Audyt SEO

Zrób pierwszy krok na drodze do wzrostu sprzedaży! Wypełnij wskazane pola, a my przeanalizujemy Twój serwis i sprawdzimy jak radzi sobie Twoja konkurencja.

Kilka słów

o usłudze

Chcesz wygrać wyścig o TOP10? Chcesz, by Twoja strona zyskiwała widoczność w Google? By była widoczna na coraz więcej słów kluczowych?

Audyt SEO jest podstawą wszelkich dalszych działań. Pozwól Specjalistom zweryfikować ponad 200 czynników rankingowych i przygotować rekomendacje.

Pomożemy Ci zoptymalizować stronę, dobrać słowa kluczowe i postawić pierwszy krok do wygranych w Google.

Narzędzia i strategie,
które stosujemy

200 +

Ponad 200 czynników rankingowych uwzględnia Google, budując wyniki wyszukiwania. Podczas audytu SEO oceniamy je wszystkie.

Doświadczenie

Przeprowadziliśmy setki audytów. Stale rozwijamy naszą checklistę oraz inwestujemy w narzędzia, które jeszcze precyzyjniej wspierają proces oceny.

Audyt treści

Sprawdzimy nie tylko aspekty techniczne. Jeśli chcesz zyskać w Google, musimy także sprawdzić, czy Twoje obecne treści na stronie na to pozwolą. Ocenimy i zaproponujemy rozbudowę Twojego contentu.

Keyword Discovery

Naszym autorskim narzędziem badamy, na jakie słowa kluczowe warto budować widoczność w Google. Strategia widoczności jest jednym z elementów Audytu SEO.

Wsparcie wdrożeniowe

Nie chcemy tworzyć Audytów SEO, które lądują w szufladach. Zapewnimy Ci wsparcie na etapie wdrożenia rekomendacji pracując bezpośrednio z Twoim zespołem IT. Rekomendacje podzielimy na krytyczne i takie, które warto wdrożyć, ale nie są kluczowe.

Wdrożenie rekomendacji

Nie masz zasobów? Nie ma problemu – pomożemy Ci wdrożyć aspekty techniczne, stworzyć treści, zoptymalizować serwis.

Audyt SEO jest dokumentem, który zawiera szereg informacji odnośnie słabych i mocnych stron Twojego serwisu. Audyt SEO jest okazją do wykrycia i ewentualnej korekty błędów na stronie, które w końcowym rozrachunku powinny przyczynić się do uzyskania lepszych rezultatów. Audyt SEO wskazuje nam kierunki dalszego rozwoju serwisu, więc jest wstępem do przyszłej strategii SEO.

Klienci o współpracy z nami

W dzisiejszych czasach obecność marki w Internecie jest bardzo ważna. Jednak działania tam podejmowane muszą być poprzedzone odpowiednią analizą i zrozumieniem zachowań konsumentów. Wraz ze współpracą z PromoTraffic w wielu obszarach zwiększyliśmy jakość naszej obecności w sieci. PromoTraffic pomaga nam w codziennych działaniach performance i SEO, zapewniając dobre i realne efekty. Jesteśmy zadowoleni ze współpracy. Nasze kampanie dzięki nim są efektywne, a ich reakcja na potencjalne problemy szybka.

Współpraca z firmą PromoTraffic jest dla nas bardzo pozytywnym doświadczeniem. Profesjonalizm i zaangażowanie zespołu są niezwykle imponujące. Dzięki ich pomocy udało nam się zwiększyć ruch na stronie internetowej oraz zwiększyć sprzedaż. Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów, jakie osiągnęliśmy dzięki współpracy z PromoTraffic. Polecamy ich usługi każdemu, kto chce poprawić widoczność swojej strony w sieci.”

PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.
Zespół, z którym mamy przyjemność współpracować to młodzi i pełni entuzjazmu ludzie, których oprócz zaangażowania wyróżnia również wysoka skuteczność działania.  
Dzięki współpracy z PromoTraffic udało nam się znacznie poprawić wyniki sprzedaży oraz widoczność marki w Internecie.

