Precyzyjnie opracowana strategia Content Marketingowa oraz stały monitoring działań, pozwolił nam, osiągnąć założone KPI. W rezultacie:
1. Zwiększyliśmy liczbę sesji o 133,45%, liczba użytkowników wzrosła o 128,90%. To, co szczególnie ważne z punktu widzenia założonych KPI dla strategii content marketingowej, to udział nowych użytkowników w treściach blogowych – zwiększyli oni swój udział w porównaniu r/r o 115,84%.

Źródło: Google Analytics: Dane z okresu 1-31.01.2021 do 1-31.02.2022.
Porównując dane z kwietnia 2021 - ostatniego miesiąca, w którym działania nie były prowadzone – ze styczniem 2022 roku, możemy zaobserwować wzrost ilości sesji z kanału organic o 111,70%, wzrost liczby użytkowników o 106,84% oraz nowych użytkowników o 99,10%.

Źródło: Google Analytics: Dane z okresu. 31.03 – 30.04.2021 do 1-31.01.2022.
W porównaniu z okresem 31.03-30.04.2021 do stycznia 2022 wartość konwersji wspomaganych wzrosła o 177,95%. Analizując konwersje first click możemy zaobserwować wzrost ich wartości o 162,45%, natomiast wartość konwersji last click zwiększyła się o 100,18%. Dane te pokazują, iż dobranie artykułów do poszczególnych person oraz lejka zakupowego, a także wdrożone rekomendacje zaowocowały większym udziałem bloga w generowaniu przychodów.


2. Wzrost liczby konwersji wspomaganych, konwersji first click oraz konwersji last click. Dzięki rekomendacji wdrożenia karuzeli produktowej obserwujemy dynamiczny wzrost przychodów na blogu klienta, gdzie w porównaniu r/r zauważamy wzrost wartości konwersji wspomaganych o 256,08%, wzrost wartości konwersji first click o 223,72% oraz wzrost wartości konwersji last click o 136,21%.
Wzrost wartości konwersji pochodzących z pierwszego kliknięcia spowodowana jest wdrożeniem rekomendacji związanych z doborem dedykowanych produktów dla użytkowników oraz ich wyeksponowaniem w postaci karuzeli produktowej.


3. Wzrost liczby słów kluczowych w TOP 1 o 271,9% oraz w TOP3 o 216,6%. Taki wynik bezpośrednio przełożył się na wyższe pozycje artykułów w wyszukiwarce, a co za tym idzie – na większy ruch w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

Źródło: Ahrefs
4. Porównując pozycję bloga w organicznych wynikach wyszukiwania na przestrzeni ostatniego roku, możemy zaobserwować znaczny wzrost wyników, dzięki odpowiednio dopasowanym działaniom contentowym, które przełożyły się na realizację założonych celów.