...
Home Blog ROI Hunter – Marcin Bajda opowiada o technologii obsługi kampanii dla e-commerce

ROI Hunter – Marcin Bajda opowiada o technologii obsługi kampanii dla e-commerce

Czas czytania : 6 min
15 września 2020

Z tego wywiadu dowiesz się:

ROI Hunter jest narzędziem do obsługi kampanii reklamowych w branży e-commerce na Facebooku oraz w platformie Google. System ten jest dedykowany dla klientów posiadających sklepy internetowe lub dla agencji reklamowych, które odpowiadają za sprzedaż swoich klientów. Narzędzie oferuje użytkownikom przede wszystkim obsługę kampanii mających na celu zwiększenie sprzedaży czy liczby konwersji poprzez zaawansowane algorytmy i rozwiązania technologiczne. 

ROI Hunter pozwala tworzyć skuteczne i zaawansowane kampanie reklamowe dla e-commerce w systemach Google, Facebook oraz Instagram. Jako jedno z niewielu narzędzi jest oficjalnym partnerem marketingowym wszystkich trzech platform. ROI Hunter posiada również rozbudowaną analitykę internetową dla e-commerce do powstałych już kampanii.

Pobierz darmowego e-booka!

Wiele kampanii w Google i na Facebooku możemy znacząco przyspieszyć i zautomatyzować – czego efektem ma być znaczący wzrost przychodów w sklepie internetowym. Więcej o platformie i jej możliwościach dowiecie się z poniższego wywiadu – z Marcinem Bajdą, Strategic Director w ROI Hunter, rozmawiał Krystian Kucharski.

Krystian Kucharski: ROI Hunter najbardziej kojarzy się z optymalizacją katalogu produktowego. Jesteś w stanie przetoczyć jakiś case, który pokaże, że nawet małe zmiany w pliku mają duży wpływ na wyniki?

Marcin Bajda: Jasne, jest tego pełno, ale zacznijmy od początku. Jeszcze kilka lat temu 90% klientów, z którymi się spotykałem (nawet największe e-commerce’y w Europie) nie miało odpowiednio przygotowanego katalogu produktów pod Facebooka albo używali oni feedów, które były przygotowane pod inne platformy. Naszym głównym celem było stworzenie narzędzia, w którym niektórych zmian w feedzie produktowym będą mogli oni dokonywać samodzielnie, bez konieczności angażowania całego działu IT. Mam na myśli np. wzbogacenie istniejącego feedu o dodatkowe zdjęcia produktów.

Poniżej case study Avon z Brazylii – w tym wypadku dodanie marży do katalogu produktów miało znaczący wpływ na końcowe wyniki.

Case Avon

Od niedawna w ROI Hunterze można łączyć ze sobą dane nie tylko z Facebooka, ale także z Google Merchant Center i Google Analytics? W jaki sposób najlepiej wykorzystywać te opcje?

Danych z Google Analytics używamy od samego początku istnienia platformy, ale rzeczywiście nie tak dawno dodaliśmy do tego jeszcze dane z Google Shopping. Co do ich wykorzystania to niestety nie ma złotej reguły, która działa w każdym przypadku – każdy biznes online jest trochę inny. Jeżeli jednak miałbym podać coś, co w ostatnich tygodniach działało najlepiej, to byłby to nasz use case dotyczący bestsellerów. W skrócie: dysponując danymi z GA oraz GS jesteśmy w stanie ustawić filtr, który automatycznie każdego dnia będzie generował zestaw produktów zawierający tzw. “bestsellers” (np. 20% najczęściej kupowanych produktów w Google Ads), a następnie kierować jego promocję do nowych użytkowników (kampanie DABA) w Facebooku.

Product Insight Overview

Przez wasze narzędzie można także optymalizować kampanie Google Display Network w Google Ads. Jak to dokładnie działa, jaki okres jest brany pod uwagę przy wykluczaniu miejsc docelowych i dlaczego to właśnie optymalizacja pod współczynnik konwersji jest ważna przy tego typu kampaniach?

O ile w Facebooku jesteśmy bardzo mocni, to w systemie reklamowym Google – delikatnie mówiąc – dopiero rozpoczynamy naszą przygodę. Jedną z pierwszych uruchomionych przez nas funkcji była właśnie optymalizacja wyświetlania reklam w GDN. Stworzyliśmy system, który analizuje tzw. “bounce traffic” ze stron, na których wyświetlane są nasze reklamy. Na podstawie danych z GA w bardzo prosty sposób jesteśmy w stanie ustawić akceptowalny przez nas procent “bounce traffic”. Dzięki temu system jest w stanie wykluczyć miejsca, z których ruch na naszą stronę nie jest kaloryczny. Nie jest to jakieś rocket science, ale dzięki temu możemy optymalizować koszty wyświetlania nieefektywnych reklam.

ROI Hunter - display

Komu poleciłbyś przetestowanie ROI Huntera? Jak duża powinna być marka, żeby widoczne były efekty? Czy jeśli na koncie pracuje kilka osób, to ROI Hunter może tę pracę ułatwić?

