Pierwszy element strategii polegał na wybraniu (na bazie danych historycznych Google Analytics oraz danych zaczerpniętych bezpośrednio od Klienta) 10 przyczep, które z dużym prawdopodobieństwem będą sprzedawały się najlepiej w nadchodzących tygodniach i miesiącach. Po ich odpowiednim doborze, zdecydowaliśmy się na utworzenie kampanii DSA, które zostały zoptymalizowane pod kątem najlepszego dopasowania do zapytania użytkownika

Drugi element strategii polegał na wykorzystaniu wiedzy o zachowaniu użytkowników sklepu i ich skłonności do zakupu kilku przedmiotów podczas jednej transakcji. Aby zmaksymalizować średnią wartość zamówienia wykorzystaliśmy rozszerzenia linków do podstron oraz analizę koszykową, która bada korelacje między produktami zakupionymi podczas jednej transakcjii.

Ostatnim krokiem było podkreślenie eksperckości i wysokiej jakości oferowanych produktów. Dzięki sprawnej współpracy z Klientem w zakresie stworzenia tłumaczeń powstały rozszerzenia objaśnień, podkreślające przewagi konkurencyjne sklepu.

Uzyskane wyniki
Kampanię uruchomiliśmy 8 czerwca 2020 roku. W przeciągu następnych 6 miesięcy:
- odnotowaliśmy 106 transakcji
- wartość transakcji w stosunku do poprzedniego okresu wzrosła o 430% (przy podniesieniu budżetu mediowego o 130%)
- COS z kampanii osiągnął poziom 4,16% (wynik lepszy o 57,28% w stosunku do poprzedniego okresu)
Co ciekawe, takie wyniki osiągnęliśmy pomimo 160% wzrostu średniego kosztu kliknięcia. Podkreśla to fakt skupienia się z naszej strony na użytkownikach trudniejszych i droższych do pozyskania, ale znacznie bardziej świadomych.

Co więcej, wyniki kampanii DSA poprawiły się nie tylko patrząc z perspektywy last click. Po wprowadzeniu wszystkich elementów strategii kampania ta znacząco zwiększyła swój wpływ na każdy z etapów ścieżek konwersji, co bezpośrednio wynika z danych sprzedażowych dla takich modeli atrybucji jak pierwsza interakcja czy uwzględnienie pozycji.

Z kampanii, która w wielu miesiącach nie generowała żadnych przychodów, po wprowadzeniu wszystkich zmian stała się jednym z filarów sprzedaży, odpowiadając w szczytowym momencie (październik 2020) za 16,57% wszystkich przychodów z kampanii Google Ads.