Home Blog Jak sprzedawać mieszkania przez Facebooka, czyli o liderach branży deweloperskiej w social mediach

Jak sprzedawać mieszkania przez Facebooka, czyli o liderach branży deweloperskiej w social mediach

Czas czytania : 4 min
10 czerwca 2019

W Polsce powstaje obecnie około 800 tysięcy nowych mieszkań, dobra passa na rynku trwa już od kilku lat. Jest to efektem wzrostu wynagrodzeń oraz coraz tańszych kredytów hipotecznych. To wszystko wiąże się jednak z coraz bardziej wymagającymi Klientami, którzy oczekują coraz wyższej jakości usług. Czy w social mediach można do nich dotrzeć i w skuteczny sposób zainteresować ich ofertą? Jak buduje się zaangażowanie na tego typu profilach, jakie działania reklamowe warto podejmować? Zapraszam Was do analizy działań socialowych największych firm deweloperskich w Polsce.

Facebook? Jak najbardziej tak, ale tylko ten dobrze prowadzony!

Jako pierwszy pod lupę wzięłam profil facebookowy firmy Dom Development, który osobiście najbardziej przypadł mi do gustu. Na profilu widać kilka linii postów (ankiety, porady wnętrzarskie, posty rozwijane czy też standardowe posty ofertowe). To wszystko buduje spójny przekaz komunikacyjny marki i z pewnością zachęca do poznania szerszej oferty dewelopera. Odpowiednio dobrane kreacje graficzne powodują, że oferta nie jest nachalna i zdecydowanie przyciąga wzrok.
https://lh6.googleusercontent.com/2P9tqfmSYyQHyteBIuniZApYH_Ps5mVLDwbcbdvwgB5h4qJUJUdSDSf-u67qf22a2E-4HYF37V0uU3tZqr4zU_2eZ55zjBl7f17bFB7IdU7sM8UsJoPcjm6NYTKim03vNFcRWFqPhttps://lh3.googleusercontent.com/pli5ORYY4aLNoOxhgqTacguYF0drIQK9NT1o8v_vCQ_1dL3PXax5Zr4WXS5bhRlstpS5bClwkUg16Gh9dJCm67rpM0hRvihR7tUtnvY-mfOpECTQenSrtPoMGvIiAtG9lCnyKkUS

https://lh3.googleusercontent.com/qa2wVS5uVhpJuH-Iivj_iO9v-ZVvLcfXPAQZi6100jVomA9tQr-AvyFl883Ra0dSUwxaooG4a7qCwV9Jr0l3WUlo50a7Uun-WpoQablsy5BvA15waDcuKvZ88Gve0bsSPdG5POClhttps://lh3.googleusercontent.com/yTcxvRDauL8MQpZkkF1rJ_FATZMrla8PUb3lJP7zhiUCHX1N735ITV_TbTStPrTKm0IuUk58294TpnNw63EfM6TKMFZY7gPx4fOUnC2jaovHiL5H1OKikuHHUgsR-5xQsI4AKKMx

https://lh4.googleusercontent.com/D3HMvsoBxoAadIsRL1OsI_co64-V-upKAbmwIkyjtoA82105jk8WKVH8ZHzHnhbITwBymz1eTrgTOIOC8tp2rconSej8Bh9ZOibs-WlWXMV-prgzuyU4dSgNutpl5_8dweQ5HJ2-https://lh3.googleusercontent.com/4Sc0btYYYtMCG136DciqSdWmCzjHKiGkyBPC97BXCjEfqGPTOXwWJm4iYg0ToZs3oQo9TVnz9wFIPIEIegBjaG7_8iltB110aEPVSDm6keGrzMOptE8I5qtM-0WrJ_raB1vyEW9whttps://lh4.googleusercontent.com/ApsgKF4sC0s5lL4CmKmQhiTlJ9ey06L1n8st3gMnQMBEwhJFaADCODvDzJZLvsUqwYglZb4uVhFJ5ElRQz1Ae6YRNGFv_QupokCY4WaxM7mthfWB2PcBCJgfH1j21yU4h6atcPsL

https://lh4.googleusercontent.com/RFIC5quZju9SLPEBMMPAzr76rWwu-m3Y_APfjA8BO4R06XJehK-8Pv_dSOdHOkm8IMPt7-5ITvGaE3QW0OrqjEMOPafOYWMu7B9rtF69eJjT-_U4ccZ_ZszbOdHNRpZwrgCsXzV1

 

Na podstawie analizy statystyk z profilu, wykonanych za pomocą narzędzia Socialbakers, możemy wywnioskować, że liczba fanów na profilu sukcesywnie wzrasta (wzrost jest zapewne uzależniony od ilości płatnych działań reklamowych).

