Naszą główną kampanią była kampania produktowa, na którą przeznaczyliśmy ok. 80% budżetu. Wydatki uzależnione były w dużej mierze od sezonowości, potencjału sprzedaży i dostępności produktów. Branża dziecięca charakteryzuje się zmiennością, występowaniem sezonowości oraz bardzo dużą konkurencją na rynku. Dlatego działania kierowaliśmy do bardzo sprecyzowanej grupy docelowej.
Prowadzenie kampanii dla Klienta opierało się na przeprowadzeniu dokładnych analiz, zrozumieniu potrzeb grupy docelowej i specyfiki branży oraz zaimplementowaniu innowacyjnych rozwiązań. Przez cały okres trwania współpracy wykorzystując wiedzę i doświadczenie projektowe oraz narzędzia wspomagające sprzedaż opracowaliśmy strategię, która pozwoliła osiągnąć zamierzone cele biznesowe - mówi Anna Szyszka, PPC Specialist w PromoTraffic.
Przy uwzględnieniu wszystkich źródeł ruchu analizy pokazały, że najważniejszym segmentem demograficznym są kobiety w wieku 25-34, które generują największy przychód oraz największą liczbę transakcji i stosunkowo niski współczynnik odrzuceń, a także kobiety w wieku 35-44 z równie wysokim przychodem i transakcjami.
Z analizy ruchu na urządzeniach zaobserwowaliśmy, że największa liczba sesji pochodzi z ruchu na urządzeniach mobilnych, podczas gdy ponad trzykrotnie wyższy jest współczynnik konwersji z “desktopów”. Uwzględniając między innymi ten fakt, wyodrębniliśmy najmocniejszą grupę docelową młodych mam i kobiet w ciąży z wysoką świadomością ekologiczną.
Nasza strategia opierała się na Machine Learning w celu skalowania kampanii produktowych. Wykorzystaliśmy do tego narzędzie WHOOP!, które przy ustawionych strategiach określania stawek w kampaniach PLA, dostosowuje stawki CPC nawet 5 tysięcy razy dziennie (specjalista jest w stanie zrobić dziennie “jedynie” około kilkudziesięciu zmian) oraz znacznie częściej wyświetla produkty (aż do 3 tysięcy wyświetleń dziennie w porównaniu do kilkuset wyświetleń bez pomocy narzędzia).
W następnym etapie przeszliśmy na Google Smart Shopping, aby jeszcze lepiej i skuteczniej kontrolować kampanie i zbierać szczegółowe dane.
Dzięki narzędziu WHOOP! pozyskaliśmy znacznie więcej jakościowych klientów, obniżyliśmy cpc, zaoszczędziliśmy budżet oraz sfinalizowaliśmy więcej transakcji dla topowych produktów Ekomalucha.
Wdrożenie narzędzi Machine Learning i ręczna, systematyczna optymalizacja kluczowych punktów takich jak:
✓ dostosowanie harmonogramu wyświetlania reklam pod kątem godzin i dni tygodnia
✓ optymalizacja pod kątem kierowania na urządzenia
✓ uzyskanie wysokich pozycji w kampaniach PLA dla bestsellerowych produktów dzięki odrębnej kampanii z wysokim priorytetem
✓ cykliczne wykluczanie nieefektywnych słów kluczowych, pozwoliło uzyskać lepsze wyniki w kampaniach produktowych, co przełożyło się na większe przychody o 35% i ogólny wzrost transakcji produktów bestsellerowych.
My jednak mieliśmy apetyt na więcej i w lipcu 2019 zrezygnowaliśmy z WHOOP! na rzecz inteligentnych kampanii produktowych Google.

