Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Poznaj szczegóły kampanii PPC dla Ekomaluch, która została uznana najlepszą w Europie w kategorii Best Low Budget Campaign (PPC)

76,31% wzrostu liczby użytkowników
92% wzrostu zaangażowania na Facebooku
192% wzrostu przychodów w sklepie online z Instagrama

Rikoland to przyjazny sklep zoologiczny online z bogatą ofertą produktów. Markę wyróżnia miłość do czworonogów. Hasło przewodnie biznesu to „Każda chwila dla pupila”. Firma dąży do zbudowania znaczącej pozycji na polskim rynku e-sprzedaży artykułów zoologicznych.
 

Wstęp

W grudniu 2019 roku rozpoczęliśmy współpracę z marką Rikoland. Firma jest dystrybutorem karm i akcesoriów dla zwierząt. W swoim portfolio posiada marki premium, super premium oraz własną linię produktów Alpet. Grupą docelową są opiekunowie psów, kotów, gryzoni i ptaków. 

Kiedy firma zgłosiła się do agencji PromoTraffic nie posiadała rozbudowanych kanałów social media. Brakowało zaangażowanej społeczności. Nie było również wyróżnika, który odróżniłby markę Rikoland od konkurencji. Marka nie posiada sklepów stacjonarnych, co przekłada się na mniejszą rozpoznawalność brandu.

 

Problem

Firma potrzebowała skutecznej strategii promocji. Dobrze opracowanej linii postów sprzedażowych. Oczekiwali również doradztwa na rynku i wsparcia w rozwoju ich biznesu.
 

Przed agencją postawiono zadania:

  • zbudowania pozytywnego wizerunku w Internecie, 

  • stworzenia skutecznej strategii komunikacji,

  • zwiększenia sprzedaży z kanałów social media.

Podejmując współpracę, naszymi główny celami były:

  • wzrost zaangażowanych fanów,

  • wzrost udziału ruchu z Social Media w konwersjach w sklepie.

Działania rozpoczęliśmy od analizy konkurencji i popularnych postów na Facebooku. Dostrzegliśmy potencjał w działaniach wizerunkowych zachęcających do właściwych praktyk (zadbaj o pupila w upalne dni), jak i artykułach z cyklu porad dla opiekunów pupili.

Ważnym elementem działań był udział w zbiórkach dla potrzebujących zwierząt, schronisk i akcji charytatywnych. W taki sposób uruchomiliśmy 3 edycje akcji “Serce dla zwierzaka”. Celem było wsparcie potrzebujących zwierząt, budowanie pozytywnego wizerunku marki oraz zaangażowanie społeczności. Treści te były chętnie udostępniane dalej, co przyczyniło się do wzrostu świadomości marki w Internecie.

W celu zaangażowania odbiorców skupiliśmy się na różnych formatach treści.

  1. Zadawanie pytań odbiorcom. Korzystając z naturalnego contentu w formie przykuwających uwagę zdjęć.

  1. Podejmowanie ważnych dla odbiorców tematów związanych z dbaniem i wychowaniem pupili. Cytaty, z którymi odbiorcy utożsamiają się, komunikowanie się ich językiem.


 

  1. Urodzinowa akcja Rikoland przyczyniła się do zacieśnienia więzi z odbiorcami. W komentarzach mogli oni dodawać zdjęcia swoich zwierzaków.

  1. Zaproszenie odbiorców do zabawy poprzez głosowanie reakcjami, zagadki, dzięki którym udało nam się uzyskać dużo więcej aktywności pod postami.

  1. Konkursy zachęcały społeczność do aktywności oraz udziału w współtworzeniu profili marki.

  1. Live Koło Fortuny pozwolił na wprowadzenie interaktywnej rozgrywki. Pamiętaliśmy o tym, aby zaskakiwać odbiorców i być z nimi w nieustannym kontakcie.

  1. Live Memory z nagrodami pozwolił na interakcję z odbiorcami, gdzie mogli oni wygrać produkty dla swojego kota lub psa.

  1. Zaproszenie do pokazania zdjęć z pupilami.

  1. Przygotowanie BOTa, który odpowiadał na komentarze. Dzięki automatyzacji i odpowiedniemu zbudowaniu posta wygenerowaliśmy większą liczbę komentarzy, dbając o edukacyjny segment i natychmiastowe odpowiedzi.