Wykres odnoszący się do najbardziej angażujących treści potwierdza, że komunikacja graficzna jest odpowiednio dopasowana do grupy docelowej. Warto natomiast byłoby popracować nad liczbą i częstotliwością postów publikowanych w ciągu miesiąca. W analizie publikacji widzimy, że można by ją zdecydowanie zwiększyć i bardziej zadbać o harmonogram publikacji, tak aby pojawiały się one w równych odstępach czasu. Ciekawym urozmaiceniem profilu byłyby również częściej publikowane treści video w formie postów oraz relacje, np. informujące nabywców mieszkań o postępach w budowie.

https://lh5.googleusercontent.com/Q6ThljtwZUno3S0GmNKM2fSpWZFm_aSujZ3Ap3C3ZhFXpclBWWOVa9k4ieF-PEKV1rXepZ6lOwidXJfv1u5v0ka15eJuoVdkZb5iDjjZamRf0S-OASQGR6KU75mbX0Lp6w4JLomB

https://lh4.googleusercontent.com/BCGaZsptyBYCEfZ6dfhU_XgsT1-yaG9SOtw32rlOEN6uj3VB074zYk2NPtYcSCt53lcClkUw7FOa3TqVwIhLYmadX9lcVDMkFNqXIXTLD6OLFgdEZ6WFasxUtSwfUmxkDCnHfdKZhttps://lh3.googleusercontent.com/rupDCtK0uxwM_bAduWZgQ-y3dwm4LFey6QFEH2T_jO7-tvyyG5ukW6jHg7sk6iJdzSd8P9tt2odHIE8s2U2s6pQ2iZNhK9vxGsUBbYZndyi4usmLChUAiXoh09ckqaBbYw-5o5ow
https://lh6.googleusercontent.com/GFtgM6lXlAvieM9ZPJn1lW6hA0WkBD8V19I31SjVhgt3O-XPyptFoNA8tL5S7I3hAsI9EH9PeUgwltLp0A9WfoRUMgrBcqnXlrq3_Ows7zC4Bk_eKZRSKYvX3dNfEo6uTLXofMUa

https://lh3.googleusercontent.com/UOM5OgjrTXqBeHC3SrjWrTHsYGCaPEvDkTZIg8k591RFPSYdqT0vcpRjSkMMyMrOBFlMwvYsRPVTSF6J6WAcJQmUuobFKg-f7RsMCYplx-0lEIyg20MYxYVGSKgB56TjSMYY3RT9
Drugi profil, który poddałam analizie Socialbakersa, to profil marki Atal. W porównaniu z poprzednim przykładem dużo mniej się na nim dzieje i zdecydowanie można by tu popracować nad budowaniem zaangażowania. W połączeniu z dobrze targetowanymi działaniami PPC może ono stanowić prawdziwą bombę sprzedażową!

https://lh3.googleusercontent.com/YVp2QHLfWdcmiUh96hcmFnNRoLvWDA4B27sJ0b946pj_x8dZvdmwZhCR1fc4mMUQdMejAVTEJrVL7j36Xnmu7EfVeiJFWFfXL3vPOXPteF1mGSFhC2TzpztM8jZ_-BxTT5PCD5T-

https://lh3.googleusercontent.com/UatfNFW0Vml1SBi1H4A4pf91NF3mxijKPWQA1B28oAy3JejvYq6eKZayU5RNPPPWQKoaTnnDtNCj15XI0gqBmkFs17o5Dqugzh2wPQ7NTm7oREa9zJ0qPWutK8jGI97xZ0arDOvphttps://lh5.googleusercontent.com/WhfUFTX3MPg8vAtBlooc2t4XwBXNfr6tu0GljoqCv5xefBnNq0kpziHosz6Y4ENLbWPGm8PDLjYJ7pSgLb7tr1zsFz6QVnw42WWPTgjPATRD-q2gJIydMvxW5JrkN0omB4P72bhu

 

 

 

 

 

 

 

