Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Poznaj szczegóły kampanii PPC dla Ekomaluch, która została uznana najlepszą w Europie w kategorii Best Low Budget Campaign (PPC)

1791% wzrostu przychodów z ruchu organicznego
550% wzrostu liczby transakcji z ruchu organicznego
246% wzrostu sesji z ruchu organicznego

Salon Klocków jest sklepem posiadającym w swojej ofercie zestawy i akcesoria marki LEGO. Pomimo tego, że przedmiot jego działalności jest bardzo ciekawy i przyjemny, od samego początku wiedzieliśmy, że będziemy mieli do czynienia z dużym wyzwaniem. Branża zabawek dla dzieci charakteryzuje się dużym popytem, ale co za tym idzie także konkurencyjnością. Sprawdź, jak sobie z tym poradziliśmy!

Wstęp

Klient zgłosił się do nas w 2019 roku, w marcu zawarliśmy umowę na świadczenie usług SEO i PPC. W niniejszym case study skupimy się wyłącznie na działaniach SEO. Salon Klocków to sklep założony jeszcze w 2015 roku. W momencie przejęcia projektu strona generowała już ruch i widoczność. Celem klienta była poprawa tych wyników i w efekcie zwiększenie sprzedaży.

Problem

Nasz klient, pomimo konkurencyjnych cen, miał problemy z ruchem organicznym na stronie, ponieważ jego strona nie uzyskała zadowalającej widoczności. Zabawki LEGO już lata temu osiągnęły status ponadczasowych i ich popularność z roku na rok nie maleje. W związku z dużym popytem na rynku sprzedaż zestawów prowadzą nie tylko sklepy dedykowane wyłącznie klockom LEGO, ale też wiele innych sklepów z zabawkami i duże portale agregujące różnego rodzaju asortyment. Wiedzieliśmy więc, że konkurencja jest potężna i nie śpi, a my musimy skupić się na takich działaniach SEO, które pozwolą nam na uzyskanie widoczności dla strategicznych słów kluczowych, ponieważ w późniejszej perspektywie przełoży się to na konwersje.

Rezultat

Po przeprowadzeniu szeregu analiz i audytu strony przygotowaliśmy strategię SEO, która skupiała się na rozbudowie witryny pod kątem treści oraz wzbogaceniu profilu linków. Nasze działania contentowe skupiały się na dwóch aspektach: dedykowanych opisach kategorii, dzięki którym udało nam się poprawić pozycje dla fraz sprzedażowych oraz rozbudowie sekcji blogowej, która stanowiła wsparcie w budowaniu widoczności strony. Jednocześnie całość była wspierana strategią linkbuildingową. Jej celem było zbudowanie naturalnego profilu linków, o dobrej jakości. Dzięki dobrze dobranym działaniom udało nam się osiągnąć szereg sukcesów. Jakich? 

  • 3-krotny wzrost widoczności w TOP10 - z 194 słów kluczowych do 584. W szczytowym momencie Salon Klocków doszedł nawet do czterokrotnie większej widoczności niż w dniu przejęcia projektu. Widoczne od lipca spadki mają związek ze zmianą asortymentu sklepu i wycofaniem kilku istotnych kolekcji. Na ich miejscu znalazły się nowe produkty, więc mamy pewność, że nasza widoczność już niedługo wróci na swoje miejsce. 

  • już po roku od rozpoczęcia projektu, biorąc pod uwagę porównanie lipca 2019 i 2020, zwiększyliśmy przychody o ponad 696%. W najlepszym miesiącu osiągnęliśmy 1791% wzrostu przychodów w porównaniu do roku poprzedniego.

  • odnotowaliśmy także wzrost sesji na poziomie do 246%

  • oraz do 550% wzrostu liczby transakcji 

     

     

    Salon Klocków jest przykładem klienta, który dzięki dobrze zaplanowanej strategii działań nie doświadczył kryzysu związanego z pandemią. W ostatnich miesiącach popyt na asortyment sklepu zwiększył się, a dzięki bardzo dobrej widoczności osiągnęliśmy rekordowe wyniki sprzedażowe!

Wnioski

Case Study Salon Klocków pokazuje, jak bardzo pozycjonowanie uzależnione jest od dobrej jakości treści, wspieranej link buildingiem. Mimo ogromnej i mocnej konkurencji udało nam się osiągnąć bardzo dobre rezultaty rok po starcie projektu, dzięki kompleksowym działaniom, łączącym w sobie on-site i off-site SEO.

Wyniki sklepu Salon Klocków to dowód na to, jak ważne w realizacji celów SEO są treści. Konsekwentna realizacja strategii, nawet w czasie pandemii, sprawiła, że nasz klient nie tylko nie odczuł kryzysu, ale zanotował w tym czasie rekordy sprzedaży.

Katarzyna Marczak

SEO Executive

Zobacz podobne case studies

1600%
wzrostu organicznego w przeciągu dwóch lat

Case study Cannabigold

Zobacz, jak zwiększyliśmy ruch organiczny o 1600% i przychody o 82%.

2051%
wzrostu ruchu organicznego

Case study - Firmy farmaceutycznej

Zobacz, jak dla naszego klienta z branży farmaceutycznej, zwiększyliśmy ruch organiczny o 2051%  

Consultant

Grzegorz Maliszewski

Head of Business Development

+48 577 997 701

g.maliszewski@promotraffic.pl

Skontaktuj się z nami!

Zostaw nam kontakt do Ciebie. Skontaktujemy się następnego dnia!

Zaznacz pole powyżej*
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "Digital marketing dla e-commerce " bezpośrednio na Twoją skrzynkę.