Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Poznaj szczegóły kampanii PPC dla Ekomaluch, która została uznana najlepszą w Europie w kategorii Best Low Budget Campaign (PPC)

6 177 134 unikalnych użytkowników do których dotarła reklama
29 083 089 wyświetleń
1,58 zł koszt pozyskania użytkownika, dodającego produkt do koszyka

Minti Shop to znana drogeria internetowa, oferująca kosmetyki kultowych marek oraz posiadająca w asortymencie własne produkty wysokiej jakości. W drogerii można znaleźć także akcesoria do makijażu, które często są niedostępne w stacjonarnych sklepach z kosmetykami.

Wstęp

Dla klienta Minti realizujemy szerokie działania marketingowe, mające zwiększyć świadomość marki, zbudować lojalność konsumentów oraz przyciągnąć nowych użytkowników. W tym roku wspólnie z Partnerem zdecydowaliśmy się na poszerzenie ich także o kampanie programatyczne. Wykorzystaliśmy możliwości, jakie daje programmatic, dostosowując strategię do specyfiki branży.

Problem

Drogeria Minti Shop jest znana i ceniona przez klientów od wielu lat. Na rynku kosmetycznym panuje jednak duża konkurencja. Użytkownicy rzadko są przywiązani do jednego brandu. W efekcie w tej branży trudny jest proces utrzymania konsumenta. Minti Shop potrzebował działań, które z jednej strony będą przyciągać nowych użytkowników, z drugiej – przypominać o marce dotychczasowym klientom. 

Celami naszych działań były:

  • zwiększenie świadomości marki,
  • dotarcie do nowych użytkowników,
  •  rozszerzenie grupy docelowej
  • zwiększenie liczby użytkowników powracających.

Programmatic to jedno z najlepszych narzędzi do osiągnięcia wyżej wymienionych celów. W projekcie został wykorzystany jako wsparcie wobec tradycyjnych kampanii PPC oraz działań SEO. Reklamy programatyczne pozwalają na:
precyzyjne dotarcie do grupy docelowej:

  • wykorzystywanie różnych formatów reklamowych - display, video i tym podobne
  • szeroki wybór powierzchni reklamowych
  • utrwalanie świadomości marki poprzez wyświetlanie reklam u różnych wydawców.
     

Rezultat

Pierwszym krokiem było określenie grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć. W tym przypadku z jednej strony były to osoby w przeszłości zainteresowane ofertą marki Minti, z drugiej - klienci, którzy poszukują w internecie informacji o kosmetykach lub dokonują zakupu takich w drogeriach online. Na jej podstawie dopasowano możliwe kierowania oraz wydawców. Zdecydowaliśmy się przede wszystkim na reklamy display kupione w modelu aukcyjnym, dzięki czemu w trakcie trwania kampanii mogliśmy wykluczać oraz dodawać nowe kierowania w zależności od wyników. W celu większego zasięgu reklamy wykorzystaliśmy też miejsca premium (np. screening) na dużych portalach kobiecych.

Sama promocja podzielona była na dwa etapy:

  1. Pierwszy miesiąc: ogólna promocja sklepu pokazująca produkty do pielęgnacji, której celem było dotarcie do jak największej liczby nowych odbiorców. Kampania była więc szeroka zasięgowo i miała poszerzyć świadomość marki wśród osób zainteresowanych ofertą drogerii internetowych.

  2. Drugi miesiąc: Promocja urodzinowa związana z urodzinami Minti Shop składająca się z formatów wizerunkowych, promujących konkurs oraz formatów sprzedażowych pokazujących promocje w sklepie. 

Od początku założyliśmy, że użytkownik potrzebuje kilku styków z marką, zanim zdecyduje się na zakup. Z tego względu najpierw wyświetlane były reklamy ogólne i wizerunkowe, a dopiero po kilku kontaktach kreacje z rabatami w sklepie namawiające do kupna. Strategia ta miała sprawić, że klient najpierw dowie się o istnieniu marki i ją zapamięta, a następnie zostanie zachęcony do zakupu poprzez prezentację atrakcyjnej cenowo oferty.

Rezultaty:

  • koszt pozyskania użytkownika, który wrócił na stronę po zobaczeniu reklamy i dodał produkty do koszyka – 1,58 zł

  • unikalnych użytkowników do których dotarła reklama: 6 177 134

  • liczba wyświetleń: 29 083 089

Wnioski

Działania dla marki Minti okazały się sukcesem. Pokazują, że w przypadku programatycznych kampanii wizerunkowych kluczowy jest dłuższy czas działania. Użytkownicy potrzebuję przynajmniej kilku styków z marką, zanim zdecydują się na zakup. Istotne są również wykorzystanie różnych formatów reklamowych oraz wpisanie działań programatycznych w szerszą strategię marki - jak w tym przypadku stało się z uwzględnieniem planów związanych z promocjami urodzinowymi.
Programmatic pozwala dotrzeć do nowych użytkowników i przeprowadzić przez wszystkie etapy lejka zakupowego: od poznania marki aż po powrót w celu dokonania kolejnego zakupu.
 

Reklamy programmatic są doskonałym uzupełnieniem tradycyjnych kampanii PPC. W tym projekcie otworzyły nowe możliwości, pozwalając poszerzyć grupę odbiorców.

Magdalena Majewska

Head of Programmatic

Zobacz podobne case studies

43,02%
wzrostu współczynnika konwersji dla google / cpc

Case study - Minti Shop

Zobacz, jak w krótkim czasie udało nam się zwiększyć przychody Minti Shop o ponad 12%!

Consultant

Grzegorz Maliszewski

Head of Business Development

+48 577 997 701

g.maliszewski@promotraffic.pl

Skontaktuj się z nami!

Zostaw nam kontakt do Ciebie. Skontaktujemy się następnego dnia!

Zaznacz pole powyżej*
ebook image

Pobierz bezpłatny e-book

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "Digital marketing dla e-commerce " bezpośrednio na Twoją skrzynkę.