Smart Shopping Campaigns
Stworzone zostały dwie kampanie: top sprzedaż i reszta produktów. Znając bardzo dobrze klienta i wiedząc, że naszym celem jest jak najwyższy ROAS, skorzystaliśmy ze strategii “docelowego zwrotu z nakładów na reklamę”, którą dostosowaliśmy w zależności od aktualnej sytuacji czy promocji w sklepie.
Dzięki Smart Shopping Campaigns w Google Shopping zaczęliśmy wyświetlać w większej częstotliwości produkty, które nie były bestsellerami sprzedażowymi, ale przez częstsze pokazywanie ich potencjalnie zainteresowanym użytkownikom finalnie przyniosły one większy ruch i - co za tym idzie - sprzedaż.
Analiza działań:
Aby jak najdokładniej określić, na jakim poziomie rentowności w danym momencie znajduje się e-commerce, stworzyliśmy razem z klientem plik, w którym na bieżąco raportowaliśmy całość kosztów. Dzięki temu mogliśmy jeszcze lepiej zarządzać budżetem.
Oprócz tego, do analizy działań wykorzystaliśmy narzędzia takie jak: Supermetrics, Orbiter i Reporting Ninja.
✓ Supermetrics - narzędzie pomaga w bieżącej analizie najważniejszych wskaźników w kampanii przy wykorzystaniu aktualizowanych automatycznie arkuszy kalkulacyjnych.
✓ Reporting Ninja - wykorzystywany do miesięcznego raportowania efektywności kampanii Google Ads.
✓ Orbiter - oferuje możliwość przeglądu najważniejszych wskaźników KPI dostępnych dla kampanii w wyszukiwarce i produktowych w postaci prostych wizualizacji. Dzięki analizie dostępnych wykresów szybko dostrzegamy pojawiające się trendy i obszary wymagające poprawy lub zwiększenia budżetów. Optymalizacja naszych działań odbywa się dzięki temu dużo szybciej.
- Efekty przychodowe kampanii Google Shopping
Średni ROAS z kampanii PLA wyniósł 534%, a najwyższy (aż 775%) uzyskaliśmy w grudniu.
- Uzyskanie średniego ROAS-u z całości kampanii Google Ads na poziomie 593%.
Niejednokrotnie udało się uzyskać wyższy ROAS niż początkowo planowany 500%. Najlepszym miesiącem był grudzień - ROAS na poziomie 811%!

- Wzrost przychodów w całym sklepie
Dzięki wdrożonym działaniom i bieżącej optymalizacji osiągnęliśmy systematyczny wzrost przychodów ze wszystkich źródeł, większy współczynnik e-commerce oraz większą sprzedaż całości asortymentu. W porównaniu do analogicznego okresu z poprzedniego roku zanotowaliśmy wzrost liczby transakcji o ponad 51,84%, co przełożyło się na przychody wyższe o 29,41%.


- Większa sprzedaż różnego asortymentu w sklepie
Poprzez systematyczne monitorowanie i szybką optymalizację różnych kategorii udało się zwiększyć sprzedaż innych produktów z asortymentu. Obecnie wyższe przychody klienta nie są już uzależnione wyłącznie od sprzedaży kilku bestsellerów.
Prowadzenie kampanii dla Ekomalucha wymagało od nas przeprowadzenia dokładnych analiz, dokładnego sprecyzowania persony oraz narzucenia krótko- i długofalowych celów mikro i makro. Biorąc pod uwagę sezonowość i zdefiniowane cele opracowaliśmy strategię dopasowaną do sytuacji biznesowej klienta.
Przez cały okres trwania współpracy, wykorzystując wiedzę i doświadczenie specjalistów oraz narzędzia wspomagające, udało się osiągnąć wyższe przychody na całości sklepu, wysoki współczynnik ROAS oraz pozyskać nowych klientów. Byliśmy dobrym partnerem dla klienta w trudniejszym okresie, kiedy razem z nim mierzyliśmy przejściem na nową platformę sklepową i pomagaliśmy w rozmowach z podwykonawcami.
Dzięki zrozumieniu potrzeb i dostosowania się do specyfiki branży, oprócz rezultatów z prowadzonej kampanii zyskaliśmy jeszcze większe zaufanie klienta, co zaowocowało dalszą współpracą.