Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Poznaj szczegóły kampanii PPC dla Ekomaluch, która została uznana najlepszą w Europie w kategorii Best Low Budget Campaign (PPC)

209 publikacji medialnych
70 mocnych linków
913 % ROAS (koszt kampanii/ceny rynkowe pozyskanych publikacji)

Profesjonalne Ozonowanie (PSG Polska) -  to marka działająca od 2018 roku specjalizująca się w profesjonalnym zwalczaniu zagrożeń mikrobiologicznych w pomieszczeniach i środkach transportu. Firma świadczy usługi na terenie całej Polski posiadając swoje oddziały w poszczególnych miastach. Współpraca z klientem rozpoczęła się 2 lata temu, w zakres której wchodzi kompleksowa obsługa SEO on-page oraz off-page. Spełniając oczekiwania klienta postanowiliśmy wyjść poza schematy codziennych działań przeprowadzając kampanie kreatywną.

Wstęp

Celem kampanii było, pozyskanie mocnych linków SEO, zwiększenie widoczności w Google, zwiększenie rozpoznawalności marki w Internecie oraz podkreślenie wizerunku eksperta. Świetną okazją do tego okazała się obecnie trwająca pandemia i nastawienie dziennikarzy na tematy związane z bezpieczeństwem mikrobiologicznym, dystansem społecznym oraz ogólnymi środkami ostrożności.
Chcieliśmy, aby nasz raport odpowiadał przede wszystkim na 3 kluczowe pytania: 

1.    Które miasta są najczystsze? 
2.    Które miasta są najbrudniejsze? 
3.    Których powierzchni powinniśmy się obawiać najbardziej? 

Dodatkowo jako główne KPI zostały wyznaczone następujące cele: 

●    65 publikacji 
●    20 mocnych linków
●    40 wzmianek brandowych 
●    1 audycja radiowa 

Problem

Prace koncepcyjne rozpoczęły się w październiku 2020 roku. Z uwagi na profil Klienta i panującą pandemię finalny pomysł polegał na analizie bakteriologicznej 5 wybranych powierzchni w 10 największych miastach, na które każda osoba jest najbardziej narażona w przestrzeni publicznej. W docelowej koncepcji postanowiliśmy stworzyć ranking najczystszych miast w Polsce.  

Próbki do badań zostały pobrane w miastach: Krakowie, Warszawie, Łodzi, Bydgoszczy, Białymstoku, Gdańsku, Wrocławiu, Lublinie, Poznaniu, Katowicach.

Badaniom zostały poddane: bankomaty, poręcze w komunikacji miejskiej, wózki w sklepach spożywczych, klamki w galeriach handlowych oraz poręcze na dworcach PKP (po jednej próbce w każdym mieście z każdej wybranej powierzchni).
Liczby znalezionych bakterii na wszystkich powierzchniach w poszczególnych miastach zostały zsumowane tworząc ranking.
W celu przeprowadzenie badań bakteriologicznych podjęliśmy współpracę z CBMiA z Krakowa, które wyraziło chęć przyjęcia zlecenia polegającego na analizie ilościowej 100 dostarczonych próbek.  
Raport zawiera także ranking najbrudniejszych miejsc w przestrzeni publicznej wraz z identyfikacją wybranych bakterii, które mogą stanowić zagrożenie dla zdrowia lub życia (celem przyciągnięcia większej uwagi dziennikarzy).

Poniżej zamieszczamy zdjęcie przedstawiające wymazówki, za pomocą których zbierano próbki:
ranking najczystszych miast

Po uzyskaniu wyników przeszliśmy do finalnej realizacji. Założenie przewidywało wykorzystanie dynamicznych infografik na stronie. W tym celu na każdej kategorii przedstawiającej daną powierzchnię zastosowano rozwiązanie w postaci fotografii, którą za pomocą przesuwka użytkownik ma możliwość samodzielnego ustawiania trybu zwykłego i mikroskopowego. 
Tryb mikroskopowy



Tryb zwykły 


Dając dziennikarzom możliwość publikacji infografik dynamicznych po prawej stronie przy każdej infografice został osadzony przycisk udostępniania, za pomocą którego dziennikarze mogli kopiować skrypt kodu źródłowego osadzając go w swojej publikacji.



