Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Poznaj szczegóły kampanii PPC dla Ekomaluch, która została uznana najlepszą w Europie w kategorii Best Low Budget Campaign (PPC)

133,45%, wzrostu liczby sesji
128,90% wzrostu liczby użytkowników
177,95%. wzrostu konwersji wspomaganych

Współpraca z marką z branży farmaceutycznej rozpoczęła się pod koniec w 2018 roku. Początkowo realizowania była strategia SEO, której celem było wypracowanie odpowiednich pozycji kluczowych fraz kluczowych w wyszukiwarce. W maju 2021 roku działania na blogu zostały rozszerzone o współpracę z działem Content Marketing. Strategia content marketingowa zakładała dogłębną analizą działań konkurencji, stworzenie konceptu strategiczno-kreatywnego oraz wyznaczenie mierzalnych KPI dla treści. Artykuły stworzone w oparciu o strategię CM oraz stały monitoring treści, pomogły osiągnąć założone cele. Dzięki temu możemy zaobserwować rozwój sfery blogowej naszego klienta. Dogłębna analiza działań konkurencji, strategia, wyznaczenie mierzalnych KPI oraz stały monitoring treści, pomogły na rozwój sfery blogowej naszego klienta.

Wstęp

Dobrze działająca strategia content marketingowa oparta jest o mierzalne cele. Rozwijając biznes naszego klienta, kładliśmy nacisk przede wszystkim na:

- zwiększeniu rozpoznawalności brandu,

- dotarcie do nowych użytkowników oraz lojalizacja użytkowników powracających,

- zwiększenie ruchu generowanego przez blog z bezpłatnych wyników wyszukiwania,

- zwiększenie udziału bloga w wielokanałowych ścieżkach transakcji.

Problem

Blog Naszego klienta działał już od 2018 roku. Treści zamieszczane na witrynie były przyjazne dla algorytmów, co mogliśmy zauważyć po dynamice słów kluczowych w obrębie strony, jednak artykuły nie odpowiadały na potrzeby użytkowników. Działania SEO w obrębie bloga były niewystarczające, ponieważ nie wykorzystywały pełnego potencjału tematycznego, a także nie reagowały na potrzeby czy zainteresowania odbiorców. W styczniu 2021 roku możemy zaobserwować liczbę sesji na poziomie 241 117, co nie jest zadowalającym wynikiem w porównaniu do liczby artykułów na blogu.

Poprzez brak odpowiedniej strategii oraz pomysłu strategiczno -kreatywnego treści docierały do niedopasowanej grupy odbiorców, a tworzony content nie nie angażował użytkowników na różnych etapach lejka zakupowego – zwłaszcza na etapie konwersji, co mogliśmy zaobserwować w postaci przychodów.

Obraz zawierający tekst

Opis wygenerowany automatycznie Obraz zawierający tekst

Opis wygenerowany automatycznie Obraz zawierający tekst

Opis wygenerowany automatycznie

Działania Content Marketingowe miały na celu zwiększenie liczby użytkowników z bezpłatnych wyników wyszukiwania oraz udziału bloga w konwersjach wspomaganych.

Dogłębna analiza pozwoliła nam stworzyć strategię Content Marketingową odpowiadającą na potrzeby użytkowników, dzięki której mogliśmy dotrzeć do szerszej grupy odbiorców oraz zaopiekować się nią na każdym etapie lejka zakupowego.

Koncepcja strategiczno-kreatywna wyodrębniła cykle artykułów, które poszerzyły zakres tematyczny na blogu. Każdy z nich odpowiadał na potrzeby innej persony oraz posiadał swój dedykowany cel w strategii Content Marketingowej. Fachowe porady ekspertów miały za zadanie odpowiadać na szczegółowe problemy użytkowników oraz ich potrzeby zakupowe. Przy konstruowaniu artykułów nie zapominaliśmy o dopasowaniu ich do zasad webwritingu oraz współtworzeniu ich zgodnie z zasadami SEO. Wytyczne do artykułów pozwoliły nam na stworzenie spójnego oraz przyjaznego dla użytkownika contentu, opartego na wiedzy eksperckiej. Wszelkie działania w obrębie bloga były stale monitorowane oraz analizowane, dzięki narzędziom analitycznym, które pozwoliły nam odpowiadać na obecne potrzeby grupy docelowej.

