• 0
  • SEO
  • UX
PromoTraffic
Napisane przez
PromoTraffic

Puccini to jedna z bardziej rozpoznawalnych marek w branży galanterii skórzanej. Nasza współpraca rozpoczęła się w sierpniu 2016 roku i w tym czasie udało nam się podnieść współczynnik konwersji e-commerce o 505%, doprowadzić do wzrostu liczby transakcji o 575% oraz wzrostu przychodów o 750%. Sprawdźcie jak to osiągnęliśmy!

Kim jest klient?

Marka Puccini to lider na polskim rynku w branży galanterii skórzanej. Od 17 lat kreuje i wyznacza trendy, oferując walizki, portfele skórzane męskie i damskie, torebki damskie, ekskluzywny bagaż podręczny i galanterię skórzaną. Produkty cechuje najwyższa jakość i precyzja wykonania, dbałość o detale, niepowtarzalny styl. Marka stale się rozwija, notując w ostatnim czasie duże wzrosty sprzedaży.

Cel klienta

Celem wyznaczonym przez klienta było zwiększenie przychodów z kampanii AdWords o minimum 30% w kolejnym kwartale. Dodatkowo wyznaczyliśmy sobie kolejne cele związane z:

  •  obniżeniem kosztów konwersji kampanii AdWords,
  •  wzrostem współczynnika konwersji e-commerce,
  • wzrostem liczby transakcji,
  • poprawą ruchu jakościowego.

Grupa docelowa

Na początkowych etapach naszych działań skupiliśmy się na dokładnym określeniu persony. Pod uwagę wzięliśmy ostatnie 6 miesięcy, uwzględniając wszystkie źródła ruchu. Nasze analizy pokazały, że potencjalnym klientem są mężczyźni w wieku 25-44, którzy generują najwyższy współczynnik konwersji e-commerce. Drugą grupą, do której szczególnie warto kierować działania są kobiety w wieku 25-34, które generowały największą liczbę transakcji oraz jeden z najwyższych współczynników konwersji e-commerce. Dodatkowo wykazywały się dużym zaangażowaniem, które przejawiało się stosunkowo wysoką głębokością wizyt i średnim czasem trwania sesji oraz stosunkowo niskim odsetkiem współczynnika odrzuceń.

Screenshot_1.png
Do analizy grupy docelowej poza danymi z Google Analytics wykorzystujemy także narzędzie – Fasttony. Dzięki niemu na bazie maili przeprowadzamy analizę Audience Knowledge, co daje możliwość poznania danych demograficznych, zainteresowań i cech wspólnych analizowanej grupy. Wykorzystując tę wiedzę, mamy możliwość tworzenia lepiej dopasowanych  reklam.
wiek.png
płec.png

W jaki sposób zwiększyliśmy przychody klienta?

Pierwszym krokiem było stworzenie odpowiedniej strategii działania w ramach działań Google AdWords, wykorzystując różne typy kampanii dopasowane do lejka zakupowego potencjalnych internautów:
1) Strategia w sieci wyszukiwania
W ramach kampanii w sieci wyszukiwania, używane wcześniej słowa kluczowe zostały wyselekcjonowane, a te najbardziej wartościowe dodane do nowych kampanii poprzez użycie różnych typów dopasowania słów kluczowych. Dodatkowo dodane zostały również nowe słowa kluczowe, które odpowiadały promowanym produktom. Naszym celem było zwiększenie udziału w wyświetleniach dla najbardziej istotnych słów kluczowych. W celu zwiększenia powierzchni reklamowej, stworzenia konkurencyjnych reklam i zwiększenia średniej pozycji w każdej kampanii zostały utworzone dedykowane rozszerzone reklamy tekstowe, które były dostosowywane do prowadzonych działań np. promocji czasowych. Ponadto wykorzystane zostały rozszerzenia reklam m.in. linków do podstron, objaśnień, informacji w witrynie, cen, dzięki czemu reklama stała się bardziej widoczna, co wpłynęło na wzrost współczynnika klikalności, a tym samym spadek średniego CPC.
Screenshot_2.png

Mając wiedzę o potencjalnych odbiorcach, mogliśmy kierować do nich bardziej dopasowane przekazy. Kampanie były na bieżąco optymalizowane, także pod kątem wykluczania nietrafnych zapytań.