Współpracujemy z Agencją PromoTraffic od 2015 roku. Korzystamy z usług Agencji w zakresie reklam płatnych, obsługi profilu na Facebooku, obsługi wizytówki Google oraz pozycjonowania w wyszukiwarce.
Jesteśmy zadowoleni ze współpracy z PromoTraffic, obsługujący nas Zespół dąży konsekwentnie do osiągnięcia zamierzonych celów i bardzo skutecznie promuję naszą markę i nasze usługi w Internecie.
Możemy z czystym sumieniem polecić Agencję PromoTraffic jako solidnego Partnera biznesowego w promocji własnego biznesu.

Dzięki współpracy z firmą PromoTraffic udało nam się wypracować wspólną wizję wizualnej reprezentacji marki. Głównym celem uruchomienia SM w Polsce było zbudowanie wiedzy o marce i stworzenie dodatkowego punktu styku z konsumentem końcowym, ponieważ w 2022 roku nie prowadzono żadnej innej komunikacji. Zespołowi PromoTraffic udało się dostosować SM do atrybutów marki Optimeal i przekazać nasz główny cel – budowanie wizerunku jako eksperta w dziedzinie petfood.

Jak wygląda proces audytu SEO?

1

Krok 1

Zebranie danych

Zanim rozpoczniemy audyt, zgromadzimy i przeanalizujemy dane. Na tym etapie kluczowa będzie analiza Google Search Console i Google Analytics. Serwis przeanalizują też nasze narzędzia diagnostyczne SEO.

2

Krok 2

Audyt techniczny

Wieloletnie doświadczenie oraz setki przeanalizowanych stron, pozwoliły nam zbudować kompleksową checklistę. Twoja strona przejdzie bardzo głęboką diagnozę. Każdy aspekt zostanie oceniony, a te wymagające poprawy otrzymają rekomendacje.

3

Krok 3

Keyword Discovery

Poprawa aspektów technicznych to jedno. Ale doskonała technicznie strona nie zdobędzie popularności w Google, jeśli nie zaimplementujemy do niej właściwych słów kluczowych. Wraz z audytem SEO otrzymasz analizę słów kluczowych i rekomendacje ich wykorzystania na stronie.

4

Krok 4

Audyt treści

Po pierwsze klient. To dla niego jest Twoja strona. Ale jeśli Google ma pokazać stronę Twoim potencjalnym klientom, musi na niej znaleźć właściwe treści. Zbadamy, jak Google ocenia Twoje treści, czy jest ich wystarczająco dużo i czy są wystarczająco angażujące, aby znaleźć się wyżej niż Twoi konkurenci w wynikach wyszukiwania.

5

Krok 5

Audyt SEO + Rekomendacje

Efektem całego procesu jest dokument Audytu SEO wraz z rekomendacjami. Na kilkudziesięciu stronach przedstawimy Ci wszystkie elementy wymagające poprawy oraz wskażemy drogę do sukcesu w Google. Całości nadamy priorytety i omówimy z Tobą oraz Twoim Zespołem, by ostatecznie stworzyć harmonogram wdrożenia rekomendacji.

6

Krok 6

Support wdrożeniowy

Skuteczne wdrożenie rekomendacji z Audytu SEO bardzo często wymaga kompromisów. Zapewnimy Ci czas na konsultacje i pomoc wdrożeniową. Wspólnie będziemy szukali rozwiązań, które pozwolą osiągnąć maksymalnie pełne wdrożenie.

Poznaj marki, które nam zaufały

Wspólnie planujemy, analizujemy i wdrażamy działania, które stawiają na rozwój naszych Partnerów i pomagają im kreować lepszą przyszłość.

Nasze case study

Efekty spójnej wizji i współpracy klasy PRO

+538 wzrost zaangażowania na FB
+33% zwiększenie widoczności w top10

Jak zmieniliśmy wizerunek 
marki VanityStyle?

155% wzrostu sprzedaży z kampanii y/y
8089% wzrostu konwersji z kampanii PRG y/y

Zintegrowana kampania urodzinowa dla marki sportowej

Zobacz przepis na rekordowe wyniki urodzinowe!

