Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Chcesz prowadzić skuteczne kampanie reklamowe? Dowiedz się więcej o Adwords na sterydach

+750% wzrostu przychodów
+575% wzrostu liczby transakcji
+505% wzrostu współczynnika konwersji e-commerce

Case study Puccini

Puccini to jedna z bardziej rozpoznawalnych marek w branży galanterii skórzanej. Nasza współpraca rozpoczęła się w sierpniu 2016 roku i w tym czasie udało nam się podnieść współczynnik konwersji e-commerce o 505%, doprowadzić do wzrostu liczby transakcji o 575% oraz wzrostu przychodów o 750%. Sprawdźcie jak to osiągnęliśmy!

Wstęp

Marka Puccini to lider na polskim rynku w branży galanterii skórzanej. Od 17 lat kreuje i wyznacza trendy, oferując walizki, portfele skórzane męskie i damskie, torebki damskie, ekskluzywny bagaż podręczny i galanterię skórzaną. Produkty cechuje najwyższa jakość i precyzja wykonania, dbałość o detale, niepowtarzalny styl. Marka stale się rozwija, notując w ostatnim czasie duże wzrosty sprzedaży.

 

Problem

Cel klienta

Celem wyznaczonym przez klienta było zwiększenie przychodów z kampanii AdWords o minimum 30% w kolejnym kwartale. Dodatkowo wyznaczyliśmy sobie kolejne cele związane z:

  •  obniżeniem kosztów konwersji kampanii AdWords,

  •  wzrostem współczynnika konwersji e-commerce,

  • wzrostem liczby transakcji,

  • poprawą ruchu jakościowego.

Rezultat

Działania prowadzone w okresie marzec-maj 2017 poskutkowały kilkukrotnym wzrostem liczby transakcji, przychodów i współczynnika konwersji e-commerce. Dla porównania wybraliśmy okres wyprzedażowy grudzień 2016-luty 2017. Nie możemy naszych danych odnieść do analogicznego okresu z poprzedniego roku, ponieważ wtedy działania online nie były prowadzone.

W okresie marzec-maj 2017, porównując go do okresu grudzień 2016-luty 2017, realizowaliśmy kampanie przy mniejszym budżecie o ponad 18%. Od momentu rozpoczęcia działań marketingowych w marcu 2017 roku już w pierwszym miesiącu przychody klienta wzrosły o 776%, przy równoczesnym wzroście współczynnika konwersji e-commerce o 742% i liczby transakcji o prawie 708%.

W okresie marzec-maj 2017 i grudzień 2016-luty 2017 widoczny jest wyraźny wzrost współczynnika konwersji e-commerce o 505%, wzrost liczby transakcji o 575% oraz wzrost przychodów o 750%.

Biorąc pod uwagę wszystkie źródła ruchu, widoczność w sieci od początku istnienia, aż do czasu kiedy rozpoczęliśmy prowadzenie kampanii AdWords rosła średnio o 20% generując średnio o 11%  większe przychody miesiąc do miesiąca. Analizując okres od początku prowadzenia działań online do maja 2017 (kiedy prowadziliśmy już przez 3 miesiące działania reklamowe), przychody ze wszystkich źródeł wzrosły średnio o 28%.

e1.png

Poniżej porównanie efektów działań z okresu marzec-maj 2017 do grudzień 2016-luty 2017:

  • wzrost współczynnika konwersji e-commerce o 505%,

4 - współczynnik konwersji.png

  • wzrost liczby transakcji o 575%,

5 - transakcje copy.png

  • wzrost przychodów o 750%.

6 - przychody (1).png

Dodatkowo poprawie uległ ruch jakościowy na stronie, co widoczne było we wzroście o 31% głębokości wizyt oraz spadku o 20% współczynnika odrzuceń.

Prowadzone przez nas działania wpłynęły także na wzrost przychodów i transakcji ze wszystkich kanałów. Biorąc pod uwagę wszystkie źródła ruchu, widoczny jest 110% wzrost liczby transakcji oraz 163% wzrost przychodów. Na poniższym wykresie widoczny jest systematyczny wzrost liczby transakcji ze wszystkich źródeł:

e2.png

Kampanie AdWords stanowiły także funkcję wspierającą przy realizacji konwersji wspomaganych. Oznacza to, że dany użytkownik na ścieżce prowadzącej do konwersji przynajmniej raz trafił na stronę z ruchu płatnego, ale ostatecznie transakcji dokonał z innego źródła. W okresie od marca 2017 do maja 2017, w porównaniu do okresu grudzień 2016 do luty 2017, odnotowaliśmy ponad 237% wzrost transakcji wspomaganych.

Wzrost liczby transakcji wspomaganych widoczny był z miesiąca na miesiąc:

e3.png

Porównując dwa modele atrybucji: first-click i last-click zauważyć można, że kampanie AdWords według modelu pierwszej interakcji w porównaniu z modelem ostatniej interakcji mają ponad 102% większy udział w konwersji:

e4.png

Tworząc i optymalizując kampanię działamy według określonego wcześniej planu. Rozbudowujemy kampanie DSA o najważniejsze kategorie produktowe. Jest ona szczególnie ważna dla sklepów o dużym asortymencie.

Szacuje się, że w Polsce poczty Gmail używa ponad 5 mln użytkowników. W związku z tym w okresie wakacyjnym wdrażamy kampanie GSP kierowaną na najważniejsze słowa pojawiające się w treści wiadomości e-mail. Związane są z wakacjami, podróżami czy najważniejszymi biurami podróży. Ich celem jest dostarczenie komunikacji promocyjnej dotyczącej kategorii walizek Puccini targetowanej na zainteresowania i tematy związane z biurami podróży czy wakacjami.

Dodatkowe nasze działania skupimy na kanale YouTube, który stanowi drugą wyszukiwarkę. Główną grupą docelową są osoby w wieku 18-34 lata, które oglądają w serwisie ponad 6 mln godzin wideo miesięcznie. Dzięki takiemu zaangażowaniu YouTube ma miesięcznie większy bądź taki sam zasięg jak największe stacje telewizyjne. Reklamy wideo stają się coraz atrakcyjniejszą formą przekazu. 77% Polaków ogląda wideo w domu oraz podczas podróży, wakacji czy w komunikacji miejskiej. Według prognoz PWC, reklama wideo ma odnotowywać ponad 32% wzrost rocznie dlatego, podążając za trendami, wykorzystamy również ten kanał do promocji produktów dzięki banerom wyświetlanym obok filmów promocyjnych dotyczących biur podróży lub wakacji.                                               

Wnioski

Nasza współpraca rozpoczęła się w sierpniu 2016 roku i w tym czasie udało nam się podnieść współczynnik konwersji e-commerce o 505%, doprowadzić do wzrostu liczby transakcji o 575% oraz wzrostu przychodów o 750%. 

Dużym wyzwaniem było zaplanowanie i dostosowanie działań na wszystkich etapach lejka zakupowego. Kluczem do sukcesu było wprowadzenie automatyzacji i Machine Learning z wykorzystaniem zewnętrznych narzędzi na poziomie przygotowania, optymalizacji i analizy kampanii.

Aneta Piętoń

Senior PPC Specialist
Consultant

Edyta Janik

New Business

+48 792 930 276

e.janik@promotraffic.pl

Skontaktuj się z nami!

Zostaw nam kontakt do Ciebie. Skontaktujemy się następnego dnia!

Zaznacz pole powyżej*
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "od briefingu do kickoffu - Jak dobrze zacząć współpracę (nie tylko z agencją)" bezpośrednio na Twoją skrzynkę.