Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Poznaj szczegóły kampanii PPC dla Ekomaluch, która została uznana najlepszą w Europie w kategorii Best Low Budget Campaign (PPC)

45 publikacji medialnych
10 mocnych linków
300% Roas

iSPRZĘT. - to marka działająca od 2016 roku specjalizująca się w sprzedaży sprzętu, elektronarzędzi oraz narzędzi budowlanych związanych z przemysłem ciężkim, budowlanką, domem i ogrodem. Firma świadczy usługi na terenie całej Polski oraz zagranicą. Współpraca PromoTraffic z klientem rozpoczęła się 4 lata temu, w zakres której wchodzi kompleksowa obsługa SEO on-page oraz off-page. Spełniając oczekiwania Klienta, postanowiliśmy wyjść poza schematy codziennych działań, przeprowadzając kampanie kreatywną. 

Wstęp

Cele/Budżet

Celami kampanii były:, pozyskanie mocnych linków, wzmianek i publikacji SEO, zwiększenie rozpoznawalności marki w Internecie oraz podkreślenie wizerunku eksperta. Chcieliśmy, aby nasz raport odpowiadał przede wszystkim na 3 kluczowe pytania: 

  1. Mieszkańcy których miast przeznaczają na remonty najwięcej środków?

  2. Jak często mieszkańcy wybranych miast przeprowadzają remonty?

  3. W których miastach najwięcej mieszkańców wynajmuje ekipy budowlane?

Dodatkowo jako główne KPI zostały wyznaczono następujące cele: 

  • 25 publikacji 

  • 10 mocnych linków

  • 10 wzmianek brandowych 

Budżet: 20 000 PLN

Raport dostępny jest pod adresem: https://www.isprzet.pl/pl/jak-remontuja-polacy-raport-2021.html 

Problem

Strategia/Wdrożenia

Prace koncepcyjne rozpoczęły się w czerwcu 2021 roku. Z uwagi na profil Klienta finalny pomysł polegał przeprowadzeniu badania ankietowego w 10 największych miastach Polski. Ankieta miała zweryfikować, w których miastach najczęściej przeprowadzano remonty w ostatnich 3 latach, w których wydano najwięcej na ten cel oraz gdzie najczęściej zamawia się profesjonalne ekipy remontowe. Na tej podstawie opracowane zostały rankingi miast oraz kompleksowy raport,  później promowane wśród dziennikarzy najbardziej rozpoznawalnych portali w Polsce.

Badanie zostało przeprowadzone w: Krakowie, Warszawie, Katowicach, Poznaniu, Wrocławiu, Szczecinie, Białymstoku, Gdańsku, Łodzi oraz Bydgoszczy.

remonty Polaków pod lupą

Dodatkowo badanie miało na celu zweryfikowanie, w których miastach najczęściej mieszkańcy spotykają się z problemami związanymi z ekipami remontowymi (brak dostępności lub problemy generowane nierzetelnym wykonywaniem prac), gdzie najczęściej Polacy kupują sprzęt budowlany i ile na niego wydają oraz skąd czerpią wiedzę na temat wybieranych produktów budowlanych.

ranking miast w których mieszkańcy najczęściej remontująranking miast, w których najczęściej wynajmowane są ekipy budowlane

Badanie ankietowe odbyło się w formie online wykorzystując metodę CAWI. Po utworzeniu ankieta była promowana za pośrednictwem kampanii reklamowych.. Dodatkową motywacją było oferowanie zniżki na zakupy w sklepie isprzet.pl w zamian za wypełnioną ankietę. Dzięki temu udało się w wyznaczonym czasie uzyskać 1000 ankiet, na podstawie których utworzony został raport. 

ankieta

Po uzyskaniu wyników przeszliśmy do finalnej realizacji. W skład realizacji weszło 6 infografik + baner główny oraz treść raportu o łącznej długości ponad 15 000 znaków. W raporcie j opisaliśmy metodologię, najważniejsze dane, korelacje i wnioski wynikające z przeprowadzonego badania. 4 z 6 infografik przedstawiały rankingi miast, które zostały utworzone na podstawie wcześniej przyjętych założeń. Strona klienta umożliwia pobieranie infografik w oryginalnej wersji, dzięki czemu dziennikarze mogli ściągać wybrane infografiki i na tej podstawie realizować swoje publikacje. 