17,26% wzrostu sesji organicznych
20,45% wzrost przychodów

“Gdy inflacja puka do drzwi.”

Zobacz, jak na Twój biznes może wpłynąć dobrze poprowadzony content i optymalizacja SEO. Sprawdź nasze case study, gdzie mimo zawirowań na rynku, osiągnęliśmy bardzo dobre efekty w działaniach organicznych.

1590% wzrostu ruchu org
3955% wzrostu zaangażowania

Optimeal – Social Media budujące markę

Jak zbudować silną i zaangażowaną społeczność, która wpływa na markę? Zobacz jak działają social media oparte o dane.

7,48% COS last click
75% wzrost przychodów last click non direct

Sportowe zagranie – kampanie PPC dla Intersport

Zobacz, jak wygląda nasz maraton w działaniach performance. Rekordowe wyniki w dyscyplinie kampanii produktowych.

102% wzrost przychodów z kanału
46% wzrost CTR nowości

Automatyzacja przynosząca efekty – marketing automation dla branży Beauty

Sprzedająca strategia marketing automation dla branży beauty. Zobacz, jak przeprowadziliśmy projekt.

809% wzrost liczby wzmianek
599% wzrost zasięgu w SoMe

Reporter Young – siła kampanii influencerskiej 

Odkryj potencjał inwestycji w influencer marketing oparty na danych i analizie.

510% wzrost nowych użytkowników
38% wzrost wyświetleń wizytówki

SEO Maps dla salonów meblowych

Wzrost wyników organicznych dzięki optymalizacji wizytówek oraz contencie opartym na danych. Odkryj siłę optymalizacji słowa.

43,02% wzrost współczynnika konwersji
45,21 wzrosty nowych użytkowników w sklepie

Piękno udanej współpracy – PPC dla branży kosmetycznej

Dynamiczne działania dla branży kosmetycznej. Zobacz jaką strategię PPC zastosowaliśmy.

76,31% wzrostu liczby użytkowników
192% wzrostu przychodów w sklepie online z Instagrama

PSIEdobre Social Media zbudowane na emocjach

Nasze działania w social mediach pozwoliły na dotarcie do większej liczby fanów zwierzaków i pokazały, że Instagram sprzedaje!

Z czego składa się nasz audyt SEO

Analityka

Analityka stanowi bardzo ważną kwestię w procesie pozycjonowania stron, więc audyty SEO rozpoczynamy od oceny widoczności strony internetowej poprzez narzędzie Senuto, która pozwala nam na sprawdzenie, na jakie frazy aktualnie jesteśmy widoczni i czy wzrosty/spadki widoczności zbiegają się z aktualizacjami algorytmu, czy też mają one związek ze zmianami w witrynie. Następnie sprawdzamy, czy kody analityczne są prawidłowo podpięte i przechodzimy do analizy witryny poprzez Google Analytics oraz Google Search Console, która ma na celu sprawdzenie, czy nie ma niepokojących danych np. spadku sesji, wzrostu współczynnika odrzuceń, które będą istotne pod kątem tworzenia strategii SEO dla wybranej strony www. Ważna jest również analiza stanu indeksacji witryny, która pozwala na wykrycie adresów URL, które są zaindeksowane, a nie powinny być np. adresy URL z parametrami.

Meta tagi

Tytuł i opis strony internetowej to jeden z głównych czynników rankingowych Google. Analizując meta tagi, zwracamy uwagę przede wszystkim na ich unikalność oraz obecność najważniejszego słowa kluczowego. Po audycie SEO przeprowadzana jest analiza słów kluczowych, po której zostają przygotowane title i description dla strony głównej oraz wszystkich podstron kategorii w serwisie. Sprawdzamy również obecność meta keywords – w 2009 roku Google ogłosiło, że meta keywords nie jest brany pod uwagę przy ocenie strony, zatem jeśli występują w witrynie, to zalecamy ich usunięcie. Google na pewnym etapie zrozumiało, że webmasterzy starają się w tym sposób manipulować wynikami organicznymi, dlatego pozostawienie uzupełnionych znaczników meta keywords może mieć negatywny wpływ przy ocenianiu witryny.

