Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Poznaj szczegóły kampanii PPC dla Ekomaluch, która została uznana najlepszą w Europie w kategorii Best Low Budget Campaign (PPC)

3337% wzrost sesji rok do roku
2870% wzrost przychodów rok do roku
1933% wzrost liczby transakcji rok do roku

Shoperly to wielobranżowy sklep internetowy z akcesoriami do domu i ogrodu w atrakcyjnych cenach, a także oferujący artykuły dla dzieci oraz akcesoria fitness. 

Wstęp

Współpracę z Shoperly rozpoczęliśmy w październiku 2019 r., kiedy trwały jeszcze prace nad budową e-sklepu. Podstawą naszych działań było wdrożenie zmian z audytu na wersji testowej oraz ustalenie drzewka kategorii na podstawie analizy słów kluczowych – jeszcze przed publikacją domeny. Poprzez analizy, przygotowanie dopasowanej strategii SEO oraz dobry kontakt z klientem zwiększyliśmy rozpoznawalność marki w Internecie i w efekcie doprowadziliśmy również do wzrostu sprzedaży z bezpłatnych wyników wyszukiwania.

Problem

Największe wyzwania przed jakimi stanęliśmy, to:
•    Nowa domena. Strona była „świeża”, ponieważ ruszyła w grudniu 2019 r. W związku z tym zdobycie widoczności, a co najważniejsze dla klienta – przychodów w sklepie, wymagało dużego nakładu pracy: przede wszystkim stworzenia dopasowanej strategii na podstawie wielu analiz oraz monitoringu jej efektywności.
•    Zmienny asortyment. Przez pierwsze miesiące często pojawiał się nowy asortyment,  więc najważniejsza była comiesięczna aktualizacja strategii SEO. Wszystko po to, aby skupiać się na sezonowych kategoriach, w których asortyment przez najbliższe miesiące stawał się coraz liczniejszy. 
•    Duplikacja opisów produktów. Klient posiada również drugą domenę, na której znajduje się ten sam asortyment. Początkowo klient starał się, aby opisy różniły się od siebie, jednak z czasem duża liczba produktów i zmieniający się w krótkim czasie asortyment sprawił, że część opisów produktów na obu e-sklepach była taka sama. 


Pierwszy rok współpracy upłynął pod hasłem analiz. Co zostało wykonane?
1.    Analiza duplikacji treści - przygotowanie zestawienia adresów URL, na których znajdują się zduplikowane treści.
2.    Analiza sitemapy, która pozwoliła na wykrycie błędów na stronie.
3.    Analiza adresów URL - przygotowanie zestawienia adresów URL, na których powinny zostać dodane canonicale oraz przekierowania.
4.    Analiza Index Bloat, która pozwoliła wykryć błędy związane z indeksacją Shoperly.de, niemiecką wersją językową, która wtedy nie była przygotowana i zawierała treści w języku polskim.
5.    Analiza map ciepła - przygotowanie prezentacji, w której zostały przedstawione wnioski i zalecenia na podstawie zebranych danych.
6.    Analiza kategorii - polegająca na sprawdzeniu potencjału w celu utworzenia nowych lub scalenia kategorii o małej liczbie produktów.
7.    Strategia SEO - przygotowywana co miesiąc na podstawie konkurencji w TOP10 oraz sezonowości.
8.    Analiza profilu linków – pozwala wykryć linki niskiej jakości, które mogą zaszkodzić witrynie.
Równolegle do analiz co miesiąc były przygotowywane opisy kategorii, artykuły na bloga, a także pozyskiwane linki poprzez artykuły branżowe oraz buzz marketing.

Rezultat


Źródło: Google Analytics

Pierwsze efekty były widoczne po 4 miesiącach współpracy. Jednak duże wzrosty sesji i przychodów z wyników organicznych udało nam się osiągnąć po kilku miesiącach w okresie przedświątecznym. Na efekty warto było czekać!

 


Źródło: Google Analytics

Powyższy wykres przedstawia dane ze stycznia 2021 r. w porównaniu do stycznia 2020 r. Wzrost sesji o 3337%, a przychodów o 2870%. Obserwujemy również duży spadek współczynnika odrzuceń. Wynika to z faktu, że na początku ruch był znacznie mniejszy i generowali go głównie deweloperzy.

Źródło: Senuto

W przeciągu 13 miesięcy udało nam się zbudować widoczność od zera do:
•    38 słów kluczowych w TOP3,
•    480 słów kluczowych w TOP10,
•    6857 słów kluczowych w TOP50.

Wnioski

Podczas budowania widoczności nowego sklepu online przy prężnie działającej konkurencji, uzyskanie wysokiej pozycji na frazach o dużym potencjale wymaga o wiele więcej czasu niż zazwyczaj oraz regularnych, bieżących analiz. Efekty jednak po kilku miesiącach przychodzą, więc warto być cierpliwym! 

Poprzez analizy, przygotowanie dopasowanej strategii SEO oraz dobry kontakt z klientem budujemy rozpoznawalność tej marki w Internecie. Dzięki temu obserwujemy wzrosty sprzedaży z bezpłatnych wyników wyszukiwania. A to dopiero początek drogi :blush:

Justyna Dzielińska

Specjalistka SEO

Zobacz podobne case studies

43,02%
wzrostu współczynnika konwersji dla google / cpc

Case study - Minti Shop

Zobacz, jak w krótkim czasie udało nam się zwiększyć przychody Minti Shop o ponad 12%!

534%
Średni ROAS z kampanii PLA

Case Study Ekomaluch

Zobacz, jak zwiększyliśmy ilość liczby transakcji dla naszego klienta o 51,84%! 

Consultant

Grzegorz Maliszewski

Head of Business Development

+48 577 997 701

g.maliszewski@promotraffic.pl

Skontaktuj się z nami!

Zostaw nam kontakt do Ciebie. Skontaktujemy się następnego dnia!

Zaznacz pole powyżej*
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "Digital marketing dla e-commerce " bezpośrednio na Twoją skrzynkę.