studyCase study - Miloo Home
Zobacz jak pomogliśmy uzyskać 367,07% wzrostów przychodów z SEO!
Zobacz case studyPoznaj nasz zespół SEO

Karol Wójcik
Head of SEO

Michał Gwóźdź
SEO Expert

Monika Śmigla
SEO Team Leader

Gabriela Róg
SEO Team Leader

Justyna Dzielińska
SEO Team Leader

Damian Zając
Senior SEO Specialist

Szymon Parzych
Senior SEO Specialist

Skontaktuj się z nami!
Zostaw nam kontakt do Ciebie. Skontaktujemy się następnego dnia!