Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Poznaj szczegóły kampanii PPC dla Ekomaluch, która została uznana najlepszą w Europie w kategorii Best Low Budget Campaign (PPC)

1300% wzrostu widoczności w TOP10
1900% wzrostu widoczności w TOP3
388% wzrostu sesji

Case study Dźwignice

Dźwignice.pl to klient związany z PromoTraffic od marca 2015 r., kiedy to rozpoczęliśmy dla niego działania z zakresu SEO. W ciągu pięciu lat współpracy udało nam się zwiększyć widoczność w TOP10 wyników wyszukiwania o 1300%, o 1900% w TOP3 wg Senuto i osiągnąć wzrost sesji na poziomie 388%. W tym wpisie zdradzimy, dzięki jakim działaniom strona naszego klienta co roku pnie się coraz wyżej.

Wstęp



Firma dźwigowa „Marek Urbanek”, to przedsiębiorstwo specjalizujące się w konserwacji, naprawie i montażu urządzeń dźwignicowych. Do oferowanych przez nią usług należy wynajem i serwis dźwignic oraz prowadzenie szkoleń na operatorów tych maszyn. Witryna dzwignice.pl stanowi wizytówkę firmy, na której prezentowane są oferowane usługi, a realizację celu strony stanowi przejście na zakładkę kontaktową. 

Jako efektu współpracy z PromoTraffic firma dźwigowa „Marek Urbanek” oczekiwała wzrostu widoczności domeny w wyszukiwarce Google oraz zwiększenie ruchu na stronie, co w konsekwencji miało się przełożyć na dkonwersje. Poniżej dowiesz się, jak wywiązaliśmy się z tych założeń :) 

Problem

Choć firma posiadała już ugruntowaną pozycję, niekoniecznie to samo można było powiedzieć o jej stronie internetowej przed podpisaniem umowy z PromoTraffic. Stawiane przed nami zadanie stanowiło nie lada wyzwanie, ponieważ witryna była młoda i wcześniej nie prowadzono dla niej działań SEO. Mieliśmy zatem świadomość, że w pierwszym okresie naszej współpracy będziemy musieli skupiać się nie tylko na czynnościach wspierających widoczność i zwiększających ruch na stronie, ale także na budowaniu zaufania do marki. W dłuższej perspektywie zależało nam bowiem na tym, aby klient uznawany był za eksperta w swojej dziedzinie. Przed podjęciem działań strona nie posiadała praktycznie żadnej historii, odnośników zewnętrznych, a popularność brandu była znikoma. Podjęliśmy się zatem zadania polegającego na zwiększeniu widoczności i ruchu dla nowego i nieznanego serwisu. 

Rezultat

Rezultat naszych działań przerósł oczekiwania samego klienta. Sukces był możliwy dzięki kompleksowemu podejściu do pozycjonowania - od wykonania audytu, licznych analiz, po przemyślaną strategię oraz link building.  Dzięki strategii SEO opartej na analizie słów kluczowych udało nam się wyznaczyć kierunek działań i sukcesywnie zwiększać widoczność klienta w wyszukiwarce Google. Pomysłem na przyciągnięcie użytkowników na stronę było rozbudowanie sekcji poradnikowej. Zgodnie z naszymi oczekiwaniami, dzielenie się specjalistyczną wiedzą zwiększyło zaufanie użytkowników do brandu i duża część ruchu na stronie pochodzi z artykułów blogowych. 

Równocześnie z działaniami na stronie prowadzony był link building. Jest to długotrwały proces, ponieważ istotna jest jego naturalność. W perspektywie kilku lat udało nam się pozyskać prawie dwa tysiące linków odsyłających do domeny.

Od tej pory wyniki systematycznie rosną i zdecydowaliśmy się przedstawić je w zestawieniu rokrocznym. W lipcu 2015 roku strona generowała już niewielki ruch, dlatego porównajmy ten okres do lipca 2016:
Obraz zawierający zrzut ekranu

Opis wygenerowany automatycznie
Lipiec 2016 do lipca 2017:
Obraz zawierający zrzut ekranu

Opis wygenerowany automatycznie
Lipiec 2017 do lipca 2018:
Obraz zawierający zrzut ekranu

Opis wygenerowany automatycznie

 

Oraz Lipiec 2018 do lipca 2019:
Obraz zawierający zrzut ekranu

Opis wygenerowany automatycznie

 

Sumując, gdy porównamy do siebie wyniki z miesiąca lipca 2015 do lipca 2019, uzyskaliśmy wzrost sesji na poziomie 388%! 
Obraz zawierający zrzut ekranu

Opis wygenerowany automatycznie
W okresie od października 2015 roku do maja 2020 roku wykres naszej widoczności w TOP10 prezentował się następująco:

Udało nam się uzyskać wzrost o 1300%. Z kolei w rankingu TOP3 uzyskaliśmy wzrost o 1900%!


Wnioski

Budowanie marki i wysokich pozycji w branży specjalistycznej jest bardzo trudnym zadaniem, zwłaszcza przy młodym serwisie internetowym. Dzięki przemyślanej strategii rozbudowy strony, opierającej się na wartościowych i specjalistycznych treściach, systematycznie udaje nam się zwiększać pozycje klienta na strategiczne z punktu widzenia biznesowego frazy.

Współpraca z Dźwignicami była dużym wyzwaniem ze względu na niską widoczność strony i specjalistyczną branżę. Opracowanie dopasowanej strategii SEO, pozwoliło na stopniowe zwiększanie widoczności strony i zaowocowało także zwiększeniem rozpoznawalności marki.

Katarzyna Marczak

SEO Executive

Zobacz podobne case studies

60%
wzrostu przychodów

Jak zwiększyliśmy przychody z e-commerce na marce Puccini?

Zobacz, jak udało nam się zwiększyć przychody dla marki Puccini 

1600%
wzrostu organicznego w przeciągu dwóch lat

Case study Cannabigold

Zobacz, jak zwiększyliśmy ruch organiczny o 1600% i przychody o 82%.

Consultant

Grzegorz Maliszewski

Head of Business Development

+48 577 997 701

g.maliszewski@promotraffic.pl

Skontaktuj się z nami!

Zostaw nam kontakt do Ciebie. Skontaktujemy się następnego dnia!

Zaznacz pole powyżej*
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "Digital marketing dla e-commerce " bezpośrednio na Twoją skrzynkę.