Dotychczasowa komunikacja na fanpage’u Picodi PL była stricte inspiracyjna
i brakowało mocnego akcentu brandingowego. Profil wymagał usystematyzowania, przebudowy treści i wzmocnienia spójnego wizerunku, co miało zapewnić także wzmocnienie efektów sprzedażowych.
Cel Klienta
Celem wyznaczonym przez Klienta było zbudowanie świadomości marki jako marketplace z potencjałem sprzedażowym dla reklamodawców oraz z bogatą ofertą zniżek dla klientów, którzy dzięki promocjom mogą oszczędzić na zakupach (komunikowanie się hasłem “Picodi: Wszystkie zniżki w jednym miejscu!). Marce Picodi zależało także na osiąganiu tendencji wzrostowej zasięgów oraz na generowaniu wzrostów ruchu bez odrzuceń przy niskich kosztach kliknięcia.
Stworzyliśmy nową strategię, która miała na celu osiągnąć założone cele. W ramach strategii podjęliśmy zatem:
a. działania wizerunkowe - zbudowanie silnego fanpage, którego wyróżni nowy, zbieżny z logotypem marki i atrakcyjny dla użytkowników Key Visual.


- zbudowanie wizerunku marki jako eksperta od zakupów, poprzez publikację materiałów z zakładki www.picodi.com/pl/mozna-taniej i komunikowanie
o misji marki: warto korzystać z kodów rabatowych i promocji, bo po co przepłacać.




b. działania sprzedażowe - zmiana komunikacji na profilu, która pomoże
w generowaniu ruchu efektywnego - dotychczasowa komunikacja opierała się na inspiracjach i angażowała także użytkowników zainteresowanych materiałami typu lifestyle, zmiana natomiast ma przyciągnąć jeszcze bardziej wartościowych i zainteresowanych ofertą marki użytkowników.



Nowa strategia opiera się głównie o posty sprzedażowe, które zawierają linki do ofert, kierujące na stronę, grafika jest spójna z kategorią oferty w treści posta.






c. działania zasięgowe i angażujące - odbiorcy dotychczasowej strategii nie angażowali się w ofertę marki, lecz w publikowany viralowy content.
W nowej strategii postawiliśmy sobie za cel docieranie do użytkowników, którzy będą angażować się w ofertę marki i identyfikować się z marką, tym samym generując ruch na stronę. Wykorzystaliśmy natomiast potencjał zebranej grupy fanów, która chętnie angażowała się w lifestylowe treści i kierujemy do nich grafiki z hasłem oraz materiały video, lecz w formie tipów i tutoriali, które doskonale działają zasięgowo i są spójne tematycznie z komunikowaną ofertą rabatową.






d. działania, zmierzające do odblokowania konta reklamowego - wdrożyliśmy działania naprawcze, które na stałe odblokowały możliwość reklamowania marki Picodi w Social Mediach i tym samym przyczyniły się do systematycznego wzrostu głównych KPI na Facebooku.
e. działania reklamowe - tworzenie kampanii reklamowych, które będą generować tani ruch efektywny na stronę oraz niski współczynnik odrzuceń - optymalizacja kampanii na ruch, testowanie umiejscowień, tworzenie reklam dynamicznych, skalowanie najlepszych, najtańszych wyników.



