Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Poznaj szczegóły kampanii PPC dla Ekomaluch, która została uznana najlepszą w Europie w kategorii Best Low Budget Campaign (PPC)

43,02% wzrostu współczynnika konwersji dla google / cpc
12,24% wzrostu przychodów w całym sklepie
45,21% wzrostu nowych użytkowników w całym sklepie

Case study Minti Shop

Współpracę z Minti Shop rozpoczęliśmy pod koniec lutego 2019 roku. Na początku było to jedynie prowadzenie kampanii płatnych w Google Ads, a pod koniec czerwca zaczęliśmy prowadzić działania również na Facebooku. Dzięki nim przychody w okresie od czerwca 2019 do stycznia 2020 wzrosły aż o 12,24%, natomiast liczba użytkowników zwiększyła się aż o 41,44%. Zobacz, jak to osiągnęliśmy!

Wstęp

Minti Shop to drogeria internetowa, w której asortymencie znajdują się kultowe marki podbijające Internet, koreańskie kosmetyki do pielęgnacji, a także zdobywające uznanie polskie, naturalne kosmetyki i niszowe kosmetyki dla kobiet. Często są to produkty uznane wśród blogerek, gwiazd show-biznesu i najlepszych makijażystek, wyróżnione przez Best Beauty Buys oraz Glamour Glammies.

Problem

Na rynku drogerii internetowych panuje bardzo duża konkurencja – od dużych graczy ze sklepami stacjonarnymi, przez małe sklepy z pojedynczymi markami, aż do sklepów producentów. Z tego względu użytkownicy nie są przywiązani do jednego e-commerce’u. O tym, w jakim sklepie zrobią zakupy, decyduje zazwyczaj cena, szerokość asortymentu oraz wizerunek marki.

Celem naszych działań w 2019 roku było:

  • zwiększenie sprzedaży w całym sklepie o 10%
  • zwiększenie rozpoznawalności marki
  • rozszerzenie grupy docelowej

Rezultat

W celu zwiększenia rozpoznawalności marki do strategii włączona została kampania na YouTube’ie, która kierowana była na popularne kanały makijażowe oraz odbiorców zainteresowanych makijażem i pielęgnacją. Kampania ruszyła przed największym pikiem sprzedażowym - w październiku 2019 roku.

Obecnie w sklepie znajduje się 400 różnych marek kosmetyków, a z dnia na dzień ta liczba ciągle rośnie. Z tego względu struktura konta musi być cały czas rozbudowywana. W asortymencie znajdują się zarówno tańsze, jak i droższe kosmetyki o różnym poziomie marży. Ponadto w sklepie sprzedawane są także marki własne.

Co miesiąc do sklepu wchodzi wiele premier produktowych. Niezbędne jest śledzenie wydarzeń branżowych oraz kanałów YouTube’owych, które polecają produkty makijażowe. Z tego powodu bardzo ważna jest dobra komunikacja na linii e-commerce - agencja oraz szybkie wprowadzanie zmian w kampanii.

Zastosowaliśmy kilka rodzajów kampanii:

  • ogólne - zawierające wszystkie marki w sklepie, których koszt do przychodów miał być na poziomie 12%
  • dedykowane markom priorytetowym - w których najważniejsza była widoczność sklepu Minti Shop
  • dedykowane premierom w sklepie.

Wydzielone zostały marki, które miały budować wizerunek sklepu i te, które generowały największe zyski dla klienta. Aby lepiej analizować wyniki, zrezygnowaliśmy z modelu “last click”, a na jego miejsce wybraliśmy model Data Driven - oparty o dane. Ze względu na różne cele kampanii oraz dużą zmienność w sklepie zdecydowaliśmy o zastosowaniu trzech różnych typów kampanii produktowych:

  • kampanii tradycyjnych - wykorzystywanych przy markach, które mają budować wizerunek
  • Whoop - aby lepiej zarządzać dużą bazą produktów oraz nowymi markami wdrożyliśmy  automatyzacje kampanii produktowych; narzędzie to przy wykorzystaniu zaawansowanych strategii stawek dostosowuje wyświetlane reklamy do zapytania oraz wykorzystuje cały potencjał pliku produktowego, dając szansę nawet nowym produktom w sklepie - stawki w kampaniach są dostosowywane w ciągu dnia nawet 20 000 razy.
  • kampanii Inteligentnych – zautomatyzowanych kampanii nastawionych na maksymalizację liczby konwersji lub ROAS; mają one zastosowanie przy markach generujących największe zyski dla sklepu oraz tych z dużą konkurencją.

Dla każdej wyczekiwanej premiery tworzone są osobne kampanie searchowe zachęcające do zakupu. Słowa kluczowe dobierane są ze względu na ich nazwy oraz nazwiska twórców.

Aby być na bieżąco z polecanymi produktami, utworzony został skrypt zapisujący opisy filmów. Ustawione zostały także alerty w wyszukiwarce Google. Po ich analizie zwiększane są stawki na produktach z wysokim potencjałem.

Przedstawione wyniki obejmują okres od czerwca 2019 do stycznia 2020. Przychody całościowe w sklepie wzrosły o ponad 12,24%. Największy wzrost odnotował kanał płatny, czyli “google / cpc”.

Wnioski

Mimo ogromnej konkurencji ze strony innych niezależnych drogerii i e-commerce’ów kosmetycznych dywersyfikacja kampanii i zastosowanie narzędzi automatyzujących procesy przynoszą oczekiwane rezultaty. Specyfika branży nakazała zastosowanie niestandardowych środków, ale nie może być w wypadku sukcesu Minti Shop mowy o ryzyku. Nasze działania opierają się bowiem na danych. Skuteczne ich wykorzystanie pozwoliło Klientowi wejść na wyższy poziom, a więcej niż zadowalające wyniki poskutkowały rozszerzeniem współpracy z PromoTraffic na obszar SEO.

W projekcie Minti Shop wyzwaniem była przede wszystkim duża konkurencja, ale także konieczność częstego dostosowywania się do rynku i oberwania trendów oraz premier kosmetycznych. Wymagało to od nas rozwiniętych umiejętności słuchania, wyciągania wniosków oraz dostosowywania struktury w taki sposób, aby być wstanie szybko wprowadzać zmiany. Co, jak widać udało się zrealizować z sukcesem.

Magdalena Majewska

Head of PPC

Zobacz podobne case studies

60%
wzrostu przychodów

Jak zwiększyliśmy przychody z e-commerce na marce Puccini?

Zobacz, jak udało nam się zwiększyć przychody dla marki Puccini 

84%
wzrost liczby transakcji

Case study - Puccini & PromoTraffic

Zobacz, jak dzięki poprawie współpracy z Puccini osiągnęliśmy 84% wzrostu ilości transakcji. 

Consultant

Grzegorz Maliszewski

Head of Business Development

+48 577 997 701

g.maliszewski@promotraffic.pl

Skontaktuj się z nami!

Zostaw nam kontakt do Ciebie. Skontaktujemy się następnego dnia!

Zaznacz pole powyżej*
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "Digital marketing dla e-commerce " bezpośrednio na Twoją skrzynkę.