Analizując poniższe wykresy widzimy, że podobnie jak na profilu konkurencji można zdecydowanie popracować nad częstotliwością i prawidłowym harmonogramem publikacji. Tak duzi deweloperzy jak Atal, mający na swoim koncie wiele inwestycji, z pewnością są w stanie wygenerować content na minimum cztery posty w miesiącu. Jeśli popatrzeć na treści, które są publikowane, to znaczna ich część opiera się na grafikach, ale należy się również plus za treści video. Brakuje moim zdaniem takich formatów jak ankiety, posty rozwijane czy też proste zgadywanki. Można by również wprowadzić linię postów “ekpert radzi”, w których architekt wnętrz przekazywałby praktyczne porady wnętrzarskie. Oczywiście tak jak w poprzednim profilu zdecydowanie postawiłabym na dodawanie relacji do profilu, ponieważ to w znaczny sposób zwiększa zasięg organiczny. Warto też poszerzyć zakres dobrze stargetowanych działań płatnych w celu dotarcia do większej liczby osób.
https://lh5.googleusercontent.com/m3UXDZ61dXwXF3wF3VogeZMZknzXQpr4ytKVFCkS8i9rciE6mPtjpH41bsKlU8EQ5CN9n5a7HbX9U83UhBHLmgazE8nfmHRimg7Z_VYVvNIx1rKW85i2E3xhva3wQ_Wn7LRFdY4Xhttps://lh4.googleusercontent.com/JlqD_jvliTtV73i3aVQSlRlq1eO_sLZzVj1QO-13jSOocB9qkR4wsE4ET9jd7eXH95NFu6OAWihGUaWgyyA2IpWl9w_BSBDOAEHmft-dt5FbUEDgLf3XtvT5stoZ_wizUXp3dBad
https://lh6.googleusercontent.com/to-Za7HhmYto9HZWjr4RW4xN8UXFMytk_S7FuIYUV0EkS-_5HpZLX5XgvJnK8XQJ8NYw-CM-ttiJRkJCKQIMCie8R10nBw37X0nR-8fiCoKGf1tnTPF1uh_GoAqLMrbIZyBakT_8https://lh6.googleusercontent.com/MxPwHfIXMUAO2OqSKDwM1RWp23H7Go_6LOgH9nMIFLvmlI7xJabq_Td6isPh7yDXaJphC2ui0fYv4s_lhrd2hQwf3ewEckEJ_ivkJXaPqgJBWZsACTTH-rTZVt-WQVs4MhDWtB0lhttps://lh5.googleusercontent.com/c5tBrwm3M9AqqQshQNqqSrpgkxohRaOdFSRlsGLVRcWa0lqYMEK-KiLl973TuIuDes6aSBl5V76GbeXWXMcXNtIIEtyiRk7Os5Ux4Rj3nwVJ_VMkY_15eofD4JK2nq5eRhIomRKn
https://lh6.googleusercontent.com/v0FHVM9Fz2b1gn7Ji3R-xbRsYUPVeZ0KYSNc1LEDjV-l9aNZ0Zgbf50xK8slFTJe7mPqKgKoh3TYbz56C6XKSA5LB5kfnn6vbGTVS_df6f4HVGS3IdzxLoH__VaKiCnPXz7uDv24

Hej, czy ten Instagram sprzedaje?

Czy deweloperzy powinni brać pod uwagę Instagrama w działaniach marketingowych? Moim zdaniem, jak najbardziej tak! Instagram to miejsce, które kocha piękne zdjęcia, a tworząc nowy obiekt z ciekawą infrastrukturą, content do publikacji jest właściwie na wyciągnięcie ręki. Wystarczą dobre kadry, odpowiednio dobrana dzięki hasztagom komunikacja, relacje i reklamy na Instastory – to wszystko składa się na sukces murowany! Warto też przy okazji tego kanału wspomnieć o influencer marketingu. W przypadku pozyskania topowego influencera sprzedaż może dosyć mocno poszybować w górę, bo z pewnością znajdą się chętni do zamieszkania tuż obok swojego ulubieńca.

https://lh5.googleusercontent.com/ty4o3CF5VeN7AFJWAUaTXHPl-frP6Sm5OPsaHrysCb3rIjnELlydlZ6v6D48RT-8zAWtzDONNFYYd1E8VzGH40QM_yNjeMBW6DIPFBncmFJugJOlHfwTIhNkn0l64QbRz2x_CGjwhttps://lh6.googleusercontent.com/14y1Gf4Ks5k5eMi84-iO9UGI0obfWfY6WnXe_BPNQz0pCPgKeGNUFE4yk-arBcu_gTE0fvdADJkBReHqiwggBRmHgUEf6AO1QUzZ5V--hUmjXXx4uEip_-l67UrtDHYsK6IVovo_

https://lh5.googleusercontent.com/GmFj2ifVHcFuHihQ5uH8VDpSBu3T9jFsdGA-zmCA-17kyhtiT73h0yyt0hRKxWUiMsTLnsEbq35HTFXsIjAw2o34PeKlAlrCU_TzbWESWYahQi9v9hYlEe1w4BIRpjT2Y7pvtmx5

A może tak trochę poważniej?

