Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Poznaj szczegóły kampanii PPC dla Ekomaluch, która została uznana najlepszą w Europie w kategorii Best Low Budget Campaign (PPC)

56,35% wzrost liczby sesji organicznych
110% więcej słów kluczowych w TOP3
51% więcej słów kluczowych w TOP10

Case Study – świąteczna kampania SEO dla e-commerce z voucherami

Nasza współpraca w zakresie SEO z jednym z e-commerce’ów oferujących vouchery prezentowe rozpoczęła się 26.03.2018. Od początku nasze działania były ukierunkowane na wzrost widoczności w wynikach organicznych, natomiast przed prawdziwym wyzwaniem zostaliśmy postawieni w połowie 2019 roku. Wtedy rozpoczęliśmy przygotowania do kampanii świątecznej, której nadrzędnym celem było zwiększenie przychodów o 50% w skali roku. Jak udało się nam go zrealizować?

Wstęp

Vouchery prezentowe online cieszą się dużą popularnością. Szeroka oferta oraz łatwa dostępność sprawiają, że coraz więcej osób decyduje się na zakup prezentu właśnie w tej formie. Firmy e-commerce działające w tej branży proponują różnego rodzaju doświadczenia w wielu lokalizacjach – od relaksującego pobytu w SPA w Zakopanem, po ekstremalny skon na bungee w Szczecinie.

Problem

Cel Klienta

W przypadku typu biznesu, jakim jest e-commerce oferujący vouchery prezentowe, analiza sezonowości jest kluczowa i powinna być punktem wyjściowym do planowania dalszych działań digital marketingowych. W nawiązaniu do niej i po konsultacjach z Klientem zdecydowaliśmy, że większość zasobów przeznaczymy na przygotowania do kampanii świątecznej. Wspólnie ustaliliśmy główne KPI na grudzień 2019, w tym:

  • Słowa kluczowe w TOP3 – wzrost  o 30% w skali roku,
  • Słowa kluczowe w TOP10 – wzrost o 30% w skali roku,
  • Sesje organiczne – wzrost o 100% w skali roku.

Zakładając stały współczynnik konwersji, średnią wartość koszyka oraz biorąc pod uwagę potencjał słów kluczowych, wyestymowaliśmy, że realizacja wyżej wymienionych założeń pozwoli nam na zwiększenie przychodów o 50% w skali roku. Challenge accepted!

 

Grupa docelowa

Grupa docelowa w przypadku tego Klienta jest bardzo szeroka. Należą do niej właściwie wszyscy użytkownicy, którzy szukają prezentów online. Jak skutecznie dotrzeć do tak rozproszonego grona odbiorców?

W naszych działaniach postawiliśmy na rozbudowę widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania, co miało przełożyć się na większą liczbę użytkowników na stronie. Naszą przewagą konkurencyjną jest oferta oparta o łatwo dostępne vouchery, które są do dyspozycji Klientów już w kilka minut po zakupie. Dzięki temu zapominalscy mogą kupić prezent nawet 24 grudnia tuż przed, a nawet w trakcie (choć tego nie zalecamy) wigilijnej kolacji.

 

Strategia SEO i jej implementacja

Nasze działania rozpoczęliśmy od analizy konkurencji oraz researchu słów kluczowych. Na tej podstawie przygotowaliśmy strategię, która została oparta o dwa główne działania: optymalizację i link building.

Optymalizacja została skupiona wokół dopasowania podstrony do głównego słowa kluczowego. Publikacja rozbudowanej treści nie zawsze była możliwa, dlatego skupiliśmy się głównie na „keyword match” w meta title, description oraz nagłówkach.

W przypadku link buildingu postawiliśmy na pozyskiwanie odnośników z wartościowych domen. Podczas wybierania odpowiednich „miejscówek” pod uwagę brano nie tylko wskaźnik DR, ale również widoczność danej witryny oraz skalę generowanego ruchu.

