Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Poznaj szczegóły kampanii PPC dla Ekomaluch, która została uznana najlepszą w Europie w kategorii Best Low Budget Campaign (PPC)

3588% wzrostu liczby sesji w ciągu roku
2651% wzrostu przychodów
23 punkty wzrostu domain rating

Jednym z naszych klientów jest sklep internetowy, oferujący, produkty CBD. Najważniejszą kategorią dla klienta jest susz CBD, jednak w ofercie są również olejki CBD, hasz CBD i jointy CBD. Klient nie jest nastawiony na poszerzanie swojej gamy produktowej a wzroście sprzedaży produktów, które aktualnie znajdują się na sklepie. Grupą docelową są przede wszystkim użytkownicy w średnim wieku, którzy stosują produkty zawierające CBD, aby załagodzić swoje problemy zdrowotne lub chcą się zrelaksować.

Misją naszego klienta jest zapewnienie jak największej liczbie osób życia pełnego relaksu, spokoju, ulgi, kreatywności i zabawy, przy jednoczesnym zagwarantowaniu bezpieczeństwa.

Wstęp

Olejek CBD swoje działanie opiera na kannabinoidach. Pozyskiwany jest z kwiatów konopi, więc nie ma działania psychoaktywnego. Jego stosowanie jest coraz bardziej powszechne w Polsce, w pełni bezpieczne i posiada długą listę wskazań terapeutycznych i profilaktycznych. Przy czym warto zaznaczyć, aby zawsze sprawdzić, czy olejek konopny, który chcemy zakupić pochodzi z bogatych w kannabinoid odmian przemysłowych najwyższej jakości. Dlatego ważne jest aby kupować legalny olejek z kwiatów konopi z wiarygodnych źródeł, sprawdzonych marek. Wszystkie te informacje wykorzystywaliśmy, tworząc strategię oraz później przygotowując komunikaty do klientów – podkreślając w nich m.in. wskazania do stosowania produktów, jego bezpieczeństwo, wiarygodność marki.

Problem

Działania SEO prowadzone są przez nas na stronie od lipca 2020r. 

W momencie rozpoczęcia działań strona była stosunkowo świeżą domeną o DR=4, do której nie prowadziły praktycznie żadne linki. Sklep internetowy klienta funkcjonuje od stycznia 2020. Na początku współpracy strona internetowa była widoczna w TOP10 na 1 słowo kluczowe. Zatem ruch z wyników organicznych był bardzo niski. 

W pierwszej kolejności musieliśmy więc skupić się na najpilniejszych aspektach technicznych, mogących negatywnie odbić się na SEO oraz budowaniu widoczności na najważniejsze słowa sprzedażowe – a więc frazy, umożliwiające dotarcie przede wszystkim do odbiorców zdecydowanych na zakup. Początkowo strategia SEO polegała przede wszystkim na wprowadzenia zmian technicznych na stronie klienta, zgodnych z rekomendacjami zawartymi w Audycie SEO, pozyskiwaniu linków z artykułów branżowych, buzz marketingu i optymalizacji kategorii, rozpoczynając od tych, które generują największą sprzedaż. 

Gdy wszystkie kategorie zostały zoptymalizowane, zmieniliśmy strategię. Pozyskiwaliśmy linki z artykułów branżowych, buzz marketingu oraz dodawaliśmy na stronę artykuły blogowe o szeroko pojętej tematyce związanej z konopiami siewnymi.

W przypadku naszego klienta, z racji ograniczonej liczby produktów (klientowi zależy przede wszystkim na sprzedaży suszu CBD) skupialiśmy się na początku głównie na frazach sprzedażowych, których było kilka, ale miały bardzo wysoki potencjał. A następnie na frazach o niższym potencjale, na które tworzyliśmy artykuły blogowe, aby stanowiły źródło wiedzy o CBD dla użytkowników, a przez Google być postrzeganym jako ekspert w tej dziedzinie. Dzięki nim mogliśmy także dotrzeć do klientów na różnych etapach lejku sprzedażowego oraz poszerzaliśmy świadomość marki.

Podczas przygotowywania strategii link buildingowej bardzo ważnym elementem była analiza linków konkurencji, dzięki której pozyskiwaliśmy linki z artykułów branżowych dokładnie w tych samych miejscach, gdzie nasza konkurencja. Oczywiście wybierając portale o Domain Raiting nie mniejszym niż 20.

Głównym problemem, jaki napotkaliśmy, była ograniczona możliwość we wdrażaniu zmian technicznych na stronie. Prędkość strony nie jest jeszcze docelowa, jednak na ten moment nie ma już możliwości jej poprawy ze względu na ograniczenia techniczne. Jesteśmy w trakcie migracji na nowy silnik, dzięki któremu chcemy uzyskać lepsze wyniki pod kątem prędkości, ale również wdrożyć zmiany techniczne, których wprowadzenie wcześniej było niemożliwe.

Rezultat

Rezultat

Wzrost widoczności witryny w TOP10 z 1 do 235 słów kluczowych.

Źródło: Senuto

Domain Raiting wzrósł z 4 do 27.

Źródło: Ahrefs

 

Liczba sesji i przychody z miesiąca na miesiąc dynamicznie rosły:

Źródło: Google Analytics

Porównując wrzesień 2021r. do września 2020r. osiągnęliśmy wzrost sesji o 3588% i przychodów o 2651%. 

Wnioski

Nasza współpraca rozpoczęła się w lipcu 2020 roku i poprzez wykonanie analiz, starannie zaplanowaną strategię działań SEO i jej realizację oraz dobry kontakt z klientem, do tej pory udało nam się uzyskać spektakularne efekty, które miło nas zaskoczyły!

Początkowo współpraca była dla nas dużym wyzwaniem, ze względu na świeżą domenę, ograniczenia występujące na stronie i konkurencyjną branżę. Jednak zwiększyliśmy rozpoznawalność marki w Internecie i znacznie podnieśliśmy sprzedaż z bezpłatnych wyników wyszukiwania.

Justyna Dzielińska

SEO Team Leader
Consultant

Grzegorz Maliszewski

Head of Business Development

+48 577 997 701

g.maliszewski@promotraffic.pl

Skontaktuj się z nami!

Zostaw nam kontakt do Ciebie. Skontaktujemy się następnego dnia!

Zaznacz pole powyżej*
ebook image

Pobierz bezpłatny e-book

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "Digital marketing dla e-commerce " bezpośrednio na Twoją skrzynkę.