Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Poznaj szczegóły kampanii PPC dla Ekomaluch, która została uznana najlepszą w Europie w kategorii Best Low Budget Campaign (PPC)

507% wzrostu ruchu organicznego
730% wzrostu "niebrandowych" wejść na stronę
470% wzrostu widoczności strony w TOP10

Case study Sanostol

We wrześniu 2016 roku przed działem SEO w PromoTraffic zostało postawione bardzo ambitne zadanie – zwiększenie widoczności i ruchu na stronie klienta z branży medycznej.

Wstęp

Pomysłem na przyciągnięcie większej ilości użytkowników na stronę www.sanostol.pl było stworzenie i rozbudowa Poradnika dla Rodziców pod patronatem marki Sanostol. Pomysł nasunął się po analizie grupy docelowej, którą są w znacznej większości kobiety w wieku 25-34 lata. Jak wynika z badań Eurostatu, większość kobiet w tym wieku to matki:

Poradnik ten podzielony został na 4 kategorie:

  • Witaminy i substancje odżywcze
  • Zdrowe odżywianie
  • Zdrowie dziecka
  • Zdrowy rozwój dziecka

W każdej kategorii przez 12 miesięcy publikowane były artykuły pisane przez osoby specjalizujące się w branży medycznej i żywieniowej. Każdy z artykułów przeszedł także przez recenzje ekspertów współpracujących z marką Sanostol, co sprawiło, że były one dużą wartością dla rodziców czytających Poradnik, w którym znajdą potwierdzone informacje na temat zdrowia i diety swoich pociech.

Od września 2016 do września 2017 do Poradnika zostało dodanych 65 artykułów. Każdy z artykułów oprócz dokładnego sprawdzenia pod kątem merytorycznym został także zoptymalizowany pod kątem wyszukiwarki Google.

Problem

Strona ta jest wizytówką marki, na której prezentowane są 4 produkty marki Sanostol. Nie można ich jednak zakupić poprzez witrynę, co utrudnia przyciągnięcie uwagi użytkownika i sprawia, że witryny tego typu często narażone są na duży współczynnik odrzuceń.

Mimo, że marka Sanostol jest znana i ceniona przez rodziców już od kilkunastu lat, to początkowo ruch na stronie sięgał zaledwie kilkuset wejść miesięcznie.

Rezultat

Pierwszym widocznym efektem rozbudowy Poradnika dla rodziców był wzrost ruchu organicznego. Można było go zauważyć już po pierwszych 2-óch miesiącach. Z każdym kolejnym artykułem ilość odwiedzin i nowych użytkowników rosła.

 

Obecnie w porównaniu do września 2016 ruch organiczny wzrósł o >500% w stosunku rok do roku:

Źródło: Google Analytics

 

Wraz z dodawaniem kolejnych artykułów wzrastała także liczba słów kluczowych, które nie były związane bezpośrednio z marką Sanostol.

Ostatecznie porównując liczbę słów “non brand” z września 2016 i liczbę z września 2017 zauważymy 730% wzrost “niebrandowych” wejść na stronę:

Źródło: Opracowanie własne

 

Sukcesywnie wzrastała także widoczność strony w TOP3 i TOP10 na coraz to większą liczbę słów kluczowych.

Obecnie zanotowaliśmy systematyczny wzrost widoczności strony w TOP3 w stosunku do września 2016:

oraz 470% wzrost widoczności strony w TOP10:

Źródło: https://www.senuto.com/

 

Warto dodać także, że monitorowana była także popularność artykułów publikowanych pod patronatem Sanostolu. Po analizie odnośników strony sanostol.pl okazało się, że użytkownicy w sposób naturalny dzielili się publikacjami z Poradnika na portalach społecznościowych, np.:

http://emaluszki.pl/forum/index.php?/topic/4095-przeziebienia/page__pid__31429__st__0&

http://fajnamama.pl/forum/temat/przedszkole-a-katar/4/

http://brzuchatki.pl/forum/index.php?&topic=425.msg16473

http://brzuchatki.pl/forum/index.php?&topic=536.0

 

 

Kolejne wyzwanie dotyczące zwiększenia ruchu organicznego zakończone sukcesem! Głównym punktem strategii było regularne produkowanie eksperckich treści, które w sposób regularny pojawiały się w zakładce poradnikowej i z czasem można było zaobserwować znaczne wzrosty widoczności, dzięki czemu cele zostały osiągnięte!

Michał Gwódź

Head of SEO Development

Zobacz podobne case studies

Consultant

Grzegorz Maliszewski

Head of Business Development

+48 577 997 701

g.maliszewski@promotraffic.pl

Skontaktuj się z nami!

Zostaw nam kontakt do Ciebie. Skontaktujemy się następnego dnia!

Zaznacz pole powyżej*
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "Digital marketing dla e-commerce " bezpośrednio na Twoją skrzynkę.