Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Poznaj szczegóły kampanii PPC dla Ekomaluch, która została uznana najlepszą w Europie w kategorii Best Low Budget Campaign (PPC)

10 najbardziej innowacyjnych kampanii PromoTraffic w 2020 roku

14 999
PromoTraffic | 18.12.2020

Rok 2020 przyniósł wiele "zwrotów akcji", do których przystosować się musieliśmy tak my, jak i nasi klienci. W odpowiedzi na zmiany w strategii, narzędziach i aktywności kupujących, poprawialiśmy swoje działania tak, aby wspierane przez nas biznesy e-commerce nie przestawały rosnąć. Przedstawiamy 10 najbardziej innowacyjnych kampanii PromoTraffic w 2020 roku!

Kampanie PPC

Minti Shop

Minti Shop to drogeria internetowa oferująca kosmetyki online topowych marek. W PromoTraffic prowadzimy dla niej kampanie w Google Ads, Facebook Ads, ale także usługę SEO i CM. Branża drogerii internetowych jest bardzo konkurencyjna, a wolumen wyszukiwań duży. Z tego względu w kampaniach wdrożony został nasz CSS, czyli Comparison Shopping Services, dzięki któremu byliśmy w stanie przy niższych stawkach CPC generować większy ruch na stronie.

CSS to porównywarka produktów, która umożliwia wyświetlanie reklam produktowych Google Ads. Reklamy emitowane przez CSS różnią się przypisem na dole reklamy:

  • "Przez Google” – oznacza, że dane informacje pochodzą z zakupów Google;
  • “Przez Promotraffic Shopping” - oznacza, że informacje o produkcie dostarczył nasz CSS.

Różnicą między kampaniami opartymi o CSS a tymi opartymi o zakupy Google, jest koszt kliknięcia, czyli CPC. Dzięki korzystaniu z usługi CSS pomijana jest marża, jaką Google nalicza przy każdym kliknięciu w reklamę produktową. Wynosi ona około 20% kosztu kliknięcia. Tym samym przy podobnym budżecie nasza reklama wyświetlała się na większą liczbę zapytań. Pozwoliło to poprawić widoczność reklam produktów kluczowych marek w sklepie.

W 2021 roku planujemy dalsze działania mające na celu zwiększenie widoczności reklam oraz rozpoznawalności marki - testy kolejnych nowych rozwiązań oraz kampanie wideo w YouTube.

Skaluj swój e-commerce

SneakerStudio - kampanie wizerunkowe

Krakowskie SneakerStudio specjalizuje się w sprzedaży obuwia typu sneakers oraz odzieży segmentu street fashion od znanych i renomowanych producentów. Klient współpracuje z nami od blisko trzech lat w zakresie obsługi kampanii performance marketingu w Polsce i na 19 rynkach zagranicznych.

W 2020 roku nasza współpraca została rozszerzona o realizację działań reklamowych przy dwóch dużych kampaniach wizerunkowych obejmujących kilka rynków działalności sklepu – letniej, pod hasłem “Join the Cult of the Shoe” i zimowej, z odważną kreacją “Join the New Radicals”.

W ramach strategii reklamowej uwzględniliśmy takie działania jak kampania Google Ads (YouTube i GDN), Facebook Ads, Criteo i emisja reklam w portalu Onet.pl. Nasze działania każdorazowo obejmowały ustalenie kluczowych KPI dla kampanii, przygotowanie media planu oraz estymacji wyników, doradztwo na etapie tworzenia materiałów reklamowych, konsultację założeń z dedykowanymi opiekunami projektu po stronie Google Ads i Facebook Ads, wdrożenie i bieżącą optymalizację kampanii, a także cotygodniowy kontakt z klientem w celu omówienia postępów w realizacji i przygotowanie raportu końcowego.

Innowacyjne podejście, zarówno po stronie klienta w przygotowaniu wyrazistych koncepcji, jak i po stronie PromoTraffic w wykorzystaniu najnowszych rozwiązań i najlepszych praktyk reklamowych, zaskutkowało sukcesem obu kampanii. Czteroosobowy team realizacyjny po stronie PromoTraffic, kilkadziesiąt milionów wyświetleń wszystkich reklam na kampanię, kilkumilionowe zasięgi precyzyjnie dobranej grupy docelowej, rozbudowane raportowanie i zmierzony zwrot z inwestycji - to tylko niektóre aspekty warte uwagi. 

W 2021 roku planujemy wraz z klientem dalsze działania mające na celu budowanie i utrwalanie rozpoznawalności marki oraz realizację kolejnych kampanii wizerunkowych w jeszcze większej skali!

