Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Poznaj szczegóły kampanii PPC dla Ekomaluch, która została uznana najlepszą w Europie w kategorii Best Low Budget Campaign (PPC)

99,20% wzrost użytkowników organicznych rok do roku
120,25% wzrost nowych użytkowników organicznych rok do roku
107,98% wzrost sesji organicznych rok do roku

Case Moje Wypieki – Migracja bloga

Migracja strony i związane z nią spadki to koszmar, który śni się po nocach wielu SEOwcom. W poniższym artykule przedstawiamy historię (i nie jest to bajka!) bloga kulinarnego mojewypieki.com, który bezpośrednio po zmianie CMS-a odnotował wzrost sesji organicznych o ponad 100% rok do roku.

Wstęp



W lipcu 2019 roku rozpoczęliśmy współpracę z Klientką, która stoi za sukcesem bloga kulinarnego mojewypieki.com. Strona, dzięki intensywnej działalności autorki, w przeciągu kilku lat zyskała szerokie grono odbiorców. „Efektem ubocznym” była również dobra widoczność w wynikach wyszukiwania, która przekładała się na wysoki poziom ruchu organicznego.

Problem

Konsekwentny rozwój serwisu mojewypieki.com, potrzeba wdrożenia nowych i ulepszenia istniejących już funkcjonalności oraz chęć odświeżenia wizerunku wpłynęły na decyzję o migracji strony.

Głównym celem w zakresie współpracy SEO było zabezpieczenie widoczności bloga przed i w trakcje migracji. Nasze działania rozpoczęliśmy od szczegółowego audytu technicznego, który pozwolił na zidentyfikowanie słabych i mocnych stron serwisu. Dzięki temu mogliśmy przygotować rekomendacje dla deweloperów pracujących nad nową wersją bloga.

 

Proces migracji

Biorąc pod uwagę wszystkie „za” i „przeciw”, podjęliśmy decyzję, że URL-e, choć nieidealne pod kątem SEO, powinny zostać odwzorowane jeden do jednego. Poprawa struktury adresów i masowe wdrażanie przekierowań 301 przy tak dużym ruchu wiązałoby się ze zbyt dużym ryzykiem.

Kluczowe było również zgromadzenie wszystkich meta title, description, nagłówków, zdjęć oraz treści, które powinny zostać przeniesione na nowego bloga. Już nie po raz pierwszy niezastąpione okazało się narzędzie Screaming Frog, które w połączeniu z SEO Tools for Excel pozwoliło na wyeksportowanie wszystkich niezbędnych danych. By zobrazować skalę przedsięwzięcia warto dodać, że crawl całego serwisu niejednokrotnie zajmował narzędziu więcej niż 24 godziny.

Po przygotowaniu wersji deweloperskiej jeszcze raz zweryfikowaliśmy stronę i porównaliśmy obie wersje serwisu. Po wdrożeniu drobnych poprawek nadszedł czas na egzamin – migrację.

Nowa strona została opublikowana 23 marca, jednak nie oznaczało to dla nas końca pracy. Obserwowanie wyników i szybka reakcja na ewentualne błędy była równie istotna, co samo przygotowanie do migracji.

Rezultat

Szybko okazało się, że wcześniej wykonana praca przynosi satysfakcjonujące efekty. Widoczność serwisu w wynikach wyszukiwania nie tylko nie spadła, ale zaczęła rosnąć!

Większa widoczność strony miała przełożenie na ruch organiczny, który w pierwszym miesiącu po migracji wzrósł – zarówno w porównaniu rok do roku, jak i miesiąc do miesiąca.

Porównując kwiecień 2020 do kwietnia 2019, sesje organiczne wzrosły o ponad 107%, natomiast liczba nowych użytkowników pochodzących z organicznych wyników wyszukiwania o 120%.

Święta Wielkanocne w analizowanych latach miały miejsce w kwietniu. Jest to widoczne na wykresach w dwóch peakach – 10-11.04.2020 oraz 19-20.04.2019.

W porównaniu do marca 2020, w kwietniu 2020 sesje organiczne zanotowały wzrost o ponad 59%, natomiast liczba nowych użytkowników była większa o około 37%.



Warto zaznaczyć, że wzrost liczby sesji miesiąc do miesiąca jest także wynikiem bardziej aktywnego kulinarnie okresu wielkanocnego, który miał miejsce w kwietniu.

Na zwiększone zainteresowanie stroną wpływa również sytuacja związana z pandemią. Ludzie na całym świecie, również w Polsce, zmieniają swoje nawyki i więcej czasu spędzają w domu. Dzięki temu chętniej gotują i pieką domowe ciasta i ciasteczka, a utrzymanie wysokich pozycji po migracji pomaga im trafić na najsłodszego bloga z przepisami w sieci, czyli mojewypieki.com 😊

 

Wnioski

Migracja to nie tylko jeden dzień, w którym przeniesiona zostaje witryna. To złożony proces polegający na gromadzeniu danych przed nastaniem tego momentu oraz analizie i usuwaniu ewentualnych błędów po publikacji strony.  Elementem, bez którego nie mogłoby być mowy o sukcesie, jest również stały kontakt z deweloperami. Firma Brave New, z którą współpracowaliśmy przy tym projekcie, była otwarta na nasze pomysły i wykazała się cierpliwością do Specjalisty SEO, za co bardzo dziękujemy i przesyłamy wirtualne high five!

Migracja serwisu to złożony proces, który jest wyzwaniem dla każdego SEOwca. W większości przypadków przeniesienie strony skutkuje spadkiem widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. Przy odpowiednim przygotowaniu oraz wsparciu ze strony IT może jednak zakończyć się sukcesem - tak jak w przedstawionym powyżej case study.

Gabriela Róg

Specjalistka SEO

Zobacz podobne case studies

Consultant

Grzegorz Maliszewski

Head of Business Development

+48 577 997 701

g.maliszewski@promotraffic.pl

Skontaktuj się z nami!

Zostaw nam kontakt do Ciebie. Skontaktujemy się następnego dnia!

Zaznacz pole powyżej*
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "Digital marketing dla e-commerce " bezpośrednio na Twoją skrzynkę.