Problem
Firma potrzebowała skutecznej strategii promocji. Dobrze opracowanej linii postów sprzedażowych. Oczekiwali również doradztwa na rynku i wsparcia w rozwoju ich biznesu.
Przed agencją postawiono zadania:
-
zbudowania pozytywnego wizerunku w Internecie,
-
stworzenia skutecznej strategii komunikacji,
-
zwiększenia sprzedaży z kanałów social media.
Podejmując współpracę, naszymi główny celami były:
Działania rozpoczęliśmy od analizy konkurencji i popularnych postów na Facebooku. Dostrzegliśmy potencjał w działaniach wizerunkowych zachęcających do właściwych praktyk (zadbaj o pupila w upalne dni), jak i artykułach z cyklu porad dla opiekunów pupili.





Ważnym elementem działań był udział w zbiórkach dla potrzebujących zwierząt, schronisk i akcji charytatywnych. W taki sposób uruchomiliśmy 3 edycje akcji “Serce dla zwierzaka”. Celem było wsparcie potrzebujących zwierząt, budowanie pozytywnego wizerunku marki oraz zaangażowanie społeczności. Treści te były chętnie udostępniane dalej, co przyczyniło się do wzrostu świadomości marki w Internecie.


W celu zaangażowania odbiorców skupiliśmy się na różnych formatach treści.
-
Zadawanie pytań odbiorcom. Korzystając z naturalnego contentu w formie przykuwających uwagę zdjęć.


-
Podejmowanie ważnych dla odbiorców tematów związanych z dbaniem i wychowaniem pupili. Cytaty, z którymi odbiorcy utożsamiają się, komunikowanie się ich językiem.

-
Urodzinowa akcja Rikoland przyczyniła się do zacieśnienia więzi z odbiorcami. W komentarzach mogli oni dodawać zdjęcia swoich zwierzaków.

-
Zaproszenie odbiorców do zabawy poprzez głosowanie reakcjami, zagadki, dzięki którym udało nam się uzyskać dużo więcej aktywności pod postami.





-
Konkursy zachęcały społeczność do aktywności oraz udziału w współtworzeniu profili marki.



-
Live Koło Fortuny pozwolił na wprowadzenie interaktywnej rozgrywki. Pamiętaliśmy o tym, aby zaskakiwać odbiorców i być z nimi w nieustannym kontakcie.




-
Live Memory z nagrodami pozwolił na interakcję z odbiorcami, gdzie mogli oni wygrać produkty dla swojego kota lub psa.



-
Zaproszenie do pokazania zdjęć z pupilami.


-
Przygotowanie BOTa, który odpowiadał na komentarze. Dzięki automatyzacji i odpowiedniemu zbudowaniu posta wygenerowaliśmy większą liczbę komentarzy, dbając o edukacyjny segment i natychmiastowe odpowiedzi.

Wprowadzając treści sprzedażowe, przygotowaliśmy kilka formatów treści.
-
Naturalne zdjęcia zwierzaków z produktami Rikoland.


-
Kreacje odpowiadające na potrzeby klientów.


-
Specjalne akcje rabatowe.


-
Publikacje materiałów od producentów w oparciu o identyfikację wizualną klienta.


-
Przygotowanie sprzedażowych poradników.

Na Instagramie skupiliśmy się na wdrożeniu większej ilości treści wideo, które w działaniach płatnych generuję najwyższe zasięgi, przy najniższym koszcie.
Zajęliśmy się również przygotowaniem spójnej identyfikacji wizualnej, jak i przygotowaniem dedykowanych okładek Instagram Stories.

Społeczność chętnie oznacza profil @rikoland.pl na zdjęciach. Co widzimy na poniższym zdjęciu.

Przygotowaliśmy również filtr AR wraz z konkursem w celu zwiększenia świadomości marki i rozprzestrzenienia viralowo treści.

W maju 2021 roku wdrożyliśmy dla klienta nową platformę - TikTok. Nasze zadanie polegało na przygotowaniu strategii publikacji, analizie rynku oraz obserwacji i analizie dotychczasowych działań.
Obserwowaliśmy najbardziej angażujące godziny publikacji.

Analizowaliśmy popularne filmy.

Badaliśmy zaangażowanie widzów.

Statystyki poszczególnych filmów.

Klient otrzymał nasze pełne wsparcie, również w zakresie przygotowania scenariuszy do filmów.


Rezultat
Dzięki odpowiednio dobranej strategii, jej skutecznej realizacji oraz nieustannym badaniu rynku wypracowaliśmy wzrost zaangażowanych użytkowników o 92% w 2021 roku, względem roku 2020 roku w analogicznym okresie.

Na poniższym wykresie widzimy wzrost zaangażowania na przestrzeni miesięcy wraz z zaznaczoną na zieloną linią trendu. Jest to procent osób, do których dotarliśmy i które zaangażowały się w stronę lub post.

Na poniższym wykresie obserwujemy wzrost zaangażowania odbiorców w treści, poprzez ich reakcje, komentarze, udostępnienia.

Poniżej obserwujemy procentowy udział transakcji z Facebooka względem całości sprzedaży.

Dzięki przemyślanej strategii działań w Social Media mogliśmy skutecznie wesprzeć działania sprzedażowe marki, co widać na powyższym zestawieniu.

Wzrost przychodów o 52% w skali ostatnich 6 miesięcy, z poprzednim porównywalnym okresem.

Na Facebooku wzrost przychodów o 52,41% w porównaniu z poprzednim okresem.

Na Instagramie wzrost liczby użytkowników o 15,54%. Wzrost przychodów o 192% w porównaniu z poprzednim okresem.