"To ważne, by mieć partnera, który sprosta naszym oczekiwaniom związanym z globalizacją naszej marki. PromoTraffic bez wątpienia dotrzymuję nam kroku i wychodzi nam naprzeciw z najnowszymi rozwiązaniami promocji i wsparcia sprzedaży. Od początku naszej produkcji materiałów ściśle współpracujemy, tak by maksymalnie wykorzystać potencjał każdej kampanii." 
- Jakub Sztyler, Chief Marketing & E-commerce Officer SneakerStudio.

Portal z ogłoszeniami dotyczącymi nieruchomości

Celem kampanii Google Ads klienta była maksymalizacja liczby wysłanych zapytań do ogłoszeń nieruchomości przy jednoczesnym zachowaniu wskazanego kosztu konwersji. Trudność polegała na mnogości fraz, które użytkownik mógł wpisać w wyszukiwarce, odpowiednim dopasowaniu reklam (nagłówków) i kierowań (wskazanie możliwie jak najlepiej dopasowanego ogłoszenia dla użytkownika) do jego intencji oraz bardzo dużej liczbie ogłoszeń znajdujących się na portalu. Rozwiązaniem okazały się kampanie DSA bazujące na dedykowanej firmowej bazie danych.

Dysponowaliśmy dwiema zmiennymi w firmowej bazie danych: adresem URL (zmienna domyślnie ustawiona) oraz etykietą własną (zmienna niestandardowa). Jako adres URL został ustawiony adres ogłoszenia, natomiast etykieta niestandardowa przekazuje dane o właścicielu ogłoszenia. Wykorzystywana baza danych jest odświeżana co kilkanaście godzin, dzięki czemu mamy pewność, że promujemy aktualne ogłoszenia.

W ustawieniach kampanii DSA wykorzystywana jest wcześniej wspomniana baza danych. Dzięki zaciąganiu się nagłówków bezpośrednio ze strony są one dopasowane do zapytania użytkownika i kierują użytkownika na ogłoszenie, które z bardzo dużym prawdopodobieństwem będzie go interesować. Jako dynamiczny cel reklamy ustawione są wartości z etykiet niestandardowych, więc możliwe jest również ręczne wykluczanie ogłoszeniodawców. Pozwala to również na śledzenie wyników z ich perspektywy.

W planach na przyszłość jest tworzenie kolejnych feedów (np. tylko dla ogłoszeniodawców z rynku pierwotnego) i uruchamianie bliźniaczych kampanii DSA działających na takiej samej zasadzie, co pierwotna kampania.

Kampanie SEO

ProfesjonalneOzonowanie.pl

Firma PSG Polska zajmuje się usuwaniem zagrożeń biologicznych oraz chemicznych z różnego rodzaju pomieszczeń i środków transportu przy wykorzystaniu ozonu czy specjalistycznej chemii. Posiadanie partnera działającego w tak wymagającej i ciekawej branży stanowiło spore wyzwanie, które ostatecznie okazało się wielką szansą na zdobycie nowych doświadczeń. Projekt z sukcesem prowadzi specjalistka SEO – Justyna Dzielińska - realizująca kompleksową usługę. Dodatkową wartością dla klienta jest wsparcie zespołu kreatywnego PromoTraffic realizującego kampanie kreatywne, któremu przewodzi Michał Gwóźdź. Dzięki regularnej i uporządkowanej pracy na wielu płaszczyznach widoczność strony ProfesjonalneOzonowanie.pl wzrosła w TOP 10 aż o 11600%. Poniżej porównanie widoczności witryny ProfesjonalneOzonowanie.pl w TOP 10 rok do roku (analizowane okresy to styczeń-listopad 2019 oraz styczeń-listopad 2020). 

Źródło: Senuto, okres styczeń-listopad 2019

Źródło: Senuto, okres styczeń-listopad 2020

Nasze działania przełożyły się także na wzrost ruchu na stronie. Poniżej porównanie ruchu rok do roku, który wzrósł aż pięciokrotnie (analizowane okresy to styczeń-listopad 2019 oraz styczeń-listopad 2020). 

Źródło: Google Analytics, okres styczeń-listopad 2019 oraz okres styczeń-listopad 2020

W przyszłym roku będziemy rozwijać z klientem nowe domeny, a co za tym idzie, wdrażać odpowiednio skrojone strategie. Więcej na temat wartości naszej pracy dla PSG Polska znajdziesz w case study na naszej stronie.