Analizując godziny konwersji, stawki zostały dostosowane do godzin, w których generowana była największa ilość transakcji i przekładało się to jednocześnie na najwyższe współczynniki konwersji:

2 - godziny copy.png
Ponadto dokładnie zostały przeanalizowane miejscowości, w których współczynnik konwersji był stosunkowo niski bądź wysoki. W ramach tych działań stawki zostały adekwatnie podwyższone lub obniżone.
3 - lokalizacja copy.png
Dodatkowo uwzględniając fakty, że:
  •  75% użytkowników zapoznaje się z danymi produktami na co najmniej trzech urządzeniach;
  •  3% użytkowników dokonuje ostatecznie zakupu na mobile;
  •  w Polsce liczba wyszukiwań mobilnych rośnie co roku o 50%;
  •  urządzenia mobilne służą do wyszukiwań ogólnych, pojawiających się na początkowych etapach ścieżki zakupowej;
  •  jedna trzecia działań w Internecie odbywa się na urządzeniach mobilnych;
  •  prognozuje się coroczny 16% wzrost reklam mobilnych;
  •  każdego dnia korzystamy z komórek przez 177 minut i sprawdzamy je 150 razy, a przeciętna długość sesji trwa 1 min 10 s;
  •  użytkownicy konsumują treści szybciej na urządzeniach mobilnych niż desktopach;
  •  szacuje się, że już w tym roku 75% globalnej konsumpcji Internetu będzie dokonywało się na urządzeniach mobilnych;

w prowadzonych kampaniach uwzględniliśmy urządzenia mobilne, odpowiednio dostosowując stawki.

Dodatkowo, mając na uwadze, że wartościowy użytkownik wraca na stronę do 3 razy, bardzo istotny w naszych działaniach był remarketing prowadzony zarówno w sieci wyszukiwania, jak i w sieci reklamowej.

W ramach działań w sieci wyszukiwania, został utworzony remarketing w wyszukiwarce (RLSA) mający na celu powrót z komunikatem do osób, które wcześniej były już na stronie. Wykorzystane zostały tutaj listy z tzw. hard userami, a więc użytkownikami wykazującymi się większym zaangażowaniem na stronie oraz osoby, które dodały produkty do koszyka czy przeglądały określone kategorie produktów.

2) Kampanie w sieci reklamowej
Na początkowym etapie skupiliśmy się nad utworzeniem i uruchomieniem kampanii remarketingowej oraz remarketingu dynamicznego. Ten typ kampanii był dla nas szczególnie ważny, ponieważ analizując grupę odbiorców zauważyliśmy, że prawie 8-krotnie wyższy współczynnik konwersji e-commerce odnotowali użytkownicy powracający. Dodatkowo kierowaliśmy się faktem, że wartościowi użytkownicy powracają na stronę.
3) Kampanie PLA
Ostatnim typem wykorzystanym przez nas kampanii była kampania produktowa. Nasze działania zostały podzielone etapowo, dlatego na początku skupiliśmy się tylko na wyświetlaniu jednego typu produktów, który generował najwyższy współczynnik konwersji oraz największą liczbę transakcji. Następnie, oceniając skuteczność pozostałych typów produktów, uruchomiliśmy dodatkowe kampanie i grupy reklamowe, kategoryzując każdy z segmentów produktów.
promotraffic rakieta 2 970x90.png

Efekty działań kampanii AdWords

Działania prowadzone w okresie marzec-maj 2017 poskutkowały kilkukrotnym wzrostem liczby transakcji, przychodów i współczynnika konwersji e-commerce. Dla porównania wybraliśmy okres wyprzedażowy grudzień 2016-luty 2017. Nie możemy naszych danych odnieść do analogicznego okresu z poprzedniego roku, ponieważ wtedy działania online nie były prowadzone.

W okresie marzec-maj 2017, porównując go do okresu grudzień 2016-luty 2017, realizowaliśmy kampanie przy mniejszym budżecie o ponad 18%. Od momentu rozpoczęcia działań marketingowych w marcu 2017 roku już w pierwszym miesiącu przychody klienta wzrosły o 776%, przy równoczesnym wzroście współczynnika konwersji e-commerce o 742% i liczby transakcji o prawie 708%.

W okresie marzec-maj 2017 i grudzień 2016-luty 2017 widoczny jest wyraźny wzrost współczynnika konwersji e-commerce o 505%, wzrost liczby transakcji o 575% oraz wzrost przychodów o 750%.

Biorąc pod uwagę wszystkie źródła ruchu, widoczność w sieci od początku istnienia, aż do czasu kiedy rozpoczęliśmy prowadzenie kampanii AdWords rosła średnio o 20% generując średnio o 11%  większe przychody miesiąc do miesiąca. Analizując okres od początku prowadzenia działań online do maja 2017 (kiedy prowadziliśmy już przez 3 miesiące działania reklamowe), przychody ze wszystkich źródeł wzrosły średnio o 28%.

e1.png
Poniżej porównanie efektów działań z okresu marzec-maj 2017 do grudzień 2016-luty 2017:
  • wzrost współczynnika konwersji e-commerce o 505%,
4 - współczynnik konwersji.png
  • wzrost liczby transakcji o 575%,
5 - transakcje copy.png
  • wzrost przychodów o 750%.
6 - przychody (1).png

Dodatkowo poprawie uległ ruch jakościowy na stronie, co widoczne było we wzroście o 31% głębokości wizyt oraz spadku o 20% współczynnika odrzuceń.

