W ciągu 14 dni od opublikowania raportu pisano na największych polskich portalach - m.in. Polsat News, TVP, Onet, Wprost, Wirtualna Polska, Forbes, Business Insider, Fokus, Eska, Gazeta.pl, Interia, Rzeczpospolita, Polska Times, NowyMarketing, Bezprawnik i wiele innych.

Raportowi poświęcone zostały osobne publikacje przez media naukowe m.in:. National Geografic, Focus Nauka oraz Dziennik Naukowy.

Publikacje ukazały się również na oficjalnych stronach Urzędów Miast: Krakowa, Wrocławia, Bydgoszczy i Łodzi oraz przez Miejskie Wodociągi w Bydgoszczy. Dodatkowo Wiceprezydent Łodzi opublikowała wyniki raportu na swoim prywatnym profilu Facebook.
Raport był również tematem 11 audycji radiowych w 10 różnych radiach m.in. Eska, Radio Kierowców, Radio Plus i inne.

Raport pojawił się również na oficjalnych profilach samorządowców oraz różnego rodzaju instytucji

Raport zyskał również rozgłos wśród polityków, co można było zaobserwować na Twitterze: https://twitter.com/Piechocinski/status/1355070224941375488.
Poniżej wrzucamy TOP 20 stron www w PL Internecie. Nasz raport został opublikowany na 9 tych stronach, z czego 6 to portale informacyjne, co rzuca światło na jakość pozyskanych publikacji:

Źródło: wirtualnemedia.pl
Dodatkowo w dniu 09.02 ukazał się reportaż w stacji TVN w programie UWAGA! KORONAWIRUS, podczas którego odniesiono się do przeprowadzonych badań, które potwierdziły, że “w miejscach najbardziej newralgicznych jest czysto”.
W reportażu ukazał się również wywiad z przedstawicielem CBMiA, gdzie przeprowadzono badania ilościowe i jakościowe zebranych próbek.


Finalne wyniki zdecydowanie przeszły nasze oczekiwania. Podsumowując kampanię kreatywną “rankingu najczystszych miast w Polsce” odnotowaliśmy następujące rezultaty:
● 209 publikacji/udostępnień raportu
● 72 linki
● 116 wzmianek brandowych
Podział:
● 6 publikacji na oficjalnych stronach miast
● 1 emisja w TV
● 12 audycji radiowych w 10 różnych radiach
● 65 publikacji na portalach informacyjnych i naukowych
● 72 publikacji na portalach regionalnych
● 48 publikacji w social media (Facebook [28] + Twitter [20])
● 5 publikacji typu inne (wykop.pl)
Szacunkowa wartość pozyskanych publikacji to 319 000 zł netto na podstawie rynkowych stawek cenowych. Koszt realizacji kampanii wyniósł w granicach 35 000 zł netto, co daje ROAS na poziomie 913%. Dodatkową i bezcenną wartością, która ma bezpośredni wpływ na widoczność strony jest fakt pozyskania linków w sposób naturalny.
W SEO wszelkie działania przynoszą efekty z opóźnieniem, ale w tym wypadku rezultaty w postaci wzrostu widoczności zaczęły być widoczne niemal natychmiast - liczymy, że to dopiero początek, w perspektywie długofalowej wzrosty będą mieć również przełożenie na ruch organiczny. Po upływie 20 dni po rozpoczęciu publikacji zewnętrznych ogólna widoczność witryny w TOP 100 (źródło: Semrush) wzrosła o ponad 25%.