SEO dla e-commerce

SalonKlocków.pl

Klient SalonKlockow.pl pozwolił zespołowi SEO, a konkretniej specjalistce Katarzynie Marczak, cofnąć się w czasie do chwil z dzieciństwa. Nasz partner prowadzi sklep z klockami, które bawiły i bawią rzesze dzieci (oraz dorosłych) na całym świecie – chodzi oczywiście o słynne LEGO. Specjalistka Katarzyna Marczak dba o to, aby jak najwięcej osób dowiedziało się o istnieniu sklepu SalonKlockow.pl za pomocą organicznych wyników wyszukiwania. Jest odpowiedzialna za kreację, realizację i ewalujacę strategii SEO. Co udało się osiągnąć do tej pory?

Realizując działania SEO w projekcie wykorzystaliśmy innowacyjne narzędzie Promo Link Crawler, które pozwoliło określić wartość i jakość struktury linków na stronach konkurencyjnych, jak również średnie tempo ich pozyskiwania w skali roku, dzięki czemu nasza strategia dobrania odpowiednich działań linkbuildingowych pod kątem jakości, ilości oraz źródeł była lepiej dopasowana do realnych potrzeb.

Poniższe screeny obrazują porównanie ruchu na stronie SalonKlockow.pl i przychodów klienta rok do roku. Analizowane okresy to styczeń-listopad 2019 oraz styczeń-listopad 2020.


Źródło: Google Analytics, analizowane okresy styczeń-listopad 2019 oraz styczeń-listopad 2020



Źródło: Google Analytics, analizowane okresy styczeń-listopad 2019 oraz styczeń-listopad 2020

 

Źródło: Senuto, analizowany okres styczeń-listopad 2019 


Źródło: Senuto, analizowany okres styczeń-listopad 2020

Na powyższym wykresie można zauważyć spadek widoczności w lipcu 2020 roku. Jednym z głównych czynników spadku widoczności była rezygnacja z pewnej gamy produktów w sklepie.

W przyszłym roku planowana jest dalsza rozbudowa witryny oraz osiągnięcie kolejnych celów biznesowych. 

Więcej na temat współpracy SalonuKlockow.pl oraz Katarzyny Marczak znajdziesz w naszym case'ie na stronie.

Sklep z poleasingowym sprzętem komputerowym

W PromoTraffic realizujemy wiele technicznych projektów, a jednym z nich jest kompleksowa obsługa SEO sklepu z poleasingowym sprzętem komputerowym. Z naszym partnerem współpracuje starszy specjalista SEO Szymon Parzych, który jest odpowiedzialny za koncepcję, realizację i ewaluację strategii SEO. Największą wartością w tym projekcie jest poukładana, partnerska współpraca, która zaowocowała strategią w stu procentach odzwierciedlającą założenia i cele klienta. Jakie były jej rezultaty? Poniżej porównanie widoczności strony internetowej oraz przychodów partnera rok do roku (analizowane okresy to styczeń-listopad 2019 oraz styczeń-listopad 2020):



Źródło: Google Analytics, okres styczeń-listopad 2019 oraz styczeń-listopad 2020


Źródło: Google Analytics, okres styczeń-listopad 2019 oraz styczeń-listopad 2020

Na poniższych wykresach widać progres dotyczący widoczności klienta w TOP 10:

Źródło: Senuto, okres styczeń-listopad 2019


Źródło: Senuto, okres styczeń-listopad 2020

W 2020 roku w dziale SEO pracowaliśmy nad usprawnieniem organizacji pracy i Szymon na bazie codziennej pracy przygotował panel do współpracy z klientem, który zbiera w jednym miejscu informacje o wszystkich realizowanych działaniach. Dzięki temu narzędziu mogliśmy lepiej osiągać rezultaty w projekcie.

W przyszłym roku zostanie przygotowana nowa strategia dla naszego partnera, która, podobnie jak poprzednia, będzie maksymalizować jego przychody i spełniać inne cele rozwojowe. Więcej na temat współpracy sklepu z poleasingowym sprzętem komputerowym oraz Szymona Parzycha przeczytasz tutaj.

Kampanie Social Media

Onninen

Onninen to międzynarodowa hurtownia hydrauliczno-elektryczna z ponad stuletnim doświadczeniem w branży, która posiada sieć 36 oddziałów w Polsce oraz sklep internetowy OnnShop. Firma oferuje zintegrowane usługi materiałowe dla instalatorów, firm budowlanych, sklepów i hurtowni oraz przemysłu.

PromoTraffic realizuje dla Onninen działania z zakresu SEO, Content Marketingu, Google Ads, Facebook Ads i Marketing Automation. Prowadzimy także kanały Social Media: Facebook, Linkedin oraz branżową grupę na Facebooku "Świat Instalacji".