 

Wprowadzając treści sprzedażowe, przygotowaliśmy kilka formatów treści.

  1. Naturalne zdjęcia zwierzaków z produktami Rikoland.

  1. Kreacje odpowiadające na potrzeby klientów.

  1. Specjalne akcje rabatowe.

  1. Publikacje materiałów od producentów w oparciu o identyfikację wizualną klienta.


 

  1. Przygotowanie sprzedażowych poradników.

Na Instagramie skupiliśmy się na wdrożeniu większej ilości treści wideo, które w działaniach płatnych generuję najwyższe zasięgi, przy najniższym koszcie.

Zajęliśmy się również przygotowaniem spójnej identyfikacji wizualnej, jak i przygotowaniem dedykowanych okładek Instagram Stories. 

Społeczność chętnie oznacza profil @rikoland.pl na zdjęciach. Co widzimy na poniższym zdjęciu.

Przygotowaliśmy również filtr AR wraz z konkursem w celu zwiększenia świadomości marki i rozprzestrzenienia viralowo treści.

W maju 2021 roku wdrożyliśmy dla klienta nową platformę - TikTok. Nasze zadanie polegało na przygotowaniu strategii publikacji, analizie rynku oraz obserwacji i analizie dotychczasowych działań.

Obserwowaliśmy najbardziej angażujące godziny publikacji.

Analizowaliśmy popularne filmy.

Badaliśmy zaangażowanie widzów.

Statystyki poszczególnych filmów.

Klient otrzymał nasze pełne wsparcie, również w zakresie przygotowania scenariuszy do filmów.

Rezultat

Dzięki odpowiednio dobranej strategii, jej skutecznej realizacji oraz nieustannym badaniu rynku wypracowaliśmy wzrost zaangażowanych użytkowników o 92% w 2021 roku, względem roku 2020 roku w analogicznym okresie.

Na poniższym wykresie widzimy wzrost zaangażowania na przestrzeni miesięcy wraz z zaznaczoną na zieloną linią trendu. Jest to procent osób, do których dotarliśmy i które zaangażowały się w stronę lub post.

Na poniższym wykresie obserwujemy wzrost zaangażowania odbiorców w treści, poprzez ich reakcje, komentarze, udostępnienia.

Poniżej obserwujemy procentowy udział transakcji z Facebooka względem całości sprzedaży.

Dzięki przemyślanej strategii działań w Social Media mogliśmy skutecznie wesprzeć działania sprzedażowe marki, co widać na powyższym zestawieniu.

Wzrost przychodów o 52% w skali ostatnich 6 miesięcy, z poprzednim porównywalnym okresem.

Na Facebooku wzrost przychodów o 52,41% w porównaniu z poprzednim okresem.

Na Instagramie wzrost liczby użytkowników o 15,54%. Wzrost przychodów o 192% w porównaniu z poprzednim okresem.

Wnioski

Z Promotraffic współpracujemy nieprzerwanie od 2019 roku. Kompleksowa wiedza, bogate doświadczenie w branży e-commerce oraz kreatywność zespołu Promotraffic to elementy, które cenimy najbardziej. Dzięki temu wspólnie realizujemy cele, czego efektem jest dynamiczny wzrost świadomości naszej marki, co przekłada się na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży. Gorąco polecamy agencję jako odpowiedzialnego Partnera do współpracy w zakresie działań Social Media - mówi Renata Piątkowska, manager e-commerce z Rikoland.

Dzięki dobrej komunikacji i nieustannej analizie mogliśmy wdrożyć skuteczne rozwiązania, które przyczyniły się do wzrostu biznesu Klienta.

Monika Michalik

Social Media Specialist
Consultant

Grzegorz Maliszewski

Head of Business Development

+48 577 997 701

g.maliszewski@promotraffic.pl

Skontaktuj się z nami!

Zostaw nam kontakt do Ciebie. Skontaktujemy się następnego dnia!

Zaznacz pole powyżej*
ebook image

Pobierz bezpłatny e-book

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "Digital marketing dla e-commerce " bezpośrednio na Twoją skrzynkę.