Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Poznaj szczegóły kampanii PPC dla Ekomaluch, która została uznana najlepszą w Europie w kategorii Best Low Budget Campaign (PPC)

68,48% wzrostu przychodów w sklepie online
73,4% wzrostu zaangażowania na Facebooku
913,5% wzrostu liczby obserwujących na Instagramie

Moda Size Plus Iwanek to sklep z odzieżą damską, którego oferta jest skierowana do Kobiet, które na co dzień noszą rozmiary od 42 wzwyż. Firma istnieje na rynku od ponad 16 lat, posiada własny zakład produkcyjny, a ubrania przez nią produkowane cechują się wysoką jakością. Marka jest doceniana przez Klientki i zbiera pozytywne opinie w internecie. Celem naszej współpracy z Klientem jest tworzenie skutecznej komunikacji, która ma przekładać się na wyniki sprzedażowe całego biznesu.

Wstęp

W lipcu 2019 roku do agencji PromoTraffic zgłasza się Moda Size Plus Iwanek - polski producent odzieży plus size. Szwalnia tej niewielkiej rodzinnej firmy mieści się Lubelszczyźnie. Klient współpracował do tej pory z kilkoma agencjami, ale bez większego efektu. Dodatkowo chcą zrezygnować z samodzielnego prowadzenia kampanii i przekazać zarządzanie nimi profesjonalistom, którzy z zainwestowanego budżetu wycisną maksimum. W poniższym case study znajdziesz informacje o tym, na jakie problemy trafiliśmy, jak je rozwiązaliśmy oraz jak dzięki naszym działaniom ten e-commerce z małego, stał się średnim, który ma potencjał na zostanie dużym graczem na rynku plus size w Polsce.

Problem

Marka w momencie, w którym zgłosiła się do naszej agencji w celu współpracy, miała już rozbudowany profil na Facebook’u oraz początkujący profil na Instagramie. Jednak z powodu tego, że komunikacja nie była prowadzona w sposób zoptymalizowany dla e-commerce, efekty osiągane z tych kanałów nie były wystarczające dla właścicieli marki i szukali oni nowych rozwiązań. W trakcie naszej współpracy okazało się również, że Klient nie ma w 100% dobrze dopasowanego asortymentu do grupy docelowej, która odwiedza i najczęściej konwertuje w sklepie online.

Zanim Klient rozpoczął z nami współpracę, samodzielnie prowadził kampanię płatną na Facebook’u utrzymując ROAS na średnim poziomie ~690%. Biznesowi brakowało spójnej i przemyślanej strategii promocyjnej marki, która przekładałby się zarówno na wyniki organiczne, jak i płatne.

Rezultat

Diagnoza:

Początki współpracy nie były łatwe i nic nie wskazywało na to, że uda nam się osiągnąć sukces w tym projekcie. Przez kilka miesięcy szukaliśmy problemów i ich rozwiązań, dzięki którym biznes ruszyłby do przodu. Kiedy już udało nam się uzyskać trend wzrostowy, naprzeciw wyszła nam pandemia koronawirusa, która również nie była obojętna dla branży fashion, ale pomimo tego udało nam się wyjść z tego obronną ręką i utrzymaliśmy wysoki trend wzrostowy u Klienta przez cały 2020 rok.

Zanim powstała strategia działania, dokonaliśmy szerokiej analizy biznesu Klienta, która opierała się o trzy kluczowe elementy:
1. Analiza grupy odbiorców w Google Analytics, która pozwoliła nam odpowiednio dopasować komunikację do grupy odbiorców oraz przekonać Klienta do dopasowania do niej asortymentu sprzedawanego w sklepie online.

2. Najbardziej skuteczne produkty, które osiągnęły najwyższą sprzedaż.

3. Przeanalizowaliśmy również miesiące pod kątem zasięgów w Supermetricsie i sprawdziliśmy, które posty były najbardziej skuteczne i najlepiej sprzedawały na Facebook’u.

Okazało się, że najlepiej angażują posty, w których nie ma modelki, z której usług Klient korzystał w tamtym czasie.
Te trzy najważniejsze kroki analizy poprowadziły nas w kierunku stworzenia skutecznej strategii komunikacji.

Strategia działania:
Oto główne filary, na których opierał się nasz plan działania:
1. Stworzyliśmy dedykowaną komunikację dla profilu, która jest dopasowywana do aktualnie promowanej kolekcji. Jej główne założenia opierają się o:
a) edykowane grafiki promujące całość kolekcji:

b) dedykowane grafiki do wszystkich specjalnych akcji przeprowadzanych w sklepie Klienta:


2.  Stworzyliśmy dedykowany know how do promocji postów produktowych, który opiera się w głównej mierze o naturalny content, wysokie umiejscowienie linków (co wpływa na większą liczbę przejść do witryny użytkowników mobile), oraz podanie konkretnego “why”, dlaczego warto kupić dany produkt. Na początku komunikacji stosujemy również hasztag, tak by zatrzymać oko użytkownika na pierwszej linijce copy.