Rezultat

Strategię zorientowaną na sezon świąteczny wdrożyliśmy już w czerwcu 2019, a efekty w postaci rosnącej widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania stały się zauważalne bardzo szybko.

Przełożenie naszych działań na ruch organiczny na stronie (również ze względu na brak sezonu „prezentowego”), nie było równie natychmiastowe, jak w przypadku jej widoczności. Sesje organiczne zaczęły natomiast rosnąć w szybszym tempie.

Jak już wspomniano, kluczowym i zarazem decydującym okresem był dla nas grudzień 2019.  Jak więc wyglądały statystyki w tym miesiącu?

Poniższe wykresy pokazują rozłożenie sesji oraz przychodów organicznych w grudniu 2019 w porównaniu do analogicznego okresu w poprzednim roku.

Założenie dotyczące spóźnialskich kupujących prezenty na ostatnią chwilę znakomicie się sprawdziło – ruch organiczny rósł w pierwszej połowie miesiąca, natomiast „peak” przychodów miał miejsce 23 i 24 grudnia.

Początkiem stycznia zweryfikowaliśmy realizację kluczowych KPI:

  • Sesje organiczne – wzrost o 56,35% w skali roku,
  • Słowa kluczowe w TOP3 – wzrost o 110% w skali roku,
  • Słowa kluczowe w TOP10 – wzrost o 51% w skali roku.

W przypadku widoczności strony w TOP30 i TOP10 wyznaczony cel został osiągnięty z nadwyżką. Nie było to natomiast równoznaczne ze wzrostem ruchu organicznego o 100%  (jak wcześniej zakładaliśmy). Ostatecznie sesje z „organika” wzrosły o ponad 56% w skali roku.

Ruch organiczny, mimo iż mniejszy od estymowanego, był jednak wyższej jakości – poprawie uległy parametry takie jak współczynnik konwersji e-commerce czy średnia wartość koszyka. Dzięki temu przychody z kanału „organic” wzrosły nie o 50%, jak zakładano, a o ponad 94%.

Ciężko sobie wymarzyć lepszy prezent niż większe niż przewidywane wzrosty przychodów! 😊

Wnioski

W branży voucherów prezentowych istotne jest planowanie działań z dużym wyprzedzeniem. Okazją do wzrostu biznesu Klienta są przede wszystkim różnego rodzaju święta i okazje – od Walentynek, przez Dzień Chłopaka, po święta Bożego Narodzenia. Nawet jeżeli tworzenie treści o prezentach pod choinkę w czerwcu wydaje się nie na miejscu, to warto uwzględnić tego typu działania w harmonogramie – dzięki temu zyskamy pewność, że nasza strona jest odpowiednio przygotowana i w decydującym dla nas momencie będzie „zarabiać”. 

Głównym celem świątecznej kampanii było zwiększenie widoczności strony na wybrane zapytania, co w kluczowym dla Klienta okresie miało doprowadzić do wzrostu przychodów z "organika" o 50%. Był to zarówno jasno sprecyzowany cel, jak i największe wyzwanie kampanii. Dzięki przeprowadzonym analizom oraz efektywnemu rozplanowaniu działań w czasie, udało się go osiągnąć.

Gabriela Róg

Specjalistka SEO

Zobacz podobne case studies

85%
wzrostu przychodów z ruchu organicznego

TopSanit - Przychody większe o 85%

Zobacz, jak pomogliśmy firmie TopSanit uzyskać 85% wzrost przychodów

2051%
wzrostu ruchu organicznego

Case study - Firmy farmaceutycznej

Zobacz, jak dla naszego klienta z branży farmaceutycznej, zwiększyliśmy ruch organiczny o 2051%  

Consultant

Grzegorz Maliszewski

Head of Business Development

+48 577 997 701

g.maliszewski@promotraffic.pl

Skontaktuj się z nami!

Zostaw nam kontakt do Ciebie. Skontaktujemy się następnego dnia!

Zaznacz pole powyżej*
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "Digital marketing dla e-commerce " bezpośrednio na Twoją skrzynkę.