Innowacją, jaką wprowadziliśmy w tym roku dla klienta, jest grupa na Facebooku “Świat Instalacji”, która służy wymianie informacji, newsów, ciekawostek, wydarzeń branżowych, nowości oraz budowaniu relacji w środowisku instalatorów - elektryków i hydraulików. Grupa pełni kilka ważnych funkcji:

  • stanowi dodatkowe narzędzie do budowania i rozbudowy grupy docelowej klienta, zrzesza instalatorów oraz użytkowników zainteresowanych branżą, którzy mogą stać się potencjalnymi klientami marki,
  • służy budowaniu zaufania do marki i nawiązywaniu relacji poprzez wchodzenie w dialog z członkami grupy,
  • Onninen to także sprawdzony partner i solidny pracodawca - w grupach użytkownicy Facebooka znajdują odpowiedzi na pytania związane z ich zainteresowaniami, dzielą się swoją wiedzą i edukują się, ale także znajdują pracę czy reklamują swój biznes. Utworzona grupa stwarza więc możliwość nawiązania relacji biznesowych i pozyskania pracownika.

W 2021 roku planujemy wdrożyć dalsze działania, których celem jest aktywizacja członków grupy, np. organizacja konkursów dla instalatorów bezpośrednio w grupie, udostępnianie ankiet i publikacja cyklów postów motywujących do dzielenia się wiedzą i zadawania pytań, innymi słowy - do nawiązywania dyskusji. Algorytm Facebooka preferuje treści, które angażują, a im więcej komentarzy i interakcji, tym większe zasięgi organiczne.

Celem jest także dalszy rozwój grupy poprzez skuteczną optymalizację działań na podstawie dostępnych statystyk (aktualnie można sprawdzić informacje na temat liczby członków i ich aktywności, najlepszych postów członków, popularnych dni i godzin publikacji oraz najaktywniejszych moderatorów, administratorów i członków), poprzez zwiększenie działań reklamowych, np. tworzenie reklam z zaproszeniem do grupy oraz udostępnianie informacji o grupie w newsletterach i bezpośrednio na stronie marki.

Planujemy skorzystać również z rozwiązań, jakie wdroży Facebook. Planowane jest wprowadzenie opcji publikacji reklam w grupach publicznych liczących ponad tysiąc członków, co pozwoli na kierowanie oferty w grupach tematycznych i jeszcze lepszą realizację celów klienta oraz rozwoju jego biznesu, w myśl koncepcji #GrowWithUs. 

Social Media dla e-commerce

Shoperly

Shoperly to sklep internetowy, w którym znajdziemy m.in. artykuły do domu, ubrania, akcesoria sportowe, produkty dziecięce i asortyment dla zwierząt. Można kupić tam produkty z różnych kategorii, a wszystko i tak dotrze do nas w jednej przesyłce.

PromoTraffic realizuje dla Shoperly działania z zakresu SEO, Content Marketingu, Google Ads i live’y na Facebooku na podstawie formatu teleturnieju “Koło Fortuny”. 

Na czym polegała zabawa?

Zadaniem użytkowników było poprawne odgadnięcie ukrytego hasła. Kolejne literki można było odkryć za pomocą określonej przez nas liczby reakcji, która stopniowo wzrastała po każdym odkryciu pola. Dla pierwszej osoby, której udało się podać poprawne hasło w komentarzu pod live, przewidziane były nagrody, które umieściliśmy na wirtualnym kole fortuny.  


(Link do transmisji)

Cele, jakie założyliśmy, decydując się na przeprowadzenie takiej formy live na profilu klienta, to nie tylko innowacyjność i oryginalność w działaniach na Facebooku, ale również wzrost zasięgów organicznych i zaangażowania użytkowników. Wszystko to udało się zrealizować, a na podstawie danych z narzędzia Supermetrics możemy potwierdzić, że dzień przeprowadzenia live’a był najlepszym w perspektywie całego miesiąca pod względem zasięgu organicznego i viralowego. 

Na podstawie zadowalających wyników podjęliśmy z klientem decyzję o ponownym przeprowadzeniu turnieju, którego wyniki powtórzyły sukces poprzednika.

(Link do transmisji)

W przyszłości chcemy zorganizować kolejne live z nagrodami. Jesteśmy w trakcie tworzenia planu i szaty graficznej kolejnej gry i mamy nadzieję, że w przyszłości będziemy mogli poszczycić się własnym, autorskim cyklem tego rodzaju wydarzeń.

