Szkolenie jednodniowe
Dodatkowe moduły w wariancie PRO
Tworzenie
segmentów
odbiorców
Podczas części warsztatowej nauczysz się tworzyć i analizować szczegółowo segmenty grup odbiorców, które pozwolą na skrupulatną analizę zachowania użytkowników oraz precyzowanego targetowania komunikatów na Twojej witrynie.
Część
praktyczna –
Q&A
Podczas drugiego szkolenia jeszcze efektywniej będziemy pracować na Twoim nowym koncie analitycznym. To czas na zadawanie pytań i wspólne dopracowanie ustawień tak, aby wykorzystać pełnię możliwości, jakie oferuje nam GA4.
Swoją drogę w digital marketingu rozpoczął od tworzenia kampanii w Google Ads i Facebook Ads, ale nie obce są dla niego TikTok Ads czy Pinterest Ads.
W PromoTraffic regularnie wdraża GA4 w sklepach internetowych oraz stronach leadowych.
Podczas szkoleń z GA4 uczy sposobów interpretacji danych obejmujących m.in. pozyskiwanie użytkowników i ich późniejsze ścieżki.
Tak, w GA4 z możemy korzystać z metryki “współczynnik odrzuceń”, jednak jest ona inaczej zdefiniowana niż w Universal Analytics, w którym to współczynnik odrzuceń oznaczał opuszczenie strony po wyświetleniu tylko jednej podstrony. W Google Analytics 4 współczynnik odrzuceń jest definiowany przez pryzmat sesji z zaangażowaniem. Sesje z zaangażowaniem to sesje, podczas których użytkownik: spędził przynajmniej 10 sekund lub przeszedł na kolejną podstronę, lub dokonał konwersji.
Różnic między tymi dwoma narzędziami jest sporo, ale do najważniejszych możemy zaliczyć: inne podejście do zbierania danych, większe możliwości w personalizacji narzędzia, możliwość śledzenia użytkowników na stronach internetowych i w aplikacjach mobilnych, skuteczniejsze śledzenie użytkownika na kilku urządzeniach oraz możliwość modelowania brakujących danych użytkowników, którzy nie wyrazili zgody na śledzenie. Warto jeszcze wspomnieć, że GA4 umożliwia predykcję danych.
Tak, Google Analytics 4 obsługuje śledzenie konwersji e-commerce. Aby skonfigurować śledzenie konwersji e-commerce w GA4 musisz wysyłać odpowiednie zdarzenia, które odzwierciedlają różne etapy procesu zakupowego w twojej aplikacji lub na stronie internetowej. Do podstawowych zdarzeń e-commerce możemy zaliczyć: wyświetlenie produktu, dodanie produktu do koszyka i zakup.
Chcąc mierzyć liczbę konwersji przy pomocy Google Analytics 4 możemy skorzystać trzech sposobów: skonfigurować zdarzenie przy pomocy Google Tag Managera, utworzyć zdarzenie bezpośrednio w panelu GA4 korzystając z dostępnych warunków lub wgrać zdarzenie bezpośrednio w kodzie strony. W GA4 konwersje ustawia się na podstawie dostępnych zdarzeń.
W GA4 mamy do dyspozycji trzy główne sekcje: raporty, eksplorowanie i reklamy. Sekcje raporty i reklamy są przygotowane do korzystania bez jakichkolwiek ingerencji. Sekcja eksplorowanie jest właśnie tym miejscem, w którym wszystkie raporty tworzy się na miarę swoich potrzeb. GA4 może pochwalić się uproszczonym interfejsem, ale w tym przypadku mniej nie oznacza gorzej a predefiniowane raporty możemy dostosowywać do własnych potrzeb zmieniając w nich wymiary i metryki.