Treści

Analiza adresów URL pozwala nam na sprawdzenie czy adresy URL:
– w czytelny sposób informują użytkownika oraz wyszukiwarkę, co znajduje się na stronie. W przeciwnym razie, wyszukiwarka może mieć problem z interpretacją.
– Nie są powielone – duplikacja adresów URL pojawia się wtedy, gdy strona jest dostępna pod kilkoma wersjami np. pod adresem kończącym się na /index.php.
– Zawierają linki kanoniczne – jeśli je zawierają, to czy są one odpowiednio ustawione. Jeśli jest kilka adresów URL tej samej podstrony, to Google wybiera jeden z nich jako kanoniczny. Dzięki nim możemy określić, który adres URL ma być widoczny w wynikach wyszukiwania. 
– Są przekierowane na inny adres URL – jeśli np. adres URL został przeniesiony na nową stronę i dzięki niemu poinformujemy użytkownika oraz roboty indeksujące o zmianie.

Struktura linkowania wewnętrznego

Prawidłowe linkowanie wewnętrzne strony skutecznie przenosi jej moc (tzw. link juice) oraz wskazuje robotom wyszukiwarek, jakie podstrony w witrynie są istotne. Dobrze podlinkowane wewnętrznie podstrony są częściej odwiedzane przez roboty wyszukiwarek. Podczas analizy SEO sprawdzamy:
– orphan pages – są to strony istniejące w witrynie bez żadnych linków prowadzących do nich. Użytkownicy nie mogą ich znaleźć podczas poruszania się po witrynie, ponieważ w całym serwisie nie ma do nich linka.
– linki wychodzące – jeśli tego typu np. linki prowadzą do strony z błędem 404, to nie powinno być ich w serwisie.
– breadcrumbs – nawigacja breadcrumbs pozwala użytkownikom zrozumieć, w której części serwisu obecnie przebywają. Wzmacnia ona również wewnętrzne linkowanie.
– wygodę użytkownika- ważne jest, aby mógł swobodnie poruszać się po stronie.

Grafiki

Kolejnym elementem audytu SEO jest analiza grafik w serwisie. Za pomocą narzędzia Screaming Frog, pobieramy adresy URL wszystkich grafik w serwisie i sprawdzamy, czy nazwy, alty i wielkość grafik są prawidłowe. Nazwy grafik powinny informować użytkownika oraz roboty Google, co znajduje się na obrazku. Prawidłowa nazwa składa się ze słów oddzielonych “-” oraz nie zawiera polskich liter ani znaków specjalnych. Warto tutaj też pamiętać o umieszczeniu najważniejszych fraz przypisanych do danej strony.

Elementy techniczne

Podczas audytu SEO badamy:

Mapę strony, która pozwala robotom Google na przeskanowanie od razu wszystkich podstron w serwisie.
Plik robots.txt, który przekazuje robotom wyszukiwarek informacje, które strony i pliki w witrynie mogą być indeksowane. Używa się go głównie po to, by witryna nie była przeciążona żądaniami. 
Dane strukturalne – są to znaczniki na stronie, które pomagają robotom Google zrozumieć znaczenie poszczególnych elementów. Na stronie internetowej treść możemy oznaczyć m.in. jako organizację, lokalny biznes, artykuł oraz produkt.
Błędy 404 i 500 – które informują nas o błędach w witrynie
Analiza błędów z Google Search Console
Pliki CSS i JavaScript – często pliki CSS i JavaScript są współdzielone pomiędzy wieloma podstronami. Dzięki temu, możemy je przenieść do osobnych plików, przez co umożliwiamy dołączenie ich do wielu podstron w wygodny sposób. Ta metoda pozwala wygodnie edytować duże strony internetowe, a wykorzystując pamięć podręczną przeglądarki, oszczędzamy miejsce na serwerze
IP domeny i lokalizacja serwera – adres IP domeny powinien być unikalny, gdyż w przypadku sąsiedztwa domen niskiej jakości Google może nas powiązać z tymi domenami zaniżając ranking naszej domeny. Lokalizacja serwera powinna być adekwatna do kraju, w którym prowadzimy działalność. Dzięki temu reakcja serwera jest krótsza co wpływa pozytywnie na szybkość ładowania się poszczególnych zasobów.