3. Angażowanie odbiorców - już w grudniu 2019 rok rozpoczęliśmy cykliczne konkursy na profilu Klienta i oczywiście widząc pozytywne efekty w postaci większych zasięgów, kontynuowaliśmy je z sukcesem przez cały 2020 rok.


4. Pokazywanie wewnętrznego życia firmy, ludzi w niej pracujących oraz promowanie marki jako polskiego projektanta i producenta odzieży najwyższej jakości.

5. Treści sprzedażowe przeplatamy również angażującymi treściami z przymróżeniem oka, co również wspiera budowanie zaangażowanej społeczności wokół marki:

6. Podczas pandemii - zareagowaliśmy elastycznie. Marka zdecydowała się na szycie maseczek dla najbardziej potrzebujących oraz wprowadziła je jako gratis do zamówień. Dopasowaliśmy również promowany asortyment - stawiając na wygodne outfity do noszenia na co dzień.

7. Dodaliśmy na Instagramie katalog produktów i uruchomiliśmy usługę zakupy, dzięki czemu możemy oznaczać produkty bezpośrednio w postach i linkować do nich w stories.

8. Rozpoczęliśmy współpracę z influencerami z branży, dzięki którym udało nam się zwiększyć zasięgi marki na Instagramie.



9. Stawiamy na nieszablonowe rozwiązania takie, jak:
Koło Fortuny to w format, w którym wykorzystujemy wysokie zasięgi live’a, a poprzez zagadkę i odpowiedzi w komentarzach, zdobywamy zaangażowanie na profilu. Dla zwycięzcy przekazujemy rabat do wykorzystania w sklepie online, dzięki czemu budujemy rozpoznawalność marki i zachęcamy nowych użytkowników do odwiedzenia jej strony. W przypadku tego formatu do postu z zapowiedzią użyliśmy również chatbota, który w dniu rozpoczęcia wydarzenia wysłał do naszych odbiorców powiadomienie bezpośrednio w aplikacji messenger.



10. Zaplanowaliśmy i zrealizowaliśmy również live’a na Facebook’u z topowym influencerem z branży plus size. Wydarzenie to było unikatowe zarówno w skali branży, jak i w ogóle komunikacji na tle innych e-commerców. Dzięki przemyślanej taktyce promocyjnej, dobrze napisanemu scenariuszowi, szerokim zasięgom influencera udało nam się osiągnąć duży sukces - zarówno wizerunkowy, jak i sprzedażowy. Nasza praca przy tym projekcie polegała na:
a) Przygotowaniu całej kampanii promującej wydarzenie w social mediach oraz stworzenie dedykowanego BOT’a, który w dniu wydarzenia wysłał do uczestników przypomnienie o wydarzeniu.

b) Wsparciu kampanii w marketing automation.

c) Stworzyliśmy animowane belki, które wyświetlały się podczas live’a.


d) Napisaliśmy treści do materiałów promocyjnych na profilu influencera:

e) Odpowiadaliśmy za cały proces realizacji na miejscu - w dniu wydarzenia oraz moderowaliśmy wydarzenie na Facebook’u

f) przygotowaliśmy koncepcję oraz regulamin konkursu, który odbył się podczas live’a:

g) stworzyliśmy materiały promocyjne do akcji rabatowej po transmisji:

Rezultaty:

Całość tej strategii spowodowała, że pomimo trudnego dla całego świata (nie tylko tego biznesowego) roku - udało nam się zwiększyć następujące parametry w sklepie Klienta: 

  • przychody o 68,48%,
  • transakcje o 75,51%,
  • współczynnik konwersji e-commerce o 16,49%,
  • średni czas trwania sesji o 20,57%,
  • liczbę sesji o 50,66%,
  • nowych użytkowników o 49,39%


Poniżej wykres przedstawiający różnice w liczbie użytkowników odwiedzających sklep w 2019 vs. 2020.

Różnica w przychodach 2019 vs. 2020

Jeśli chodzi o przychody z samego Facebook’a w konwersjach last clickowych, to tutaj również uzyskaliśmy wzrost przychodów o 60,97%, liczby transakcji o 64,18%, współczynnika konwersji o 2,67% i nowych użytkowników o 75,57%.

Należy przy tym wziąć pod uwagę, że budżet na wydatki reklamowe wzrósł o ~17%.
Średni ROAS z kampanii płatnych na Facebook’u w 2020 roku wyniósł 875%, a nasz najwyższy rekord to aż 1285,01%, który miał miejsce w październiku, kiedy organizowaliśmy naszego live’a.


