Problem
Działania SEO prowadzone są przez nas na stronie od lipca 2020r.
W momencie rozpoczęcia działań strona była stosunkowo świeżą domeną o DR=4, do której nie prowadziły praktycznie żadne linki. Sklep internetowy klienta funkcjonuje od stycznia 2020. Na początku współpracy strona internetowa była widoczna w TOP10 na 1 słowo kluczowe. Zatem ruch z wyników organicznych był bardzo niski.

W pierwszej kolejności musieliśmy więc skupić się na najpilniejszych aspektach technicznych, mogących negatywnie odbić się na SEO oraz budowaniu widoczności na najważniejsze słowa sprzedażowe – a więc frazy, umożliwiające dotarcie przede wszystkim do odbiorców zdecydowanych na zakup. Początkowo strategia SEO polegała przede wszystkim na wprowadzenia zmian technicznych na stronie klienta, zgodnych z rekomendacjami zawartymi w Audycie SEO, pozyskiwaniu linków z artykułów branżowych, buzz marketingu i optymalizacji kategorii, rozpoczynając od tych, które generują największą sprzedaż.
Gdy wszystkie kategorie zostały zoptymalizowane, zmieniliśmy strategię. Pozyskiwaliśmy linki z artykułów branżowych, buzz marketingu oraz dodawaliśmy na stronę artykuły blogowe o szeroko pojętej tematyce związanej z konopiami siewnymi.
W przypadku naszego klienta, z racji ograniczonej liczby produktów (klientowi zależy przede wszystkim na sprzedaży suszu CBD) skupialiśmy się na początku głównie na frazach sprzedażowych, których było kilka, ale miały bardzo wysoki potencjał. A następnie na frazach o niższym potencjale, na które tworzyliśmy artykuły blogowe, aby stanowiły źródło wiedzy o CBD dla użytkowników, a przez Google być postrzeganym jako ekspert w tej dziedzinie. Dzięki nim mogliśmy także dotrzeć do klientów na różnych etapach lejku sprzedażowego oraz poszerzaliśmy świadomość marki.
Podczas przygotowywania strategii link buildingowej bardzo ważnym elementem była analiza linków konkurencji, dzięki której pozyskiwaliśmy linki z artykułów branżowych dokładnie w tych samych miejscach, gdzie nasza konkurencja. Oczywiście wybierając portale o Domain Raiting nie mniejszym niż 20.
Głównym problemem, jaki napotkaliśmy, była ograniczona możliwość we wdrażaniu zmian technicznych na stronie. Prędkość strony nie jest jeszcze docelowa, jednak na ten moment nie ma już możliwości jej poprawy ze względu na ograniczenia techniczne. Jesteśmy w trakcie migracji na nowy silnik, dzięki któremu chcemy uzyskać lepsze wyniki pod kątem prędkości, ale również wdrożyć zmiany techniczne, których wprowadzenie wcześniej było niemożliwe.