Prędkość ładowania strony

Audyt strony składa się również z analizy prędkości ładowania strony ma na celu sprawdzenie stanu obecnego i przygotowanie zaleceń, których wdrożenie pozwoli przyspieszyć działanie strony www. Prędkość ładowania strony ma duży wpływ na współczynnik odrzuceń – jeśli na przykład podstrona produktu Twojej strony nie załaduje się w kilka sekund, to użytkownik opuści stronę i przejdzie do innego sklepu internetowego.

Wersja mobilna

Bardzo ważnym elementem analizy SEO strony internetowej jest dokładne zbadanie wersji mobilnej. Google zwraca coraz większą uwagę na wersję mobilną strony, aby użytkownicy mogli swobodnie się po niej poruszać oraz była odzwierciedleniem wersji na komputery. W marcu 2018r. Google oficjalnie ogłosił, iż wdrożył aktualizację algorytmu potocznie znaną jako Mobile First Index, co oznacza, iż Google w pierwszej kolejności ocenia wersję mobile strony, a w drugiej wersję desktop. Historycznie sytuacja wyglądała zupełnie odwrotnie, ale podąrzając za trendami użytkowników, którzy w większości przeglądają strony z urzędzeń mobilnych Google zmienił standardy.

Wizytówka

Jeśli firma ma siedzibę, w której przyjmuje klientów lub sklep online wraz ze sklepem stacjonarnym to powinna mieć wizytówkę w Google. Konto w Google Moja Firma to wizytówka, ale również bezpłatny profil firmy, który pozwala łatwo kontaktować się z klientami w Internecie. Sprawdzamy, czy wizytówka jest dobrze zoptymalizowana, jeśli nie – przygotowujemy odpowiednie rekomendacje do wdrożenia.

Linki przychodzące

Analiza SEO pod kątem linków, polega na sprawdzeniu, jaka jest liczba linków zwrotnych i ich jakość. Ważne jest, aby linki były pozyskiwane ze zdywersyfikowanych źródeł. Jeśli strona posiada dużo linków niskiej jakości, przygotowujemy plik disavow i zgłaszamy go w Google Search Console.

SEO międzynarodowe

Każda wersja językowa strony internetowej powinna być zoptymalizowana pod kątem SEO, aby widoczność rosła. Sprawdzamy inne wersje językowe strony pod kątem technicznym, ale też pod kątem użytkownika. Jedną z najważniejszych kwestii jest ustawienie atrybutu hreflang, który wskazuje na język i lokalizację treści w danym języku. Dzięki temu, użytkownik dostanie treści dostosowane do języka przeglądarki, z której korzysta oraz lokalizacji, z której pochodzi.

Elementy UX

Podczas audytu SEO sprawdzamy również elementy UX strony internetowej, aby mieć pewność, że użytkownik może swobodnie poruszać się po stronie i nie zaatakuje go pop-up, którego jest ciężko się pozbyć. Dokładnie analizujemy ścieżkę zakupową, gdyż nie powinna zawierać zbędnych elementów, które sprawią, iż użytkownik zrezygnuje z zakupu.

Wszystkie elementy audytu SEO Twojej strony internetowej są starannie sprawdzane i przygotowywany jest dokument zawierający rekomendacje wraz z checklistą wdrożeń, aby zacząć zmiany od najważniejszych elementów i niczego nie pominąć. Zwiększ widoczność Twojej witryny w Internecie razem z nami!

Porozmawiajmy

Opowiedz nam o swojej marce

Grzegorz
Maliszewski

HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT

tel. +48 577 997 701

e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl

PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.

Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.

Zaufaj jakości PRO

Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.