Liczba konwersji wspomaganych, w których Facebook występował na ścieżkach konwersji gdziekolwiek wzrosła o 85,10%.

A tych, w których otwierał sprzedaż o 103,30%.

Z Instagrama udało nam się w 2020 roku uzyskać wzrost:

  • przychodów o 47,20%
  • wzrost transakcji o 72%
  • nowych użytkowników o 87,55%



Wzrost konwersji wspomaganych, w których Instagram pojawiał się gdziekolwiek na ścieżce zakupowej o 377,50%.

Liczbę konwersji otwierających sprzedaż z Instagrama udało nam się zwiększyć o 251,49%


Live, który zorganizowaliśmy w październiku 2020 z udziałem influencera przyniósł następujące efekty dla biznesu Klienta:
a) Wzrost zasięgów: organicznego, viralowego i płatnego oraz zaangażowania na profilu - wyniki rekordowe na przestrzeni dwóch ostatnich lat.
b) W porównaniu do analogicznego okresu (tydzień wcześniej), dzięki tej akcji udało nam się zwiększyć przychody w sklepie o 154,25%, a współczynnik konwersji e-commerce wzrósł o 77,74%.

c) W efekcie całego miesiąca, porównując do analogicznego okresu miesiąca 2019 roku, dzięki tej akcji udało nam się zwiększyć przychody w sklepie o 153,18%, a współczynnik konwersji e-commerce wzrósł o 68,14%.

d) Wydarzenie LIVE przede wszystkim pozytywnie przełożyło się na konwersje wspomagane. Oznacza to, iż zwiększyliśmy liczbę konwersji zapoczątkowanych dzięki Facebookowi, które ostatecznie zostały zrealizowane przez inne kanały marketingowe. Liczba transakcji zapoczątkowanych dzięki Facebookowi, które ostatecznie zostały zrealizowane przez inne kanały marketingowe wzrosła o 122,86%.


Wzrost kluczowych parametrów na profilu Facebook 2019 vs 2020 - źródło Napoleon Cat.




Wzrost kluczowych parametrów na profilu instagramowym 2019 vs 2020


Wnioski

Na sukces projektu Moda Size Plus Iwanek wpłynęła przede wszystkim bardzo dobrze układająca się współpraca z Klientem, który na każdym etapie wdrażał wnioski, które wypływały z naszych analiz. Bardzo dobra współpraca i synergia pomiędzy działami Social Media, PPC i Customer Success oraz postawa - nas specjalistów - bardzo mocno identyfikujących się z filozofią agencji, czyli #GrowWithUs, pozwoliły nam uzyskać ten spektakularny efekt. 

Opinia Klienta:

Firma PromoTraffic zasługuje na pochwałę za wysoką jakość świadczonych usług. Agencja ta znacząco przyczyniła się do sukcesu i doskonałych wyników sprzedażowych naszego sklepu. Dzięki zespołowi profesjonalnych, kompetentnych i otwartych specjalistów oraz ich zaangażowaniu w poznanie specyfiki naszej branży udało nam się stworzyć i wdrożyć skuteczną strategię komunikacji i działań reklamowych na kilku kanałach. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie głębokie zaangażowanie specjalistów i ich zaawansowana wiedza na temat optymalizacji procesów, budowania skutecznej komunikacji i technik umożliwiających zwiększenie przychodów. Ich sumienność i rzetelność udowodniły, że ta współpraca była udaną inwestycją. Jesteśmy zadowoleni z rozwiązań oraz z wyników, które nasz biznes osiąga, dzięki kooperacji z agencją.

Dzięki zaangażowaniu Klienta i współpracy całego teamu projektowego - udało nam się osiągnąć sukces zgodny z naszą filozofią #GrowWithUs.

Paulina Pytel

Team Leader Social Media

Zobacz podobne case studies

43,02%
wzrostu współczynnika konwersji dla google / cpc

Case study - Minti Shop

Zobacz, jak w krótkim czasie udało nam się zwiększyć przychody Minti Shop o ponad 12%!

534%
Średni ROAS z kampanii PLA

Case Study Ekomaluch

Zobacz, jak zwiększyliśmy ilość liczby transakcji dla naszego klienta o 51,84%! 

Consultant

Grzegorz Maliszewski

Head of Business Development

+48 577 997 701

g.maliszewski@promotraffic.pl

Skontaktuj się z nami!

Zostaw nam kontakt do Ciebie. Skontaktujemy się następnego dnia!

Zaznacz pole powyżej*
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "Digital marketing dla e-commerce " bezpośrednio na Twoją skrzynkę.