Staramy się rozwijać naszego klienta również na innych płaszczyznach. W grudniu przeprowadziliśmy dla niego sesję produktową, a w styczniu planujemy zorganizowanie kolejnej. Nasz plan obejmuje również przygotowanie live z asortymentem sportowym i udziałem influencera. Cały czas szukamy nowych kanałów sprzedaży i w tym celu rozpoczęliśmy prowadzenie profilu Shoperly na Instagramie, a w roku 2021 planujemy pojawić się również na Pinterest. 

Moda Size Plus Iwanek 

Klient produkuje i sprzedaje odzież plus size dla kobiet. PromoTraffic prowadzi dla niego działania w zakresie obsługi kanałów social media (Facebook, Instagram, Pinterest) i reklam płatnych: Facebook Ads i Google Ads.

W październiku 2020 zorganizowaliśmy dla Mody Size Plus live’a transmitowanego w mediach społecznościowych. Było to pierwsze tego typu wydarzenie na tak dużą skalę w branży plus size w Polsce. Do projektu zaprosiliśmy topowego influencera, dzięki któremu udało nam się zaktywizować nie tylko dotychczasową grupę odbiorców, ale również dotrzeć do nowych użytkowników za pomocą crosspostowania transmisji na jego profilu. 

PromoTraffic w tym przedsięwzięciu odpowiadało za stworzenie koncepcji, wyznaczenie osoby influencera, przygotowanie promocji wydarzenia oraz jego dystrybucji w późniejszym okresie. Całe przedsięwzięcie pozytywnie przełożyło się zarówno na wyniki wizerunkowe, jak i zasięgowe (zasięg organiczny wzrost o 371%, viralowy o 1547%, całkowity o 123%), jak i sprzedażowe (liczba transakcji - wzrost o 120,83%, przychody - wzrost o 154,25% oraz współczynnik konwersji e-commerce - wzrost o 77,74%).


 

Po sukcesie pierwszego wydarzenia mamy już w planach kolejne, które będą również oparte o koncepcję live’a, ale ich formuła będzie jeszcze bardziej spektakularna. Dzięki pozytywnemu doświadczeniu z powyższej akcji klient otworzył się również na kolejne współprace influencerskie z “gorącymi” nazwiskami z branży, dzięki którym pozyskujemy nowych odbiorców do naszej grupy docelowej.

Kampania Content Marketingowa

Onninen

Jednym z ciekawszych projektów w Content Marketingu w PromoTraffic jest na pewno współpraca z międzynarodową hurtownią hydrauliczną i elektryczną – Onninen. W tym przypadku bloga prowadzimy od ponad 1,5 roku, a z miesiąca na miesiąc obserwujemy coraz większe wzrosty, które przekraczają zakładane estymacje. Ta współpraca jest o tyle nietypowa, że musimy tu łączyć wiele obszarów. Z jednej strony dbamy o promocję marek, które współpracują z hurtownią, z drugiej strony musimy dbać o to, aby artykuły wspierały SEO, a z kolejnej – musimy mieć na uwadze potrzeby naszego czytelnika. Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze sezonowość, która spina cały plan i pozwala na jego realizację. 

Content Marketing dla e-commerce

Onninen to najbardziej nietypowy projekt w naszym dziale, który z uwagi na powyższe potrzeby wymaga uważności. Czytelnicy tego bloga to głównie instalatorzy, którzy oczekują od artykułów merytoryki na najwyższym poziomie, dlatego też treści piszą specjaliści z branży. 

Kiedy zaczynaliśmy współpracę, blog generował ruch na poziomie 8000 sesji miesięcznie. W ubiegłym miesiącu przekroczyliśmy 41000, a obserwując tempo wzrostu, mamy pewność, że będzie tylko lepiej. Oczywiście rośnie nie tylko ruch, ale również zaangażowanie. Czytelnicy coraz chętniej pogłębiają sesje, spędzając na stronie więcej czasu. Nie osiągnęlibyśmy takiego wyniku, gdyby nie to niestandardowe podejście polegające na ścisłej współpracy z dostawcami Onninena. Jest to dla nas wspaniały projekt, na którym wzajemnie się uczymy, realizując cele wszystkich obszarów zaangażowanych w projekt. 

PromoTraffic

PromoTraffic

Spodobał Ci się ten artykuł? Dołożyliśmy starań, by pozostałe były równie dobre i ciekawe! Piszemy o aktualnych tematach branżowych, śledzimy najnowsze trendy, analizujemy rynek i dzielimy się doświadczeniem. Wpisy na PromoBlogu pojawiają się mniej lub bardziej regularnie – w oczekiwaniu na nowe teksty polecamy przejrzeć nasze archiwum!

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "Digital marketing dla e-commerce " bezpośrednio na Twoją skrzynkę.