Rezultat

Precyzyjnie opracowana strategia Content Marketingowa oraz stały monitoring działań, pozwolił nam, osiągnąć założone KPI. W rezultacie:

1.      Zwiększyliśmy liczbę sesji o 133,45%, liczba użytkowników wzrosła o 128,90%. To, co szczególnie ważne z punktu widzenia założonych KPI dla strategii content marketingowej, to udział nowych użytkowników w treściach blogowych – zwiększyli oni swój udział w porównaniu r/r o 115,84%.

 

 

 

Źródło: Google Analytics: Dane z okresu 1-31.01.2021 do  1-31.02.2022.

Porównując dane z kwietnia 2021 - ostatniego miesiąca, w którym działania nie były prowadzone – ze styczniem 2022 roku, możemy zaobserwować wzrost ilości sesji z kanału organic o 111,70%, wzrost liczby użytkowników o 106,84% oraz nowych użytkowników o 99,10%.

Źródło: Google Analytics: Dane z okresu. 31.03 – 30.04.2021 do  1-31.01.2022.

W porównaniu z okresem 31.03-30.04.2021 do stycznia 2022 wartość konwersji wspomaganych wzrosła o 177,95%. Analizując konwersje first click możemy zaobserwować wzrost ich wartości o 162,45%, natomiast wartość konwersji last click zwiększyła się o 100,18%. Dane te pokazują, iż dobranie artykułów do poszczególnych person oraz lejka zakupowego, a także wdrożone rekomendacje zaowocowały większym udziałem bloga w generowaniu przychodów.

2.      Wzrost liczby konwersji wspomaganych, konwersji first click oraz konwersji last click. Dzięki rekomendacji wdrożenia karuzeli produktowej obserwujemy dynamiczny wzrost przychodów na blogu klienta, gdzie w porównaniu r/r zauważamy wzrost wartości konwersji wspomaganych o 256,08%, wzrost wartości konwersji first click o 223,72% oraz wzrost wartości konwersji last click o 136,21%.
Wzrost wartości konwersji pochodzących z pierwszego kliknięcia spowodowana jest wdrożeniem rekomendacji związanych z doborem dedykowanych produktów dla użytkowników oraz ich wyeksponowaniem w postaci karuzeli produktowej.

3.      Wzrost liczby słów kluczowych w TOP 1 o 271,9% oraz w TOP3 o 216,6%. Taki wynik bezpośrednio przełożył się na wyższe pozycje artykułów w wyszukiwarce, a co za tym idzie – na większy ruch w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

Źródło: Ahrefs

4.      Porównując pozycję bloga w organicznych wynikach wyszukiwania na przestrzeni ostatniego roku, możemy zaobserwować znaczny wzrost wyników, dzięki odpowiednio dopasowanym działaniom contentowym, które przełożyły się na realizację założonych celów.

 

Wnioski

Case study naszego klienta pokazuję, jakie znaczenie oraz wpływ na wyniki ma opracowanie strategii dla naszego biznesu. Nie bez powodu content marketing stał się jednym z TOP10 trendów w e-commerce w 2021 oraz 2022 roku. Generowanie artykułów wyłącznie pod wytyczne SEO są już dla użytkownika niewystarczające. Obowiązkowym elementem każdego dobrze przemyślanego biznesu jest oparcie go o odpowiednią strategię Content Marketingową oraz potrzeby nasz klientów. Hasło „Content is King” powinno być dewizą każdej, świadomej marki.

Obowiązkowym elementem każdego dobrze przemyślanego biznesu jest oparcie go o odpowiednią strategię Content Marketingową oraz potrzeby nasz klientów. Hasło „Content is King” powinno być dewizą każdej, świadomej marki.

Paulina Urbańska

Content Marketing Specialist
Consultant

Grzegorz Maliszewski

Head of Business Development

+48 577 997 701

g.maliszewski@promotraffic.pl

Skontaktuj się z nami!

Zostaw nam kontakt do Ciebie. Skontaktujemy się następnego dnia!

Zaznacz pole powyżej*
ebook image

Pobierz bezpłatny e-book

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "Digital marketing dla e-commerce " bezpośrednio na Twoją skrzynkę.