Po wybraniu opcji udostępniania pojawia okno pop-up z kodem źródłowym do pobrania oraz opcja bezpośredniego udostępnienia w social mediach. Jest również możliwość pobierania infografik w wersji statycznej.



Na całą realizację przypadło ponad 60 infografik, ponieważ każde miasto (oprócz głównego raportu) posiadało swoje spersonalizowane grafiki oraz treści - przykład: https://profesjonalneozonowanie.pl/polska-pod-mikroskopem-ranking-czystosci/warszawa/
Rozwiązanie zostało zastosowane z myślą o redakcjach regionalnych. 


Dziennikarze oprócz możliwości pobrania infografik dynamicznych ze strony otrzymali również dostęp do dedykowanego serwera, z którego mogli pobrać infografiki statycznej.

Na ostateczną publikację złożyło się 11 artykułów: 1 ogólnopolski raport przedstawiający ranking miast + subrankingi w poszczególnych kategoriach (powierzchniach), opis przyjętej metodologii, najważniejsze wnioski oraz 10 krótszych artykułów dla poszczególnych miast, do których użytkownik ma możliwość przejścia z dolnej sekcji raportu.

Dodatkowo utworzony został 1-minutowy film promocyjny raportu, który był promowany w mediach społecznościowych (zachęcamy do obejrzenia poniżej). W tym celu oprócz standardowych rozwiązań został wynajęty lektor, którego głos został wykorzystany na filmie.

screen filmu

Grupa docelowa:

 

●    Dziennikarze 
●    Redakcje informacyjne 
●    Redakcje regionalne 
●    Samorządy 

Do monitorowania publikacji/wzmianek wykorzystaliśmy narzędzie Brand24 oraz Google Alerts. 

 

Rezultat

W ciągu 14 dni od opublikowania raportu pisano na największych polskich portalach - m.in. Polsat News, TVP, Onet, Wprost, Wirtualna Polska, Forbes, Business Insider, Fokus, Eska, Gazeta.pl, Interia, Rzeczpospolita, Polska Times, NowyMarketing, Bezprawnik i wiele innych.



Raportowi poświęcone zostały osobne publikacje przez media naukowe m.in:. National Geografic, Focus Nauka oraz Dziennik Naukowy.

Publikacje ukazały się również na oficjalnych stronach Urzędów Miast:  Krakowa, Wrocławia, Bydgoszczy i Łodzi oraz przez Miejskie Wodociągi w Bydgoszczy. Dodatkowo Wiceprezydent Łodzi opublikowała wyniki raportu na swoim prywatnym profilu Facebook. 

Raport był również tematem 11 audycji radiowych w 10 różnych radiach m.in. Eska, Radio Kierowców, Radio Plus i inne. 

raport omówiony w radiu
Raport pojawił się również na oficjalnych profilach samorządowców oraz różnego rodzaju instytucji

 

Raport zyskał również rozgłos wśród polityków, co można było zaobserwować na Twitterze: https://twitter.com/Piechocinski/status/1355070224941375488.
Poniżej wrzucamy TOP 20 stron www w PL Internecie. Nasz raport został opublikowany na 9 tych stronach, z czego 6 to portale informacyjne, co rzuca światło na jakość pozyskanych publikacji:


             Źródło: wirtualnemedia.pl

Dodatkowo w dniu 09.02 ukazał się reportaż w stacji TVN w programie UWAGA! KORONAWIRUS, podczas którego odniesiono się do przeprowadzonych badań, które potwierdziły, że “w miejscach najbardziej newralgicznych jest czysto”.
W reportażu ukazał się również wywiad z przedstawicielem CBMiA, gdzie przeprowadzono badania ilościowe i jakościowe zebranych próbek. 