Prowadzone przez nas działania wpłynęły także na wzrost przychodów i transakcji ze wszystkich kanałów. Biorąc pod uwagę wszystkie źródła ruchu, widoczny jest 110% wzrost liczby transakcji oraz 163% wzrost przychodów. Na poniższym wykresie widoczny jest systematyczny wzrost liczby transakcji ze wszystkich źródeł:

e2.png

Kampanie AdWords stanowiły także funkcję wspierającą przy realizacji konwersji wspomaganych. Oznacza to, że dany użytkownik na ścieżce prowadzącej do konwersji przynajmniej raz trafił na stronę z ruchu płatnego, ale ostatecznie transakcji dokonał z innego źródła. W okresie od marca 2017 do maja 2017, w porównaniu do okresu grudzień 2016 do luty 2017, odnotowaliśmy ponad 237% wzrost transakcji wspomaganych.

Wzrost liczby transakcji wspomaganych widoczny był z miesiąca na miesiąc:

e3.png
Porównując dwa modele atrybucji: first-click i last-click zauważyć można, że kampanie AdWords według modelu pierwszej interakcji w porównaniu z modelem ostatniej interakcji mają ponad 102% większy udział w konwersji:
e4.png

Tworząc i optymalizując kampanię działamy według określonego wcześniej planu. Rozbudowujemy kampanie DSA o najważniejsze kategorie produktowe. Jest ona szczególnie ważna dla sklepów o dużym asortymencie.

Szacuje się, że w Polsce poczty Gmail używa ponad 5 mln użytkowników. W związku z tym w okresie wakacyjnym wdrażamy kampanie GSP kierowaną na najważniejsze słowa pojawiające się w treści wiadomości e-mail. Związane są z wakacjami, podróżami czy najważniejszymi biurami podróży. Ich celem jest dostarczenie komunikacji promocyjnej dotyczącej kategorii walizek Puccini targetowanej na zainteresowania i tematy związane z biurami podróży czy wakacjami.

Dodatkowe nasze działania skupimy na kanale YouTube, który stanowi drugą wyszukiwarkę. Główną grupą docelową są osoby w wieku 18-34 lata, które oglądają w serwisie ponad 6 mln godzin wideo miesięcznie. Dzięki takiemu zaangażowaniu YouTube ma miesięcznie większy bądź taki sam zasięg jak największe stacje telewizyjne. Reklamy wideo stają się coraz atrakcyjniejszą formą przekazu. 77% Polaków ogląda wideo w domu oraz podczas podróży, wakacji czy w komunikacji miejskiej. Według prognoz PWC, reklama wideo ma odnotowywać ponad 32% wzrost rocznie dlatego, podążając za trendami, wykorzystamy również ten kanał do promocji produktów dzięki banerom wyświetlanym obok filmów promocyjnych dotyczących biur podróży lub wakacji.                                               

promotraffic rakieta 2 970x902.png

Opinia


Współpracę z Agencją PromoTraffic rozpoczęliśmy od działań SEO. Po kilku miesiącach owocnej współpracy w tym obszarze zdecydowaliśmy się na powierzenie Agencji również prowadzenia naszych kampanii AdWords. Przebudowa kampanii, jej systematyczne prowadzenie i optymalizowanie, bieżące uzupełnianie o pojawiające się promocje spowodowały znaczne wzrosty tak ruchu, jak – co dla nas najważniejsze – przychodów z kampanii. Mam nadzieję, że dalsza współpraca przyniesie nam jeszcze więcej korzyści.

Piotr Kotnis - Pełnomocnik Zarządu

PromoTraffic
Napisane przez
PromoTraffic

Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną od Promotraffic Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-415), ul. Wadowicka 8a (dalej: „Promotraffic”) dotyczących produktów i usług Promotraffic zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. oświadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 1219 z późn. zm.). Zapoznałem/zapoznałam się z klauzulą informacyjną. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem moich danych osobowych przez Promotraffic.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowych przez Promotraffic Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-415), ul. Wadowicka 8a (dalej: „Promotraffic”) zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 922 z późn. zm.). Zapoznałem/zapoznałam się z klauzulą informacyjną. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem moich danych osobowych przez Promotraffic.