średnie wydatki na remontkupno materiałów budowlanych

Dodatkowo przygotowana została spersonalizowana baza tematycznie dobrych dziennikarzy oraz największych redakcji, do których następnie zostały wysłane powiadomienia prasowe z informacją o utworzeniu i opublikowaniu raportu kreatywnego.

Grupa docelowa:
 

  • Dziennikarze 

  • Redakcje informacyjne 

  • Redakcje regionalne 

  • Samorządy 

  • Radia

Do monitorowania publikacji/wzmianek wykorzystaliśmy narzędzie Brand24 oraz Google Alerts

Rezultat

W ciągu 21 dni od opublikowania raportu pisano na największych polskich portalach - m.in. TVN24, Wprost, Business Insider, Forbes, Onet - styl życia, Onet - kobieta, Polska Times, Strefa Biznesu, Muratorplus, INNPoland, Kurier Poranny, Nowiny24, Ładny Dom i wiele innych.

Publikacje poświęcone raportowi ukazywały się również na pierwszych stronach popularnych serwisów m.in. Onet oraz Forbes.

Raportowi poświęcone zostały również publikacje w mediach regionalnych m.in:. Grupa Nasze Miasto, Gazeta Wrocławska, Dziennik Zachodni, Gazeta Lubuska, Nowa Trybuna Opolska, Dziennik Łódzki, Głos Koszaliński, Kurier Lubelski, Głos Wielkopolski, Głos Szczeciński, Dziennik Bałtycki, Głos Pomorza, Nowy Sącz Nasze Miasto, Jasło Nasze Miasto, Mława Nasze Miasto oraz kilka innych.


Raport był tematem audycji radiowej na kanale Radio Eska Bydgoszcz. 

 

Podsumowując kampanię kreatywną “Remonty Polaków pod lupą” odnotowaliśmy następujące rezultaty: 

  • 45 publikacji/udostępnień raportu

  • 10 mocnych linków

  • 34 wzmianki brandowe

  • 1 audycja radiowa 

Szacunkowa wartość pozyskanych publikacji to ponad 71 000 zł na podstawie rynkowych stawek cenowych. Koszt realizacji kampanii zamknął się w granicach 20 000 zł, co daje ROAS na poziomie ponad 300%. Dodatkową i bezcenną wartością, która ma bezpośredni wpływ na widoczność strony i jakość publikacji jest fakt pozyskania linków w sposób naturalny zgodny z dyrektywami Google. 

Przeprowadzona kampania kreatywna spełniła najważniejsze aspekty niezbędne przy tworzeniu tego typu raportów, które są kluczowe:

  • Rywalizacja (ranking miast), 

  • Weryfikacja (wydatki i nawyki Polaków związane z remontami)

Wnioski

Linki pozyskane za pośrednictwem przeprowadzonej kampanii okazały się mieć bardzo dużą wartość. To jedne z najmocniejszych publikacji zewnętrznych, które udało się pozyskać od początku istnienia projektu. Wartość finansowa pozyskanych publikacji medialnych kilkukrotnie przebiła koszty poniesione przez Klienta na realizację całej akcji kreatywnej.

„Przeprowadzona kampania kreatywna spełniła najważniejsze cele, które zostały wyznaczone na początku realizacji. Strona dostała zastrzyk linków bardzo wysokiej jakości, których pozyskanie przy standardowych działaniach SEO byłoby dużo kosztowniejsze lub po prostu niemożliwe, które z pewnością przełożą się na realne efekty organiczne w perspektywie długofalowej”

Michał Gwóźdź

Expert SEO & Development
Consultant

Grzegorz Maliszewski

Head of Business Development

+48 577 997 701

g.maliszewski@promotraffic.pl

Skontaktuj się z nami!

Zostaw nam kontakt do Ciebie. Skontaktujemy się następnego dnia!

Zaznacz pole powyżej*
ebook image

Pobierz bezpłatny e-book

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "Digital marketing dla e-commerce " bezpośrednio na Twoją skrzynkę.