W tym artykule przeczytasz o:
-trzech podstawowych zasadach, które pozwolą Ci na skuteczne wykreowanie wizerunku eksperta,
-taktykach Content Marketingowych pozwalających na budowanie autorytetu marki,
-taktykach SEO, dzięki którym zaplanujesz, zrealizujesz, a następnie zmierzysz strategię kreowania eksperckiego wizerunku Twojej organizacji.
Każda marka chce być postrzegana jako ekspercka w swojej branży. Dzięki temu staje się godna zaufania, klienci przywiązują się do niej, kupują, chwalą produkt czy usługę, a nawet jeśli nie, to o wiele łagodniej komunikują w sieci swoje niezadowolenie. Jak jednak sprawić, aby firma kojarzyła się z profesjonalizmem? Jak wykorzystać działania SEO oraz Content Marketingowe do kreowania wizerunku eksperta? Sprawdźmy.
Kreowanie wizerunku eksperta, lidera czy innowatora nie jest działaniem jednorazowym, określonym w czasie. Warto podkreślić, że autorytet buduje się ciągle przez zróżnicowaną, systematyczną, a także spójną pracę. Zanim więc zaczniesz wykorzystywać SEO i Content Marketing do budowania eksperckiego wizerunku marki, zapoznaj się z podstawowymi, strategicznymi zasadami, którymi rządzą się tego rodzaju działania.
Pierwszym, kluczowym krokiem do budowania wizerunku eksperta jest odpowiedź na pytanie czy marka ma odgrywać rolę autentycznego eksperta, czy tylko za niego uchodzić? Powstaje coraz więcej organizacji, które chcą być autorytetem w swojej branży, ale nic z siebie nie dają, aby osiągnąć zamierzony cel lub wręcz z premedytacją ,,naciągają” pewne fakty, by uchodzić za ,,lepsze”.
Udawanie eksperta nigdy nie powinno być Twoją strategią, ponieważ tego rodzaju plany są z góry skazane na porażkę. Potencjalni klienci uwierzą w Twoje obietnice, ale jeśli ich nie spełnisz, pozostawisz po sobie złe wrażenie – Internauci negatywnie ocenią Twoją markę, a przecież nie o to w tym chodzi. Jak więc uniknąć takich sytuacji i kreować wizerunek prawdziwego eksperta? Aby się tego dowiedzieć, odpowiedz na kolejne dwa pytania.
Aby kreować wizerunek eksperta, powinieneś wiedzieć, dla kogo powstała Twoja marka. Komu chcesz oferować swoje produkty czy usługi? Jakie są potrzeby, ograniczenia, nawyki Twoich potencjalnych klientów? Jakich informacji poszukują w Internecie? Na jakich stronach możesz się z nimi zetknąć (portale tematyczne, social media, portale ogólnotematyczne)? Im więcej konkretnych informacji na temat swoich potencjalnych klientów pozyskasz, tym lepiej będziesz wiedział, jak odpowiedzieć na pytanie sformułowane poniżej.
Marki uznane za ekspertów w swojej branży prezentują zestaw kompetencji, które stanowią ich przewagę konkurencyjną. Jeśli Twoja marka ma stać się autorytetem, znajdź w niej charakterystyczne cechy wyróżniające ją na tle innych. Wyprzedzić konkurencję możesz na kilka sposobów: poprzez wprowadzenie innowacyjnego produktu, usługi, prowadzenie specyficznej komunikacji z Internautą poprzez reklamę, wysoką jakość obsługi klienta czy podejście do logistyki (bardzo szybka dostawa w porównaniu do konkurencji).
Gdy wybierzesz swoje taktyki, dzięki którym mógłbyś wyróżnić się na tle konkurencji, zastanów się jakie z nich odpowiadają potrzebom Twojej grupy docelowej – tylko te mają prawdziwy potencjał! Jeśli chcesz pozycjonować się na ekspeta, powinieneś dostarczać swoim potencjalnym odbiorcom tego, czego potrzebują i jednocześnie to, czego nie dostarcza im konkurencja (lub dostarcza w nieodpowiedni sposób bądź w złej formie). To właściwy punkt wyjścia do rozpoczęcia prac nad budową wizerunku eksperta. Jak w tym wszystkim mogą pomóc działania związane z Content Marketingiem oraz SEO?
Działań content marketingowych, które warto wdrożyć, gdy chcesz budować wizerunek eksperta, jest bardzo wiele. Wszystkie wiążą się z pozyskiwaniem zaufania potencjalnych klientów poprzez prezentowanie i udostępnianie potrzebnej im wiedzy z naszej branży.
