Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Poznaj szczegóły kampanii PPC dla Ekomaluch, która została uznana najlepszą w Europie w kategorii Best Low Budget Campaign (PPC)

2051% wzrostu ruchu organicznego
2173% wzrostu przychodów z ruchu organicznego
2455% wzrostu liczby transakcji

Case study jednej z największych firm farmaceutycznych w Polsce

Dla strony z branży medycznej od 2015 roku realizujemy kompleksowe działania e-marketingowe z zakresu SEO. W ciągu 4 lat współpracy poskutkowały one wzrostem sesji aż o 2051% z ruchu organicznego oraz o 2173% przychodów z ruchu organicznego. Dowiedz się, jak udało nam się tego dokonać.

Wstęp

Strona działa w kategorii branży medycznej i jest jedną z wiodących firmy w Polsce.

W tym wpisie podsumowujemy współpracę z okresu grudzień 2015 – grudzień 2019.

Problem

Strona działa w branży medycznej, w której możliwość wykorzystywania działań z zakresu PPC jest utrudniona. Strony związane z tą tematyką, nie mogą reklamować ani siebie, ani  żadnych swoich produktów.

Cele współpracy:

  • Zwiększenie widoczności witryny w bezpłatnych wynikach wyszukiwania
  • Wzrost liczby klientów
  • Zwiększenie średniej wartości koszyka
  • Zwiększenie przychodów z bezpłatnych wyników wyszukiwania

Rezultat

W ramach działań e-marketingowych z zakresu SEO podjęliśmy się rozbudowy i optymalizacji strony oraz poprawy warstwy content marketingowej na stronie klienta. W znacznym stopniu rozbudowana została sekcja poradnikowa, która ma umożliwiać odpowiadanie na potrzeby i pytania użytkowników. Dzięki zwiększeniu i poprawie jakości treści na stronie, zaczęła się ona wyświetlać na więcej słów kluczowych, co z kolei przełożyło się na wzrost ruchu i przychodów z bezpłatnych wyników wyszukiwania.

W działaniach off-site zrealizowana została analiza profilów linków strony oraz konkurencji. Umożliwiło to podniesienie jakości linków prowadzących do witryny Klienta. Profesjonalna i dokładna analiza przyniosła efekt w postaci zbudowania i realizacji indywidualnej strategii linkbuidingu. Realizowana również była optymalizacja witryny pod kątem SEO. Polega ona na analizie witryny, przygotowaniu wytycznych dla technicznych udoskonaleń na stronie, analizie słów kluczowych, rozbudowie treści na stronie i nasyceniu jej słowami kluczowymi.

Efekty działań SEO:

Sukcesywnie wzrasta widoczność witryny w TOP3 i TOP10 na coraz większą liczbę słów kluczowych. Mimo pierwszego spadku po Medical Update strona odbudowała swoją widoczność i obecnie cały czas regularnie rośnie.

Widoczność w  TOP3 od grudnia 2015 do grudnia 2019 wzrósła o ponad 700%

oraz ponad 300% wzrostu widoczności w TOP10.

Źródło: senuto.com

Wzrost widoczności witryny przyczynił się do zwiększenia ruchu organicznego z wyników wyszukiwania oraz większego zaangażowania użytkowników na stronie. Nastąpił ponad 2000% wzrost ruchu organicznego w porównaniu do analogicznego okresu w 2015 roku.

Wykres przedstawiający wzrost sesji w wybranym okresie:

Właściwe zabiegi SEO przyczyniły się również do wzrostów przychodów i liczby transakcji pochodzących z bezpłatnych wyników wyszukiwania. Strona odnotowała ponad 2100% wzrost przychodów w grudniu 2019 roku w porównaniu do grudnia 2015. Liczba transakcji zanotowała ponad 2400% wzrost w tym samym okresie.

Wykres przedstawiający wzrost transakcji w wybranym okresie:

Wykres przedstawiający wzrost przychodów w wybranym okresie:



Wnioski

Dla strony z branży medycznej od 2015 roku realizujemy kompleksowe działania e-marketingowe z zakresu SEO. W ciągu 4 lat współpracy poskutkowały one wzrostem sesji aż o 2051% z ruchu organicznego oraz o 2173% przychodów z ruchu organicznego.

Największym wyzwaniem w tym projekcie był dobór odpowiedniej strategii dostosowanej do budżetu klienta. Sukces był możliwy dzięki odpowiedniemu wyważeniu działań on-site oraz off-site, a także byciu w stałym kontakcie z klientem.

Damian Zając

Starszy Specjalista SEO

Zobacz podobne case studies

Consultant

Grzegorz Maliszewski

Head of Business Development

+48 577 997 701

g.maliszewski@promotraffic.pl

Skontaktuj się z nami!

Zostaw nam kontakt do Ciebie. Skontaktujemy się następnego dnia!

Zaznacz pole powyżej*
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "Digital marketing dla e-commerce " bezpośrednio na Twoją skrzynkę.