Generalnie każdy znajdzie w RH coś dla siebie – niezależnie od rozmiaru – niemniej jednak gdybym miał określić idealnego klienta, byłby to: średni lub duży e-commerce, posiadający minimum 100 produktów w swoim portfolio, wydający na promocję na Facebooku około 20 tysięcy złotych miesięcznie. Ważne też, żeby był zorientowany na performance i działanie z katalogami produktów, musi więc posiadać Pixel wraz z podstawowymi eventami mierzącymi sprzedaż, takimi jak: View Content, AddToCart i Purchase.

Advertising in the most effective way

Co do drugiego pytania, to odpowiedź brzmi: tak. Stale się rozwijamy i słuchamy opinii naszych klientów, co powoduje, że w przyszłości chcielibyśmy stworzyć takie narzędzie, które nie tylko pozwoli na równoczesną pracę kilku osób, ale także będzie dopasowywać się swoimi funkcjami do ich roli w zespole, chodzi np. o możliwość generowania innych raportów dla CMO, a innych dla Category Managera. 

Pierwszym przykładem jest wygenerowanie osobnego dostępu do naszej części kreatywnej dla Grafika/Animatora video, dzięki czemu nie mamy problemu z zachowaniem poufności tj. udostępnieniem danych dotyczących wydatków lub wyników osobom, które nie powinny mieć do nich dostępu. Dzięki temu możemy zaprosić do współpracy np. freelancerów bez obawy, że wyciekną jakieś wrażliwe dane naszego klienta.

USING THE VIDEO MAKER THE END USER:

Selecting the products

BUYER – Selecting the products      

Editing the look     
DESIGNER – Editing the look

ROI Hunter pozwala przyspieszyć pracę na koncie Facebook Ads. Jeśli miałbyś wymienić jeden feature, który pozwala zauważalnie oszczędzić czas przy optymalizacji czy tworzeniu struktury, to co by to było?

Jeżeli mówimy o optymalizacji, to z pewnością byłyby to automatyczne reguły. To rozwiązanie było na tyle popularne i użyteczne, że Facebook skopiował je do swojego Ads Managera w okrojonej wersji. Oryginalne rozwiązanie przygotowane przez ROI Hunter optymalizuje Twoje reklamy nie tylko w oparciu o facebookowe metryki, ale również w oparciu o dane z tzw. “third party data”, np. GA czy dane z Waszego CRM-a. 

Automation makes money

W ostatnim czasie bardzo popularne stały się inteligentne kampanie produktowe w Google Ads. ROI Hunter także w tym przypadku ma propozycje swojej funkcji. Opowiesz, dlaczego warto je tworzyć w Waszym narzędziu?

Przede wszystkim celem RH nie jest kopiowanie istniejących rozwiązań Google czy Facebooka, ale raczej dodanie do tychże dodatkowej wartości. W przypadku Smart Shopping jest nią możliwość tworzenia tzw. “product groups” (odpowiednik “product sets” w FB) przy użyciu naszego narzędzia Product Insights. Dzięki temu rozwiązaniu jesteśmy w stanie tworzyć różne grupy produktów, a tym samym bardziej kontrolować jakie produkty chcemy wyświetlać w reklamach zakupowych. 

Data sources

Więcej możecie poczytać pod tym linkiem.

Jesteście partnerem Facebooka, jakie w związku z tym korzyści ma Wasz potencjalny klient?

Z pewnością support jest naszą najmocniejszą stroną, więc jeśli czujesz się samotny w swoich działaniach reklamowych, a pomoc ze strony Facebooka nie jest wystarczająca, to nasi eksperci będą ludźmi, na których możesz polegać. Ponadto bardzo często prowadzimy testy nowych funkcji, które dopiero mają pojawić się w Facebooku. Jako oficjalny partner FB od blisko 10 lat mamy również dostęp do specjalnego forum dla developerów, na którym w szybki sposób możemy pomóc klientowi rozwiązać jego problemy, np. związane z blokadą konta reklamowego.

Często Facebook podpatruje funkcje w partnerskich aplikacjach i wprowadza je w swoim Business Managerze. Jesteście w stanie się pochwalić funkcją, która pojawiła się najpierw u Was, a potem została skopiowana?

Tak, to prawda, że czasami czujemy się jak poligon doświadczalny dla Facebooka. Z pewnością były to “Automatyczne reguły”, o których wspominałem już wcześniej, a także szablony graficzne w reklamach dynamicznych. 

Na pewno nie były to ostatnie funkcje, które zyskają takie uznanie! Dziękuję bardzo za wywiad!

Dziękuję serdecznie!

Marcin Bajda – Sales Director CEE ROI Hunter. Z branżą performance’ową związany od ponad 10 lat. Na początku zakochany w Google, potem wyspecjalizował się w działaniach DR na Facebooku. Doświadczenie z zakresu marketingu i sprzedaży zdobywał prowadząc swoją agencję digitalową oraz zarządzając kluczowymi klientami. Współpracował z wieloma renomowanymi firmami, m.in. Allegro, Domodi, Showroom, Pixers, T-Mobile, Euro RTV AGD, CD Projekt Red, G2A, eMAG.

Udostępnij wpis jako PROtip

Porozmawiajmy

Opowiedz nam o swojej marce

Grzegorz
Maliszewski

HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT

tel. +48 577 997 701

e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl

PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.

Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.

Zaufaj jakości PRO

Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.