Ciekawą sytuację możemy zauważyć, analizując markę deweloperską MURAPOL, która zniknęła z Facebooka, nie ma jej również na Instagramie, ale jest za to na Linkedinie. Taki wybieg może mieć na celu chęć pozyskania Klienta premium. Ten ostatni kanał daje również dużo większą precyzyjność w targetowaniu reklam ze względu na targetowanie po zawodach i stanowiskach. Dodatkowo odbiorcy są mniej skłonni do wyrażania negatywnych opinii, tak jak ma to miejsce na pozostałych kanałach.

https://lh5.googleusercontent.com/5j2qdPAYTbVJaDP3_QT2i6qPjbvTTutAqhtlgru3ocyxQ1UmcXQt0ZgEDex4OFYRUaaXTlt-ramu_h_t39rykOsICYqqTZGiDmNO6HFKvFbbdm-AK5MmSFusiYCfxiwaIQFtltxAhttps://lh5.googleusercontent.com/3gZLWE53KWfWeUrg2Pd1EtlHr5b02GRzdRbyuw94jbqRcpTs6vW3qlIWbwQjEWpNSOAXWMgxKIMYvvocCpPaUeKJQCRFIAjRsraUjRK4Br2RIHpEW5n5C6e3b9giwPFFEdEZHYWI

Video też sprzedaje! 

Większość z wiodących firm deweloperskich w Polsce docenia również YouTube’a i bardzo dobrze, ponieważ porządnie zrobione video doskonale sprzedaje. Dodatkowo w wersji 3D pozwala zwizualizować nieruchomość od środka. Poniżej przykład z kanału firmy Budimex.

https://lh3.googleusercontent.com/YH8-TKLxg9LtpPuB0DDtigAy1QjYzUCXJTKwIkEaq6DxITF6BXNXq7SWs7BYvxzmze5wxd8DQjLz_QAT0s97m6PU46R7xjeu41Z1HwVvV-rbg_Wyqkbak7a_1D8jqbQmW8QZdfY7

Po poniższych wykresach widzimy również, że u tego dewelopera video jest najbardziej angażującym formatem na profilu, brawo!

https://lh5.googleusercontent.com/p9Z99lzh3AplH76SdK4fua0asdEZB9QA-CT3XKip-HVpEvO8M0A4ORxS0_MKes_R67QH-0g1Uu1bjO8vUPuE5aJMt-W1WLzY4x3Yqycz5MRseHkUrPC5SO8ybe3mrNEOT6DBfp1I

https://lh6.googleusercontent.com/PMqtBUMn693j_Lt3aNdddzNmVPwEShr3DGWvXEXuKBk7SQEACPbibLQ9Gno83nEZp2zJnb0LzGrKRTLjwSMlPtyBUfQkwMkd4qdPk83AZ3KYuXJ4-AcMN-vWi5npLfLPK3iRa2w9

Trudno nie zauważyć, że obecnie firmy deweloperskie funkcjonują na wielu kanałach w social mediach. Wynika to przede wszystkim z dużej liczby potencjalnych odbiorców, którzy na co dzień z nich korzystają. Media społecznościowe ułatwiają dotarcie z wartościowym przekazem. To nie tylko oferta przedstawiona na targach lub ulotka dana do ręki, tu firmy mają szansę na zbudowanie trwałej relacji z użytkownikami i skuteczne zainteresowanie ofertą, które poprowadzi do domknięcia sprzedaży. Warto pamiętać, że w obecnej dobie platformy zbierają bardzo wiele informacji na temat użytkowników, co w znaczący sposób ułatwia dotarcie do tej właściwej osoby z ofertą.

Odpowiednio dobrana komunikacja, budowanie zaangażowania, targetowanie reklam oraz remarketing – to wszystko z pewnością pozytywnie wpływa na wyniki sprzedażowe poszczególnych firm.

Udostępnij wpis jako PROtip

Porozmawiajmy

Opowiedz nam o swojej marce

Grzegorz
Maliszewski

HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT

tel. +48 577 997 701

e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl

PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.

Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.

Zaufaj jakości PRO

Ponad 11 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.