Uwaga Koronawirus



Finalne wyniki zdecydowanie przeszły nasze oczekiwania. Podsumowując kampanię kreatywną “rankingu najczystszych miast w Polsce” odnotowaliśmy następujące rezultaty: 

●    209 publikacji/udostępnień raportu
●    72 linki
●    116 wzmianek brandowych

Podział:

●    6 publikacji na oficjalnych stronach miast 
●    1 emisja w TV 
●    12 audycji radiowych w 10 różnych radiach 
●    65 publikacji na portalach informacyjnych i naukowych 
●    72 publikacji na portalach regionalnych 
●    48 publikacji w social media (Facebook [28] + Twitter [20]) 
●    5 publikacji typu inne (wykop.pl)  

Szacunkowa wartość pozyskanych publikacji to 319 000 zł netto na podstawie rynkowych stawek cenowych. Koszt realizacji kampanii wyniósł w granicach 35 000 zł netto, co daje ROAS na poziomie 913%. Dodatkową i bezcenną wartością, która ma bezpośredni wpływ na widoczność strony jest fakt pozyskania linków w sposób naturalny. 

W SEO wszelkie działania przynoszą efekty z opóźnieniem, ale w tym wypadku rezultaty w postaci wzrostu widoczności zaczęły być widoczne niemal natychmiast - liczymy, że to dopiero początek, w perspektywie długofalowej wzrosty będą mieć również przełożenie na ruch organiczny. Po upływie 20 dni po rozpoczęciu publikacji zewnętrznych ogólna widoczność witryny w TOP 100 (źródło: Semrush) wzrosła o ponad 25%.

Wnioski

Linki pozyskane za pośrednictwem przeprowadzonej kampanii okazały się mieć dużą większą wartość w stosunku do wszystkich linków, które zostały pozyskane od początku istnienia domeny. Wartość finansowa pozyskanych publikacji medialnych kilkukrotnie przebiła koszty poniesione przez Klienta na realizację całej akcji kreatywnej.

URL: https://profesjonalneozonowanie.pl/polska-pod-mikroskopem-ranking-czystosci/

Opinia klienta:

Patryk Nowicki - Dyrektor PR & Marketingu PSG Polska

"Najważniejsze cechy, które na tle innych doświadczeń, wyróżniają naszą relację biznesową z PromoTraffic, to dopasowanie działań marketingowych do potencjału ofertowego, a także realne zaangażowanie osób odpowiedzialnych za projekty. Dodając do tego terminowość, dbałość o detale oraz transparentność w przypadku niepowodzeń - otrzymujemy przepis na skuteczne realizowanie założonych celów.   

Cieszę się, że dzięki temu konsekwentnie budujemy wzajemne zaufanie i pomimo upływu lat, wciąż jesteśmy pozytywnie zaskakiwani nowymi pomysłami."

Przeprowadzona kampania kreatywna spełniła najważniejsze aspekty niezbędne przy tworzeniu tego typu raportów: temat na czasie, rywalizacja i kontrowersja. Efekty w postaci liczby publikacji spełniły zakładane cele przebijając je kilkukrotnie

Michał Gwóźdź

Expert SEO Development

Zobacz podobne case studies

+367,07%
Wzrostu przychodów z SEO

Case study - Miloo Home

Zobacz jak pomogliśmy uzyskać 367,07% wzrostów przychodów z SEO!

56,35%
wzrost liczby sesji organicznych

Case study - Świąteczna kampania SEO dla e-commerce z voucherami

Zobacz, jak dzięki kampanii świątecznej zwiększyliśmy przychody naszego klienta o 94%! 

Consultant

Grzegorz Maliszewski

Head of Business Development

+48 577 997 701

g.maliszewski@promotraffic.pl

Skontaktuj się z nami!

Zostaw nam kontakt do Ciebie. Skontaktujemy się następnego dnia!

Zaznacz pole powyżej*
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "Digital marketing dla e-commerce " bezpośrednio na Twoją skrzynkę.