Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Poznaj szczegóły kampanii PPC dla Ekomaluch, która została uznana najlepszą w Europie w kategorii Best Low Budget Campaign (PPC)

1600% wzrostu organicznego w przeciągu dwóch lat
788% wzrost widoczności strony w TOP10 w przeciągu dwóch lat
82% wzrostu przychodów w przeciągu roku

Case study Cannabigold

W maju 2017 roku przed działem SEO w PromoTraffic zostało postawione bardzo ambitne zadanie – zwiększenie widoczności i ruchu na stronie klienta z branży medycznej. Udało się osiągnąć wzrost ruchu organicznego na poziomie 1600%, wzrost widoczności na poziomie 788% oraz wzrost przychodów o 82%. Sprawdźcie, jak tego dokonaliśmy!

Wstęp

Cannabigold to pierwsza w Polsce prywatna firma, która uzyskała licencję na prowadzenie upraw i przetwórstwa konopi włóknistych. Prowadzi sprzedaż internetową oraz stacjonarną – produkty Cannabigold są dostępne w ponad 400 aptekach i sklepach zielarskich w Polsce, można je dostać również w wielu sklepach internetowych oraz na allegro.
Grupą docelową są osoby zainteresowane alternatywnymi metodami leczenia, szukające suplementów diety poprawiających samopoczucie.
Frazy wyznaczone przez klienta, które były dla niego najważniejsze, to:

  • Olej konopny
  • Olejek konopny
  • Olej cbd
  • Olejek cbd

Problem

Głównym problem była niska widoczność strony w Google. Gdy zaczęliśmy pracować nad treściami, klient dostarczył nam zalecenia co do nich, w których były informacje, czego mogą dotyczyć teksty, a jakich słów nie możemy używać. Okazało się, iż tematyka jest bardzo wąska, i wyzwaniem jest pisanie co miesiąc artykułów branżowych na podobne tematy ? – challenge accepted!
Naszym celem było zwiększenie rozpoznawalności marki oraz zwiększenie sprzedaży internetowej. 
Jakie działania zostały podjęte, aby zrealizować cel?


Działania on-site:
Współpracę rozpoczęliśmy od audytu oraz analizy słów kluczowych, dzięki której mogliśmy zaproponować klientowi rozbudowę struktury kategorii. Następnie przygotowaliśmy nowe opisy kategorii oraz artykułu blogowe i wdrożyliśmy je na stronę. Dodatkowo, od początku współpracy do teraz, udzielamy wsparcia w kwestiach technicznych na stronie oraz na bieżąco optymalizujemy treści na niej. 


Działania off-site:
Regularne pozyskiwanie linków poprzez publikacje artykułów branżowych. 

Rezultat

Na przestrzeni dwóch lat współpracy – wrzesień 2017 w porównaniu do września 2019 ruch organiczny wzrósł o ponad 1600%:

C:\Users\micha\AppData\Local\Skitch\Zrzut_ekranu_112219_083550_AM.jpg

Obecnie w porównaniu do września 2018 ruch organiczny wzrósł o ponad 130%

C:\Users\micha\AppData\Local\Skitch\Zrzut_ekranu_112219_083426_AM.jpg

Dane o przychodach są zbierane od grudnia 2017 r., zatem porównując wrzesień 2019r. do września 2018 przychody wzrosły o ponad 82% w stosunku rok do roku:

Warto również zwrócić uwagę jak wzrosły przychody od początku tego roku względem poprzedniego:

C:\Users\micha\AppData\Local\Skitch\Zrzut_ekranu_112219_083855_AM.jpg

 

Źródło: Google Analytics

Do marca 2019r. sukcesywnie również  wzrastała widoczność strony w TOP3 i TOP10, wówczas jednak nastąpiła aktualizacja algorytmu, która doceniła strony, które do tej pory miały niskie pozycje a miały wysokiej jakości treści.  W projekcie analizowaliśmy wówczas spadki, jednak frazy, na które przestaliśmy się pojawiać w TOP 50, nie były dla nas najważniejsze i nie generowały nam dużego ruchu. 

 

Obecnie zanotowaliśmy duży wzrost widoczności strony w TOP3 w stosunku do maja 2017:

oraz 788% wzrost widoczności strony w TOP10:

Poniżej przykładowe pozycje słów kluczowych, na których się skupiliśmy:



Wnioski

Nasza współpraca rozpoczęła się w maju 2017 roku i poprzez dobrze zaplanowaną strategię działań SEO, do tej pory udało nam się podnieść ruch organiczny o 1600%, doprowadzić do wzrostu widoczności o 788%. Na koniec polecamy zapoznać się z artykułami, które cieszą się największą popularnością:

https://cannabigold.pl/baza_wiedzy/5-najpowszechniejszych-mitow-o-konopnych-olejkach-cbd/

https://cannabigold.pl/baza_wiedzy/interakcje-cbd-lekami/

https://cannabigold.pl/baza_wiedzy/czym-sa-flawonoidy-maja-znaczenie-dla-organizmu/

https://cannabigold.pl/baza_wiedzy/czym-sa-kannabinoidy/

 

Współpraca z Cannabigold była dużym wyzwaniem ze względu na niską widoczność strony i konkurencyjną branżę. Opracowanie dopasowanej strategii SEO pozwoliło nam na większenie rozpoznawalności marki oraz zwiększenie sprzedaży internetowej.

Michał Gwóźdź

Head of SEO Development

Zobacz podobne case studies

60%
wzrostu przychodów

Jak zwiększyliśmy przychody z e-commerce na marce Puccini?

Zobacz, jak udało nam się zwiększyć przychody dla marki Puccini 

507%
wzrostu ruchu organicznego

Sanostol - Historia SEO, które pokochało content

Zobacz, jak pomogliśmy firmie Sanostol uzyskać 507% wzrost ruchu na stronie w ciągu roku

Consultant

Grzegorz Maliszewski

Head of Business Development

+48 577 997 701

g.maliszewski@promotraffic.pl

Skontaktuj się z nami!

Zostaw nam kontakt do Ciebie. Skontaktujemy się następnego dnia!

Zaznacz pole powyżej*
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "Digital marketing dla e-commerce " bezpośrednio na Twoją skrzynkę.