Najpopularniejsze działania contentowe, które wspierają budowanie wizerunku eksperta to:
– dzielenie się wiedzą poprzez publikacje artykułów na blogu firmowym, a także branie udział we wpisach gościnnych na blogach związanych tematycznie z Twoją marką,
-branie udziału w dyskusjach i webinarach organizowanych na kanałach społecznościowych jako ekspert czy nawet uczestnik, a także ich inicjowanie,
-tworzenie i dystrybucja e-booków, które dotyczą know-how marki,
-tworzenie czy udział w akcjach specjalnych, dzięki którym Internauci mogą potrzegać Cię jako eksperta.
Form contentu jest naprawdę wiele, natomiast wszystkie z nich tworzone są w oparciu o poniższe reguły:
1. Treść, niezależnie w jakiej formie ją stworzysz, powinna zawierać konkretną wiedzę, którą chcesz się dzielić z innymi jako ekspert.
2. Nie reklamuj swojej firmy w treściach, które mają pozycjonować Cię jako eksperta.
3. Pisz, twórz, organizuj swój content zawsze z myślą o potrzebach swoich odbiorców. Odnoś się do punktów styku, które łączą kompetencje Twojej firmy, a oczekiwania potencjalnych klientów. Precyzyjnie odpowiadaj na pytania swoich klientów.
4. Bądź uczciwy i rzetelny. Tłumacz trudne zagadnienia zrozumiałym dla Internauty językiem, stosując zasady webwritingu.
Działania SEO są związane przede wszystkim z widocznością witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. W tym momencie warto zaznaczyć, że bezpłatne wyniki wyszukiwania cieszą się większym zaufaniem Internautów – witryny czy strony zajmujące wysokie pozycje na danych frazach są często uznawane za wartościowe źródło informacji w przeciwieństwie do stron oznaczonych jako ,,reklama” czy ,,ad”.
Coraz popularniejsze w działaniach SEO staje się tak zwany SEO PR. Są to praktyki związane z technikami SEO, których celem jest budowa, a następnie ochrona wizerunku marki. Jak więc wykorzystać SEO PR w kształtowaniu autorytetu organizacji?
Usługę SEO PR można realizować poprzez różnego rodzaju działania. Poniżej wymieniam najważniejsze z nich:
1. Wyodrębnienie fraz brandowych – przypisywanie sentymentu
Istnieje kilka różnych typów fraz. W SEO PR pracuje się na zapytaniach brandowych, czyli takich, które zawierają w sobie nazwę marki, konkretnego produktu czy usługi, której wizerunek budujemy. Dzięki analizie SEO można wyodrębnić poszczególne frazy brandowe dotyczące organizacji, zdiagnozować częstotliwość ich wyszukiwania, a następnie przypisać im odpowiedni sentyment (czy kojarzą się pozytywnie, negatywnie czy neutralnie). Takie badanie dostarcza ciekawych informacji dotyczących obecnego wizerunku marki, a także pozwala zauważyć trend popularności marki: spadkowy lub wzrostowy. Warto wykonać taką analizę zwłaszcza podczas realizowania strategii mającej na celu kształtowanie wizerunku eksperta, by sprawdzić efektywność działań.
2. Analiza organicznych wyników wyszukiwania po wpisaniu fraz brandowych
Po opracowaniu listy brandowych słów kluczowych, warto przejść do analizy wyników wyszukiwania pokazujących się po wpisaniu tych konkretnych zapytań. Dzięki temu otrzymasz informacje, z jakich witryn Twoi potencjalni klienci czerpią informacje o Twojej organizacji. To punkt wyjścia do rozpoczęcia działań wizerunkowych na tych serwisach – skontaktuj się z portalami, które są wysoko w wynikach wyszukiwania na Twoje frazy brandowe i zaproponuj opublikowanie treści na temat Twojej marki.
3. Zdobywanie linków zewnętrznych z silnych witryn
Zdobywanie linków zewnętrznych to przykład działania, gdzie Content Marketing i SEO ściśle ze sobą współpracują. Tworzenie wysokojakościowych treści, a następnie udostępnianie ich wraz z linkiem dofollow na silnych (posiadających wysoki domain rate, dużą liczbę wejść i unikalnych użytkowników) witrynach wzmacnia pozycję Twojej strony, a zarazem marki. Takie działania zwiększają zasięg Twojego serwisu, a zarazem marki, w organicznych wynikach wyszukiwania.
Zarówno działania SEO, jak i Content Marketing pozwalają na budowanie wizerunku marki eksperckiej. Warto jednak pamiętać o żelaznych regułach towarzyszącym takim pracom. Autorytet buduje się często przez cały czas prowadzenia działalności, a można go bardzo szybko stracić przez jedną błędną decyzję czy pójście na skróty.
Grzegorz
Maliszewski
HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT
tel. +48 577 997 701
e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl
PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.
Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.
Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.