Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Poznaj szczegóły kampanii PPC dla Ekomaluch, która została uznana najlepszą w Europie w kategorii Best Low Budget Campaign (PPC)

430% wzrost wartości transakcji
4,16% COS
57,28% poprawy COS

Case Study Unitrailer

Wstęp

Unitrailer to sklep internetowy, zajmujący się sprzedażą specjalistycznych przyczep samochodowych oraz akcesoriów w wielu krajach Europy. Wyzwaniem w przypadku tego klienta było dotarcie do wąskiej grupy docelowej oraz rywalizacja z dużymi marketplace o podobnej ofercie.

Problem

Dla sklepu kluczowa jest sprzedaż przyczep samochodowych. Cel postawiony przez klienta był jasny: maksymalizacja liczby sprzedanych przyczep w Niemczech, przy równoczesnym utrzymaniu COS-u na poziomie nieprzekraczającym 6%. Jeśli celem było skalowanie sprzedaży, a kampania produktowa osiągała pożądane rezultaty, skupiliśmy się na kampanii w sieci wyszukiwania.

W naszych działaniach musieliśmy uwzględnić fakt, że sklep Unitrailer na rynku niemieckim nie posiada bezpośredniej konkurencji. 

case study: bezpośrednia konkurencja - screen

W wynikach wyszukiwania sklep konkuruje z ogromnymi Marketplace, takimi jak m.in. eBay czy Amazon. Oferują one zdecydowanie tańsze produkty niż sklep Unitrailer, jednak odbija się to równocześnie obsłudze klienta i jakości sprzedawanych produktów. Kluczowe zatem z naszej perspektywy stało się podkreślanie w reklamach w sieci wyszukiwania przewag konkurencyjnych, takich jak eksperckość, możliwość kontaktu z doświadczonym doradcą i bardzo wysoka jakość. Bardzo ważną informacją zaczerpniętą bezpośrednio od Klienta był sposób dokonywania zakupów przez użytkowników. Decydując się na przyczepę, konsumenci bardzo chętnie sięgali po  dodatkowe akcesoria. Była to dla nas duża szansa na podniesienie finalnej wartości zamówienia i maksymalnego obniżenia COS-u.

Rezultat

Pierwszy element strategii polegał na wybraniu (na bazie danych historycznych Google Analytics oraz danych zaczerpniętych bezpośrednio od Klienta) 10 przyczep, które z dużym prawdopodobieństwem będą sprzedawały się najlepiej w nadchodzących tygodniach i miesiącach. Po ich odpowiednim doborze, zdecydowaliśmy się na utworzenie kampanii DSA, które zostały zoptymalizowane pod kątem najlepszego dopasowania do zapytania użytkownika

wybór produktów do kampanii

Drugi element strategii polegał na wykorzystaniu wiedzy o zachowaniu użytkowników sklepu i ich skłonności do zakupu kilku przedmiotów podczas jednej transakcji. Aby zmaksymalizować średnią wartość zamówienia wykorzystaliśmy rozszerzenia linków do podstron oraz analizę koszykową, która bada korelacje między produktami zakupionymi podczas jednej transakcjii.

Ostatnim krokiem było podkreślenie eksperckości i wysokiej jakości oferowanych produktów. Dzięki sprawnej współpracy z Klientem w zakresie stworzenia tłumaczeń powstały rozszerzenia objaśnień, podkreślające przewagi konkurencyjne sklepu.

Uzyskane wyniki

Kampanię uruchomiliśmy 8 czerwca 2020 roku. W przeciągu następnych 6 miesięcy:

  • odnotowaliśmy 106 transakcji 
  • wartość transakcji w stosunku do poprzedniego okresu wzrosła o 430% (przy podniesieniu budżetu mediowego o 130%)
  • COS z kampanii osiągnął poziom 4,16% (wynik lepszy o 57,28% w stosunku do poprzedniego okresu)

Co ciekawe, takie wyniki osiągnęliśmy pomimo 160% wzrostu średniego kosztu kliknięcia. Podkreśla to fakt skupienia się z naszej strony na użytkownikach trudniejszych i droższych do pozyskania, ale znacznie bardziej świadomych. 

Co więcej, wyniki kampanii DSA poprawiły się nie tylko patrząc z perspektywy last click. Po wprowadzeniu wszystkich elementów strategii kampania ta znacząco zwiększyła swój wpływ na każdy z etapów ścieżek konwersji, co bezpośrednio wynika z danych sprzedażowych dla takich modeli atrybucji jak pierwsza interakcja czy uwzględnienie pozycji.

Z kampanii, która w wielu miesiącach nie generowała żadnych przychodów, po wprowadzeniu wszystkich zmian stała się jednym z filarów sprzedaży, odpowiadając w szczytowym momencie (październik 2020) za 16,57% wszystkich przychodów z kampanii Google Ads.

Wnioski

Dzięki wykorzystaniu wszystkich zalet nie tylko kampanii DSA ale ogólnie reklam w sieci wyszukiwania, spełniliśmy nie tylko  wszystkie oczekiwania przychodowe Klienta (utrzymanie COS-u poniżej 6% oraz skalowanie sprzedaży) ale również mieliśmy duży wpływ na profesjonalny  wizerunek marki Unitrailer na wymagającym rynku niemieckim. 

Kampanie w sieci wyszukiwania, a zwłaszcza Dynamic Search Ads mogą stać się znakomitym uzupełnieniem sprzedażowych kampanii produktowych, pod warunkiem, że są wsparte odpowiednią ilością danych i zaawansowanych narzędzi. To połączenie daje większą pewność, że działania zrealizują założone cele przychodowe.

Sebastian Budacz

PPC Team Leader
Consultant

Grzegorz Maliszewski

Head of Business Development

+48 577 997 701

g.maliszewski@promotraffic.pl

Skontaktuj się z nami!

Zostaw nam kontakt do Ciebie. Skontaktujemy się następnego dnia!

Zaznacz pole powyżej*
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "Digital marketing dla e-commerce " bezpośrednio na Twoją skrzynkę.