Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Poznaj szczegóły kampanii PPC dla Ekomaluch, która została uznana najlepszą w Europie w kategorii Best Low Budget Campaign (PPC)

100 000 sesji bez odrzuceń /miesiąc
1000 000 zasięgów /miesiąc
<0,10 zł za jednego użytkownika

Case study Picodi: Social Media napędzane analityką i liczbami!

Picodi.com to działający na 44 rynkach serwis internetowy, który oferuje użytkownikom kody rabatowe, promocje i kupony do najlepszych sklepów internetowych. Nasza współpraca rozpoczęła się w lutym 2019 przejmując działania w Social Mediach. Współpracę podzieliliśmy na działania organiczne i płatne na Facebooku Picodi PL i od tego czasu udało się nam zrealizować postawione cele: stworzyć spójną identyfikację wizualną i budować społeczność zaangażowaną w ofertę marki, a także wygenerować ruch efektywny do poziomu ponad 100 000 sesji miesięcznie przy bardzo niskich kosztach kliknięcia i osiągnąć w skali miesiąca milionowe zasięgi!

Wstęp


Marka Picodi pomaga kupować taniej aż w 44 rynkach na całym świecie m.in.
w Europie, we Włoszech, Brazylii, USA i oczywiście w Polsce (sprawdź listę wszystkich krajów na końcu artykułu, a będziesz pod wrażeniem!), oferując użytkownikom “wszystkie zniżki w jednym miejscu!”. Mają oni dostęp do najgorętszych ofert, nowych promocji, aktualnych rabatów w 25288 sklepach internetowych, wśród których znajdują się popularne marki jak np. Nike, Adidas, Sephora, Wittchen. Z rabatów w Picodi korzysta miesięcznie 7 283 885 użytkowników, średnio oszczędzając na zakupach 38%. Mogą wybierać aż z 16 kategorii m.in. Moda i Kosmetyki oraz śledzić Top Zniżki i kody rabatowe dostępne tylko na Picodi.

Problem

Dotychczasowa komunikacja na fanpage’u Picodi PL była stricte inspiracyjna
i brakowało mocnego akcentu brandingowego. Profil wymagał usystematyzowania, przebudowy treści i wzmocnienia spójnego wizerunku, co miało zapewnić także wzmocnienie efektów sprzedażowych.

 

Cel Klienta

Celem wyznaczonym przez Klienta było zbudowanie świadomości marki jako marketplace z potencjałem sprzedażowym dla reklamodawców oraz z bogatą ofertą zniżek dla klientów, którzy dzięki promocjom mogą oszczędzić na zakupach (komunikowanie się hasłem “Picodi: Wszystkie zniżki w jednym miejscu!). Marce Picodi zależało także na osiąganiu tendencji wzrostowej zasięgów oraz na generowaniu wzrostów ruchu bez odrzuceń przy niskich kosztach kliknięcia.

Stworzyliśmy nową strategię, która miała na celu osiągnąć założone cele. W ramach strategii podjęliśmy zatem:

a. działania wizerunkowe - zbudowanie silnego fanpage, którego wyróżni nowy, zbieżny z logotypem marki i atrakcyjny dla użytkowników Key Visual.

 

- zbudowanie wizerunku marki jako eksperta od zakupów, poprzez publikację materiałów z zakładki www.picodi.com/pl/mozna-taniej i komunikowanie
o misji marki: warto korzystać z kodów rabatowych i promocji, bo po co przepłacać.

b. działania sprzedażowe - zmiana komunikacji na profilu, która pomoże
w generowaniu ruchu efektywnego - dotychczasowa komunikacja opierała się na inspiracjach i angażowała także użytkowników zainteresowanych materiałami typu lifestyle, zmiana natomiast ma przyciągnąć jeszcze bardziej wartościowych i zainteresowanych ofertą marki użytkowników.

Nowa strategia opiera się głównie o posty sprzedażowe, które zawierają linki do ofert, kierujące na stronę, grafika jest spójna z kategorią oferty w treści posta.

 

c. działania zasięgowe i angażujące - odbiorcy dotychczasowej strategii nie angażowali się w ofertę marki, lecz w publikowany viralowy content. 

W nowej strategii postawiliśmy sobie za cel docieranie do użytkowników, którzy będą angażować się w ofertę marki i identyfikować się z marką, tym samym generując ruch na stronę. Wykorzystaliśmy natomiast potencjał  zebranej grupy fanów, która chętnie angażowała się w lifestylowe treści i kierujemy do nich grafiki z hasłem oraz materiały video, lecz w formie tipów i tutoriali, które doskonale działają zasięgowo i są spójne tematycznie z komunikowaną ofertą rabatową.

d. działania, zmierzające do odblokowania konta reklamowego - wdrożyliśmy działania naprawcze, które na stałe odblokowały możliwość reklamowania marki Picodi w Social Mediach i tym samym przyczyniły się do systematycznego wzrostu głównych KPI na Facebooku.

e. działania reklamowe - tworzenie kampanii reklamowych, które będą generować tani ruch efektywny na stronę oraz niski współczynnik odrzuceń - optymalizacja kampanii na ruch, testowanie umiejscowień, tworzenie reklam dynamicznych, skalowanie najlepszych, najtańszych wyników.

