Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Poznaj szczegóły kampanii PPC dla Ekomaluch, która została uznana najlepszą w Europie w kategorii Best Low Budget Campaign (PPC)

36% wzrostu wyszukiwań wizytówki
38% wzrostu wyświetleń wizytówki
26% wzrostu przejść na stronę www

Współpraca Black Red White i PromoTraffic w zakresie SEO rozpoczęła się w kwietniu 2021 roku. Od samego początku skupiliśmy się na poprawie elementów technicznych, wzroście widoczności i wyników organicznych.

Od stycznia 2022 rozpoczęliśmy działania z wizytówkami Google, a następnie Binga. Naszym celem była poprawa widoczności i docieranie do jak największej grupy potencjalnych klientów. 

W najbliższej przyszłości planujemy działania również na wizytówkach w Apple Maps.

Wstęp

Black Red White to producent i dystrybutor mebli, a także artykułów wyposażenia wnętrz. Szeroki asortyment sprawia, że w BRW każdy znajdzie coś dla siebie. W Polsce posiada ponad 400 sklepów, z czego 80 to salony firmowe. 

Problem

Cel: 

Celem naszych działań był audyt wizytówek firmowych i przygotowanie rekomendacji, które poprawią ich widoczność. Szczególnie skupiliśmy się na frazach salon meblowy oraz sklep meblowy. 

Stan początkowy:

Sprawdziliśmy panel Google Moja Firma i zweryfikowaliśmy poziom optymalizacji wizytówek. Okazało się, że nie wszystkie dane są uzupełnione. Dane różniły się od tych podanych na stronie, brakowało m.in. informacji o promocjach. Innymi słowy - nie wykorzystano pełnego potencjału wizytówek, a więc mieliśmy szansę na to, by poprawić ich pozycje, a co za tym idzie - poprawić wyniki generowane przez wizytówki. 

Nasze działania:

Na początku wytypowaliśmy słowa kluczowe, na których najbardziej nam zależało. Celem była poprawa pozycji wizytówek w wynikach wyszukiwania na podane frazy. 

W kolejnym kroku przeanalizowaliśmy wizytówki konkurencji pod kątem wybranych fraz. Na podstawie wyników badań oraz naszego doświadczenia przygotowaliśmy plan działania. Powstał specjalny panel współpracy, który pozwolił nam na zebranie wszystkich informacji w jednym miejscu oraz sprawne zweryfikowanie zgromadzonych danych. Dzięki panelowi wiedzieliśmy, co wymaga uzupełnienia i dopowiedzenia ze strony klienta. 

Następnie wdrożyliśmy wszystkie zmiany na wizytówkach. Ponadto regularnie dodawaliśmy odpowiednie wpisy, aktualizując informacje.  Weryfikowaliśmy dodawane zdjęcia i zgłaszaliśmy użycie tych niewłaściwych. 

Rezultat

Na początku średnia miesięczna pozycja dla wszystkich wizytówek na wybranych frazach znajdowała się w okolicach 7 miejsca.

 

W marcu poprawiliśmy średnią miesięczną pozycję - zamiast 7 miejsca, znajdowała się w okolicach 4. 

Nie zaprzestaliśmy na tym i dalej optymalizowaliśmy wizytówki. Efektem był kolejny upgrade - średnia pozycja dla wszystkich wizytówek firmowych z 4 miejsca przesunęła się w okolice 2 pozycji.

Gdy porównaliśmy wyniki lipcowe rok do roku pod kątem wyników, to zanotowaliśmy wzrost:

  • wyszukiwań o 36%, 
  • wyświetleń o 38%, 
  • przejść na stronę internetową o 26%, 
  • zapytań o trasę dojazdu o 16%,
  • połączeń telefonicznych o 12%. 

Powyższe wyniki pokazują, że warto optymalizować wizytówki Google. 

Obecnie skupiamy się na utrzymaniu obecnej widoczności, a także korekcji pozycji na kolejnych frazach.

Wnioski

Case study wizytówek Black Red White pokazuje, że audyt, planowanie działań, a także ścisła współpraca z klientem przynoszą pożądane rezultaty. Brak chociaż jednego z powyższych elementów uniemożliwiłby osiągnięcie tak dobrych efektów. Dzięki temu możemy iść dalej, a więc stawiać kolejne, ambitniejsze cele wraz z BRW.

Potrzebujesz pomocy we wdrożeniu oraz konfiguracji wizytówek Google? Chcesz poprawić widoczność, konwersje czy inne parametry swojej witryny z wykorzystaniem SEO Local? Napisz do nas - chętnie porozmawiamy! 

Damian Zając

SEO Team Leader
Consultant

Grzegorz Maliszewski

Head of Business Development

+48 577 997 701

g.maliszewski@promotraffic.pl

Skontaktuj się z nami!

Zostaw nam kontakt do Ciebie. Skontaktujemy się następnego dnia!

Zaznacz pole powyżej*
ebook image

Pobierz bezpłatny e-book

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "Digital marketing dla e-commerce " bezpośrednio na Twoją skrzynkę.