Rezultat

Działania prowadzone w okresie luty 2019 - maj 2020, zgodnie z nową strategią, przyczyniły się do podniesienia świadomości marki wśród użytkowników Facebooka i zaangażowania tych odbiorców, którzy zainteresowani są ofertą Picodi - kodami rabatowymi, zniżkami, promocjami w największych sklepach online.

Udało się także wdrożyć działanie zapobiegające blokadom i wygenerować ruch efektywny na oczekiwanym przez Klienta poziomie z tendencją wzrostową, przy bardzo niskich kosztach kliknięcia.

Zaczynaliśmy w lutym 2019 roku od progu ok. 1000 sesji efektywnych, aktualnie osiągnęliśmy poziom ponad 100 000 sesji bez odrzuceń, zatem udało się zwiększyć wyniki aż stukrotnie!

Dodatkowo współpraca przyczyniła się do wzrostu zasięgów aż szesnastokrotnie. 

Postawione cele (ruch efektywny rok do roku 100%, zasięg rok do roku 200%, bardzo niskie koszty pozyskania użytkownika 100%) udało się zrealizować z dużą nawiązką, dzięki dużemu naciskowi na optymalizację.

 Wspólnie z Klientem działamy na przygotowanym dokumencie analitycznym, w którym aktualizowane są dane, dotyczące wydatków reklamowych oraz KPI jak zasięg, zaangażowanie, ruch na stronę i ruch efektywny oraz CPC i bounce rate. Dane monitorujemy na bieżąco oraz w systemie tygodniowym i miesięcznym.

Działania optymalizujemy i skalujemy także w oparciu o narzędzie analityczne Google Analytics - przede wszystkim do monitorowania ruchu efektywnego
i współczynnika odrzuceń oraz Supermetrics. To drugie narzędzie pobiera dane
w czasie rzeczywistym z takich źródeł jak m.in. Facebook Insights, Facebook Ads oraz Google Analytics, co pozwala na kompleksowe spojrzenie na wyniki
i skuteczniejsze wyciąganie wniosków. 

Przykładowy podgląd ruchu:

Przykładowe mierzone KPI:

Nowa strategia opiera się także na harmonogramie publikacji, tworzonym na podstawie godzin, w których użytkownicy byli najbardziej aktywni i kategorii ofert, marek, które generowały najlepsze wyniki. Mapę aktywności pomaga nam tworzyć kolejne narzędzie - NapoleonCat. Najlepsze godziny publikacji i oferty zostały wypracowane po serii testów, które rozpoczęliśmy po wdrożeniu komunikacji zgodnej z nową strategią.

Przykładowa mapa interakcji z postami:

Picodi pomaga kupować taniej w 44 rynkach na całym świecie!

 

 

Wnioski

Współpraca z marką Picodi rozpoczęła się w lutym 2019 roku i od tego czasu udało się nam zrealizować cele postawione przez Klienta: uspójnić szatę graficzną na profilu, podnieść świadomość marki, a także generować wysokie zasięgi, docierać do użytkowników zainteresowanych ofertą marki i zwiększać ruch efektywny przy bardzo niskich kosztach kliknięcia. Połączenie kreatywności z analityką liczbową
i performance pozwoliło pracować na konkretnych rozwiązaniach, przyczyniających się do stałego wzrostu projektu.

 

Opinia klienta - Łukasza Gwoździa

Z PromoTraffic współpracujemy od 3 lat. W tym czasie zrealizowaliśmy w Social Mediach i Google Ads kilka kampanii banerowych i wideo dedykowanych wyprzedażom na ponad 40 rynkach. PromoTraffic to również nasz partner w zakresie prowadzenia ciągłej promocji w polskich Social Mediach. Ambitnie założone KPI są realizowane z nawiązką. Jestem zadowolony z efektów jakie wspólnie osiągamy oraz z obsługi i serwisu jaki otrzymujemy od Agencji.  

 

Realizacja celów Klienta nie byłaby możliwa bez codziennej optymalizacji działań, pracy z narzędziami analitycznymi, kreatywności i skoncentrowaniu na osiągnięcie celu. Nie zamierzamy zwalniać tempa! 

Kamila Dybaś

Senior Social Media Specialist

Zobacz podobne case studies

1300%
wzrostu widoczności w TOP10

Case study - Dźwignice

Zobacz, jak w ciągu czteroletniej współpracy, uzyskaliśmy dla naszego klienta 1300% wzrostu widoczności! 

85%
wzrostu przychodów z ruchu organicznego

TopSanit - Przychody większe o 85%

Zobacz, jak pomogliśmy firmie TopSanit uzyskać 85% wzrost przychodów

Consultant

Grzegorz Maliszewski

Head of Business Development

+48 577 997 701

g.maliszewski@promotraffic.pl

Skontaktuj się z nami!

Zostaw nam kontakt do Ciebie. Skontaktujemy się następnego dnia!

Zaznacz pole powyżej*
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "Digital marketing dla e-commerce " bezpośrednio na Twoją skrzynkę.